Zeven paarden ten val bij paardenrace, slechts één finisht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alexonline

Re: Zeven paarden ten val bij paardenrace, slechts één finisht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:51

lekkere natte baan zeg,... maargoed, gelukkig hebben ze een matrixbord waarop "sloppy" als waarschuwing staat.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:55

ik ga dit filmpje echt niet kijken hoor....maar dat zie je toch ook met wielrenners,als er een valt kukelt de rest er over heen.Vreselijk maar dat gebeurt.
Het is mijn sport niet in iedergeval....

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:14

Nou heb ik het gezien, ik kan als leek al zien dat die baan niet perfect is.
Verschrikkelijk ongeluk.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:16

geerke schreef:
ik ga dit filmpje echt niet kijken hoor....maar dat zie je toch ook met wielrenners,als er een valt kukelt de rest er over heen.Vreselijk maar dat gebeurt.

je hebt gelijk, ik heb wel gekeken, maar toch wel spijt van, wat een drama om te zien, hoe die paarden overelkaar heen vallen.
en alleen maar een paar schrammen bij die andere gaat er bij mij niet in, ze zullen van binnen echt wel aan alle kanten moeten worden recht gezet, fysio etc

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:32

nuka schreef:
geerke schreef:

je hebt gelijk, ik heb wel gekeken, maar toch wel spijt van, wat een drama om te zien, hoe die paarden overelkaar heen vallen.
en alleen maar een paar schrammen bij die andere gaat er bij mij niet in, ze zullen van binnen echt wel aan alle kanten moeten worden recht gezet, fysio etc

Ja dat dacht ik ook als ik het zag. Er is een paard wat zo maar in de lucht vliegt enkele vallen op hun rug enz. Lijkt mij dat er dan meer is dan slechts enkele schrammen hoor.
Wat een vreselijk ongeval, arme merrie...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:46

Dat hoeft dus echt niet heb paarden soms lelijke vallen zien maken en dat ze dan uiteindelijk ook echt alleen maar schrammen hebben.
Op alle renbanen is er altijd een dierenarts aanwezig waar de oaarden gelijk gecheckt worden en waar je naar toe kunt als je paard wat heeft. Op sommige banen zelfs een halve paardenkliniek ingebouwd op het stallenterrein.

FFKJC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:07

Dat die beesten daarna nog (zonder ruiter) Op hun benen door kunnen lopen.
ze vliegen letterlijk over de kop en boven op elkaar. Ik vind t een wonder dat ze hun benen niet gebroken hebben,
met zo'n vreselijk gruwelijke val!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:28

FFKJC schreef:
Dat die beesten daarna nog (zonder ruiter) Op hun benen door kunnen lopen.
ze vliegen letterlijk over de kop en boven op elkaar. Ik vind t een wonder dat ze hun benen niet gebroken hebben,
met zo'n vreselijk gruwelijke val!

Dat is meestal dat ze door rennen.
Voor mensen die willen weten hoe deze paarden gevangen worden
http://www.youtube.com/watch?v=ZPTrthTJ ... re=related

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:05

@kyrkelover, wat een leuk en intressant filmpje! Ik dacht dat ik zoiets wel eens heb gezien met western-gereden paarden, maar dit zijn dus ex-renpaarden. Mooi om te zien hoe relaxed ze op die baan kunnen lopen.

Die mensen hebben het tijdens deze race wel druk gehad...

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:53

Jeemig die bodem! Daar kan je toch geen race op rijden? Zou er in stap nog niet overheen gaan! Stelletje idiooten, en dan nog verbaasd dat er een dergelijk ongeluk gebeurd :S

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:16

Waarom racen ze zo hard in de modder? Vind je het gek dat ze onderuit gaan :=
Bah, naar hoor!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:19

En daarom heb ik niks met races.. bah!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:19

Er wordt wel vaker op dirt gekoerst hoor waarbij niets verkeerd gaat.
Ik denk dat er aan de bodem zelf gewoon echt iets mis was.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:26

Zo, dat is nog eens een kettingbotsing. Ik snap trouwens wel dat die ene doorrijdt, wat had hij dan moeten doen? Ten eerste kun je wss niet zomaar stoppen als je ziet met wat voor snelheid ze gaan; had hij dan moeten remmen, af stappen, terug moeten rennen met zijn paard aan de hand... en dan? Een ander helpen? Nee, los van alle regels ed. snap ik best dat hij niet is gestopt om te helpen; er staan genoeg mensen aan de kant daarvoor.
Naar ongeluk, maar "bah zie je wel, races zijn slecht blablabla" slaat nergens op. Ongelukken komen voor in elke tak van de paardensport.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:27

