Yessin Rahmouni naar Olympische Spelen voor Marokko

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:37

Onwijs leuk voor hem! Hij mag dan misschien niet boven aan mee rijden maar het feit dat je je kwalificeerd voor de OS is al een prestatie opzich! En hij is beter opgeleid dan menig andere ruiter. Petje af en enorm veel succes gewenst!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:39

Dat had ik paar dagen geleden inderdaad al gehoord, echt heel erg leuk & meer als verdient!! +:)+

Edit: Bokt ken ook alleen maar zeuren he en gunt niemand wat. Als het zo simpel is om in zo'n team te komen, waarom rijden jullie er zelf dan nog niet? ;)

GaitMonster

Re: Yessin Rahmouni naar Olympische Spelen voor Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:05

Super leuk voor hem! Heb 7 weken stage gelopen bij Tommie en dus bij Yessin op stal. Gun het hem zeker! :D

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:45

Yessin gefeliciteerd! Ik vind het altijd onwijs knap als iemand die niet uit een paardenfamilie komt en met gewoon hard werken en talent het zo ver weet te brengen. Top!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:59

Congrats! Heel veel succes alvast!

Mollymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:06

Embe schreef:
Ben benieuwd waar hij zijn kwalificatiepunten gehaald heeft :=

Nou als je een beetje bekend bent met de paardensport zou je moeten weten dat je die behaald op internationale minimaal drie sterren wedstrijden, met internationale juryleden die over de hele wereld jureren, en niet zoals jij doet overkomen gekregen bij een pakje boter of dat ze bij een happy meal zaten

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:15

Jolo schreef:
Tuurlijk super gaaf voor 'm en knap
(nee, ik doe het hem niet na, en ondanks dat het me niet in dank afgenomen zal worden;) moet me toch aansluiten bij Embe.... maar dat is de olympische spelen; mischien wel de beste ter wereld van elke sport die een medaille winnen, maar zeker niet de beste ter wereld per sport die mee mogen doen..... tja, dat hou je natuurlijk altijd (wat dat betreft is een wereldbeker wedstrijd op basis van ranking al en betere afspiegeling van de sport (ook al zit je dan aan een max startersper land) of hechten sporters misschien meer waarde aan een grand-slam toernooi of tour de france etc etc in hun eigen sport...)
(en een compliment voor Patrik Kittel op de wijze waarop hij paarden klaarmaakt voor / fit houdt op het hoogste niveau)

Nou hij heeft zich gekwalificeert met only society hoor! En die heeft ie zelf opgeleid :+

Hij hoopt met floresco nrw op de OS te rijden.

Mollymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:21

Embe schreef:
Nou er zijn verder geen combinaties in Marokko hoor die op dat niveau rijden. Hij heeft een dubbel paspoort vandaar ;-) verder is hij op z'n uiterlijk na zo nederlands als het maar kan. Verder heeft hij zijn kwalificatiepunten in de Oekraine gehaald, weet niet of dat in Nederland gelukt was...

Ook in nederland ja als je t een beetje goed zou volgen, dus suggereer niks als je t niet weet, en hoe of waar hij zijn punten gehaald heeft is nu niet meer van belang , HIJ gaat naar de OS en niet onverdiend! Zoals ik al eerder zei niet gekregen bij een pakje boter!

hoho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:28

Thomas schreef:
Had hij nou een dubbel paspoort dan? Of is hij gewoon Nederlands?

Wel knap ook al zou ik de plaatselijke combinaties uit Marokko (ik weet niet of deze bestaan, maar er zal vast wel iemand GP rijden in dat land) ook een kans bieden, hij is gewoon helemaal Nederlands en omdat hij hier niet in het team zal komen wijkt hij af naar een ander land.

Jaaaaaaaaaa hij is marokaans weet je nog beide ouders!!!!!!! Dus wordt je met eem marokaans paspoort geboren en kun GEEN afstand doen van je nationaliteit. En wat een onzin zeg met je laat de plaatselijke marokkanen een kans geven. We laten adelinde toch ook niet thuis om jou een kans te geven op de OS? En hij is gewoon helemaal niet nederlands hij is gewoon heel marokaans die in nederland geboren en opgegroeit is. Dat is in mij ogen nog steeds iets heel anders! En daarbij yessin heeft altijd gezegd dat als die ooit de kans kreeg om op een kampioenschap voor marokko uit te komen hij altijd voor marokko zou kiezen, ook toen er nog geen sprake was dat ie floresco nrw zou krijgen. En nee hij zou nu niet in het team komen van NL dat weten we nu inmiddels wel net als dat dat maar voor 1 hand te tellen groepje is aangezien er nu ook maar 4 in zitten in nederland.

Mollymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:36

Thomas schreef:

Wel knap ook al zou ik de plaatselijke combinaties uit Marokko (ik weet niet of deze bestaan, maar er zal vast wel iemand GP rijden in dat land) ook een kans bieden, hij is gewoon helemaal Nederlands en omdat hij hier niet in het team zal komen wijkt hij af naar een ander land.

