JJane schreef:Waar bemoeien ze zich mee? De arabische landen zeggen toch ook niet dat onze vrouwen niet mee mogen doen?
volgens mij begrijp je het niet helemaal?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:Ja maar juist omdat het de pvv is, is het zo raar. Beetje hypocriet bijna. Hier hebben ze over elke allochtone groep wel wat, polen dit, marokkanen zus, kopvoddetax zo, en nu ineens willen ze zeker wat goed maken door zich hiermee te gaan bemoeien? Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.
Sammie schreef:http://www.telegraaf.nl
Nederland moet druk zetten op het Internationaal Olympisch Comité (IOC) om ervoor te zorgen dat vrouwen uit Saoedi-Arabië mogen deelnemen aan de Olympische Spelen in Londen. De PVV eist dat minister Schippers (Sport) zich in Europees verband hard maakt voor de vrouwen.
Saudische atletes mogen niet meedoen en worden buiten het Saoudische Olympische team gehouden. Het olierijke woestijnland komt hiermee terug op eerdere beloften dat vrouwen wel konden deelnemen aan de zomerspelen. PVV-Kamerlid Richard de Mos vindt dat een slechte zaak, omdat er volgens hem weldegelijk vrouwelijke kandidaten zijn. „Er is een geschikte amazone die in 2010 nog een bronzen medaille heeft gewonnen op een internationaal paardensporttoernooi”, zo stelt de PVV’er. „Ieder mens heeft recht om te sporten, dit gaat rechtstreeks in tegen de beginselen van gelijkheid van man en vrouw en het Olympisch handvest!”
Volgens De Mos kan sportminister Schippers er bij haar Europese collega’s op aandringen om gezamenlijk protest aan te tekenen bij de organisatie van de Olympische Spelen. „Schippers moet ervoor pleiten dat Saoedi-Arabië niet mag meedoen als vrouwen niet mogen meedoen! De wereld heeft het Zuid-Afrika ook moeilijk gemaakt toen daar nog sprake was van apartheid, deze situatie is vergelijkbaar.”
gaat om Europese politiek.GamblersCup schreef:Joolien schreef:Ja maar juist omdat het de pvv is, is het zo raar. Beetje hypocriet bijna. Hier hebben ze over elke allochtone groep wel wat, polen dit, marokkanen zus, kopvoddetax zo, en nu ineens willen ze zeker wat goed maken door zich hiermee te gaan bemoeien? Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.
Is toch heel doorzichtig wat de PVV hier doet: iedereen heeft commentaar en sputtert tegen als ze weer eens met kreten over buitenlanders komen. Nu willen ze met deze kreet laten zien dat ze niet alleen maar tegen buitenlanders zijn. Alleen hebben deze vrouwen geen directe invloed op wat er in Holland gebeurt, dus dat is "veilig" om hierover te roepen. Handig, om de gemoederen weer wat te sussen.
Thomas schreef:PVV is tegen vrouwen emancipatie hè, en alles erom heen, vrouwen onderdrukking in moslimlanden.
Hier worden vrouwen dus ook ge-emancipeerd omdat ze niet mee mogen doen in het O.S. team, terwijl mannen dat wel mogen.
Citaat:Het olierijke woestijnland komt hiermee terug op eerdere beloften dat vrouwen wel konden deelnemen aan de zomerspelen.
yarrah schreef:Volgens mij is princes Haya arabisch......en heeft al gesprongen op de olympische spelen voor haar land.
Evelli schreef:Ze hebben ook hele goede punten over de zorg en het onderwijs. Daar hoor ik jullie niet over.

maar ik denk dat heel veel mensen meteen negatief reageren als ze PVV horen, en niet eens serieus verder luisteren. (dus ook niet naar eventuele andere standpunten die er achteraan komen.)