Fiffill schreef:
Zo, dat is nog eens een kettingbotsing. Ik snap trouwens wel dat die ene doorrijdt, wat had hij dan moeten doen? Ten eerste kun je wss niet zomaar stoppen als je ziet met wat voor snelheid ze gaan; had hij dan moeten remmen, af stappen, terug moeten rennen met zijn paard aan de hand... en dan? Een ander helpen? Nee, los van alle regels ed. snap ik best dat hij niet is gestopt om te helpen; er staan genoeg mensen aan de kant daarvoor.
Naar ongeluk, maar "bah zie je wel, races zijn slecht blablabla" slaat nergens op. Ongelukken komen voor in elke tak van de paardensport.

Ja das waar, maar als ik naar de bodem kijk, denk ik dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:41

Naar ongeluk, maar ik snap die ene ruiter wel dat hij door rijd.
Ten slotte is dit zn werk en niet zn hobby...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:48

interessant filmpje kyrkelover! En ook wel grappig hoe die mensen over 'ponys' blijven praten, ik zie toch echt grote renpaarden waar ze op zitten :)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:04

kyrkelover schreef:
Er wordt wel vaker op dirt gekoerst hoor waarbij niets verkeerd gaat.
Ik denk dat er aan de bodem zelf gewoon echt iets mis was.

Dat is dan mooi dom!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:52

Fiffill schreef:
Ik snap trouwens wel dat die ene doorrijdt, wat had hij dan moeten doen? Ten eerste kun je wss niet zomaar stoppen als je ziet met wat voor snelheid ze gaan; had hij dan moeten remmen, af stappen, terug moeten rennen met zijn paard aan de hand... en dan? Een ander helpen? Nee, los van alle regels ed. snap ik best dat hij niet is gestopt om te helpen; er staan genoeg mensen aan de kant daarvoor.

Fijn dat er nog iemand nadenkt. Je maakt het er echt niet veiliger op door te stoppen en af te stappen met al die loslopende paarden om je heen. Racepaarden zitten tijdens en na een race vol adrenaline, die blijven echt niet netjes naast je staan wachten totdat jij een ander paard hebt gevangen.
Deze jockey deed het beste wat hij kon doen. Op deze manier lopen de andere paarden ook gewoon achter hem aan en gaan niet in het wilde weg een kant op. Stilstaan gaan ze namelijk echt niet doen.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:06

Iel, er slaat ook een paard gewoon over de kop :oo wonder boven wonder dat er maar 1 ingeslapen hoefte te worden, maar dat maakt het niet minder sneu natuurlijk. Arme paarden :(:)
Ook heel zielig voor het paard wat ingeslapen moest worden.. ze liep voorop, en kreeg natuurlijk al die andere paarden op zich :(:)
enorm zielig voor zo'n dier. ;(

Hoop toch dat dit soort ongelukken in de toekomst voorkomen kunnen worden, want helaas gaat er bij paardenrennen wel vaker wat mis met dodelijke afloop voor paarden..

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:45

He getverpielekes wat een naar zicht.
En tja, wat moest die jockey anders...?
In ieder geval te hopen dat alles wat niet ingeslapen hoefde te worden er weer bovenop komt!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 09:31

Ik vraag me ook af, hoe de mensen die vinden dat hij af moest stappen, denken om zo'n paard te stoppen/vangen.... Daar waag ik me niet aan!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:43

Tevens kan je dat ook niet maken tegenover de eigenaar en trainer

BoudineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:22

Dit is zo triest:(

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:31

branka16 schreef:
Ik snap niet dat die jockey blijft zitten en niet van zn paard af stapt om een ander paard op te vangen?
Als ik dit zou meemaken bij ons dat er iemand af valt en t paard is aan het rennen is mijn 1e prioriteit de ruiter en daarna meteen het paard vangen!

Dus jij gaat lekker op de baan staan terwijl er allemaal paarden rond rennen, en je zelf nog een paard in je handen hebt :n ...
Ik denk dat je beter kunt blijven zitten en iemand anders die paarden laten vangen....