Trouwens THomas, wat wel erg is dat er een Duitser was die zich probeerde te kwalificeren voor de OS en zich heeft laten Naturaliseren tot Palestijn dat is pas erg, zo is er ook nog een Nederlandse die zich heeft Natulariseren tot Kazachstaanse, dus ik bedoel maar, ga je daar druk om maken! Ipv om een volle Marokkaan die voor Marokko rijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:42

Mollymuis schreef:
Thomas schreef:

Trouwens THomas, wat wel erg is dat er een Duitser was die zich probeerde te kwalificeren voor de OS en zich heeft laten Naturaliseren tot Palestijn dat is pas erg, zo is er ook nog een Nederlandse die zich heeft Natulariseren tot Kazachstaanse, dus ik bedoel maar, ga je daar druk om maken! Ipv om een volle Marokkaan die voor Marokko rijd

Daar zie ik toch meer overeenkomsten dan verschillen. Yessin heeft tot dit jaar anders gewoon altijd 'voor Nederland' gereden, deed ook mee aan het NK waar je dus als buitenlander niet aan mee kan doen. Voor hem snijdt het mes dus aan de kant die hem het beste uit komt :).

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:48

Lovely; en geef hem eens ongelijk. Wie wilt er nu geen OS rijden? Serieus, ga jullie druk maken over wat nuttigs :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:24

Des te leuker is het dat hij zich nu met Pipo geselecteerd heeft.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:36

jonge jonge jonge zit dit allemaal eens door te lezen en jah hoor BOKT komt weer door de bocht! Tssss

Yessin het is je van harte gegund!! En laat de rest maar in de pudding zakken wat een JALOERSE mensen hier. pffffff......

***bij nader inzien ben ik ook erg jaloers :P ***

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:33

Super goed van Yessin, ik gun het hem van harte :) ! En wat de zeurpieten betreft: zeker even vergeten dat 'onze trots' Jos Lansink indertijd ook Belg is geworden om aan alle grote wedstrijden mee te kunnen doen...?

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:44

hoho schreef:
Nou hij heeft zich gekwalificeert met only society hoor! En die heeft ie zelf opgeleid :+

Hij hoopt met floresco nrw op de OS te rijden.

weet ik, en dan juist het feit dat hij de voorkeur geeft (zich hoopt te kwalificeren) met Floresco, terwijl hij dit paard pas zo kort onder het zadel heeft vind ik een compliment waard aan degene die dat paard heeft opgeleid vanaf begin tot dit niveau en op deze manier weer onder een nieuwe ruiter presteert.
Dat is zeker knap werk van degene die hem overneemt (er zijn er die er veel langer over doen om een combinatie te vormen) en zegt ook (niet alleen) iets over de opleiding en kwaliteit van het paard, vandaar dat het er juist tussenhaakjes achter stond ;) .

Sympathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:05

Wat een negatieve reacties op een zeer positief bericht. Bah!

Van harte gefeliciteerd Yessin en heel veel succes!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:57

Ik zou het ook doen als ik twee nationaliteiten had. Ik hoorde het op de radio vanmorgen. Ik ga hem straks eens googlen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 07:35

hij was gisteren bij Pauw en Witteman

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:59

Wat een mooie man zeg!!
Had nog nooit van hem gehoord maar deze vergeet ik niet snel meer.
Alle succes toegewensd vanaf hier.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:58

Haha indd, ik had er ook nog nooit van gehoord.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:02

Mollymuis schreef:
Embe schreef:
Ben benieuwd waar hij zijn kwalificatiepunten gehaald heeft :=

Nou als je een beetje bekend bent met de paardensport zou je moeten weten dat je die behaald op internationale minimaal drie sterren wedstrijden, met internationale juryleden die over de hele wereld jureren, en niet zoals jij doet overkomen gekregen bij een pakje boter of dat ze bij een happy meal zaten

Amen _/-\o_
Super leuk voor hem! Was het alvast maar zover, die Olympische Spelen! :D

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:27

Gefeliciteerd, wat super leuk voor Yessin Rahmouni.
Hij komt over als een zeer sympathieke jongen/man (en inderdaad zeker niet onaantrekkelijk <3). Tijdens een clinic heb ik hem voor het eerst les/aanwijzingen aan diverse combinatie's horen geven en was zeker onder de indruk. Zeker helder en kundig!
Ook hijzelf rijdt niet onverdienstelijk.
Hij staat nog maar aan het begin van zijn ruiter carrière en ik verwacht dat we in de toekomst nog wel meer van hem gaan horen. :j

Fijn dat hij nu zijn OS debuut krijgt. Het zal zeker een opstap naar hoger worden voor hem!
En wie weet, met een dubbel paspoort komt hij in de toekomst misschien wel ooit het Nederlandse team versterken! ;)

J_J_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:09

JJW, uit nieuwsgierigheid hoor, is het jouw taak om Yessin onder de aandacht te brengen? Ben jij -als het ware- zijn persvertegenwoordiger of PR persoon?