PVV pleit voor Arabische amazone bij Olympische Spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:35

JJane schreef:
Waar bemoeien ze zich mee? De arabische landen zeggen toch ook niet dat onze vrouwen niet mee mogen doen?

volgens mij begrijp je het niet helemaal?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:55

nou waarom zou die mevrouw NIET mee mogen doen aan de Olympische Spelen?

dat is toch zot!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:56

purkie schreef:
nou waarom zou die mevrouw NIET mee mogen doen aan de Olympische Spelen?

dat is toch zot!

Zelfde reden als waarom in sommige landen vrouwen geen auto's mogen besturen denk ik ;)

Vind het zeer goed dat de PVV dit verzoek heeft ingedient. Vind het ook van de zotte dat dit gebeurd.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:57

Terecht dat ze zich hier voor inzetten, is toch belachelijk dat vrouwen niet mee mogen doen.
Als iedereen er zo over dacht 'Laten we eerst onze zaakjes op orde hebben en dan de andere landen pas' was er nu nog steeds apartheid etc.

En de bezuinigingen hebben hier toch helemaal niks mee te maken?

LadyMadonna

Re: PVV pleit voor Arabische amazone bij Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:58

Voor zulke dingen hebben we o.a. Amnesty International, de VN, etc. Hoeft de landelijke (!!!!) politiek zich niet mee te bemoeien IMO

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:59

Joolien schreef:
Ja maar juist omdat het de pvv is, is het zo raar. Beetje hypocriet bijna. Hier hebben ze over elke allochtone groep wel wat, polen dit, marokkanen zus, kopvoddetax zo, en nu ineens willen ze zeker wat goed maken door zich hiermee te gaan bemoeien? Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Is toch heel doorzichtig wat de PVV hier doet: iedereen heeft commentaar en sputtert tegen als ze weer eens met kreten over buitenlanders komen. Nu willen ze met deze kreet laten zien dat ze niet alleen maar tegen buitenlanders zijn. Alleen hebben deze vrouwen geen directe invloed op wat er in Holland gebeurt, dus dat is "veilig" om hierover te roepen. Handig, om de gemoederen weer wat te sussen en in een wat beter daglicht komen te staan.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 02-03-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: PVV pleit voor Arabische amazone bij Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:00

Zieltjes winnen dus :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:00

Sammie schreef:
http://www.telegraaf.nl

Nederland moet druk zetten op het Internationaal Olympisch Comité (IOC) om ervoor te zorgen dat vrouwen uit Saoedi-Arabië mogen deelnemen aan de Olympische Spelen in Londen. De PVV eist dat minister Schippers (Sport) zich in Europees verband hard maakt voor de vrouwen.

Saudische atletes mogen niet meedoen en worden buiten het Saoudische Olympische team gehouden. Het olierijke woestijnland komt hiermee terug op eerdere beloften dat vrouwen wel konden deelnemen aan de zomerspelen. PVV-Kamerlid Richard de Mos vindt dat een slechte zaak, omdat er volgens hem weldegelijk vrouwelijke kandidaten zijn. „Er is een geschikte amazone die in 2010 nog een bronzen medaille heeft gewonnen op een internationaal paardensporttoernooi”, zo stelt de PVV’er. „Ieder mens heeft recht om te sporten, dit gaat rechtstreeks in tegen de beginselen van gelijkheid van man en vrouw en het Olympisch handvest!”

Volgens De Mos kan sportminister Schippers er bij haar Europese collega’s op aandringen om gezamenlijk protest aan te tekenen bij de organisatie van de Olympische Spelen. „Schippers moet ervoor pleiten dat Saoedi-Arabië niet mag meedoen als vrouwen niet mogen meedoen! De wereld heeft het Zuid-Afrika ook moeilijk gemaakt toen daar nog sprake was van apartheid, deze situatie is vergelijkbaar.”

Volgens mij staat er ook dat ze bij haar Europese collegas moet zijn. Gaat dus niet om binnenlandse politiek :) gaat om Europese politiek.

PVV is niet tegen buitenlanders. Wel tegen de Islamisering van de samenleving. Heeft dit niets mee te maken.
Ze hebben ook hele goede punten over de zorg en het onderwijs. Daar hoor ik jullie niet over.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:01

Denk ik wel Stef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:02

GamblersCup schreef:
Joolien schreef:
Ja maar juist omdat het de pvv is, is het zo raar. Beetje hypocriet bijna. Hier hebben ze over elke allochtone groep wel wat, polen dit, marokkanen zus, kopvoddetax zo, en nu ineens willen ze zeker wat goed maken door zich hiermee te gaan bemoeien? Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Is toch heel doorzichtig wat de PVV hier doet: iedereen heeft commentaar en sputtert tegen als ze weer eens met kreten over buitenlanders komen. Nu willen ze met deze kreet laten zien dat ze niet alleen maar tegen buitenlanders zijn. Alleen hebben deze vrouwen geen directe invloed op wat er in Holland gebeurt, dus dat is "veilig" om hierover te roepen. Handig, om de gemoederen weer wat te sussen.

Ja natuurlijk is het slim, ook omdat er een etnisch probleem is. Mensen zullen dus ja knikken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:05

Thomas schreef:
PVV is tegen vrouwen emancipatie hè, en alles erom heen, vrouwen onderdrukking in moslimlanden.

Hier worden vrouwen dus ook ge-emancipeerd omdat ze niet mee mogen doen in het O.S. team, terwijl mannen dat wel mogen.

:')

Allemaal stoppen met werken dames :P

emancipatie, discriminatie, ach ja het eindigd allemaaal op 'atie' tenslotte.....

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:06

Evelli, andere partijen hebben ook goede punten over onderwijs en zorg e.d., maar die poneren niet zulke belachelijke discriminerende oneliners.

Eerste wat ik ook dacht was: zieltjes proberen te winnen.

Citaat:
Het olierijke woestijnland komt hiermee terug op eerdere beloften dat vrouwen wel konden deelnemen aan de zomerspelen.

Als er beloften zijn gedaan dan moet de partij waaraan deze beloften zijn gedaan actie ondernemen, daar heeft een politieke partij in nederland zich niet druk om te maken, zeker in deze tijden lijkt me dat ze hun aandacht beter kunnen besteden. Met een beetje pech gaan er nog kamervragen over gesteld worden, en dat kost allemaal weer een hoop geld.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:07

Politiek is altijd met eigen winst bezig(niets nieuws) maar dat verandert niets aan het feit dat de mentaliteit om vrouwen per definitie uit te sluiten van deelname niet past binnen de universele Olympische gedachte.

LadyMadonna

Evelli schreef:
PVV is niet tegen buitenlanders. Wel tegen de Islamisering van de samenleving. Heeft dit niets mee te maken.

En polen, roemenen, etc.

Goede punten over de zorg etc...laat ze daar dan een keer hun bakkes over open trekken

Mavelle

knetterhard schreef:
Geen idee, misschien wel meer Henk en Ingrid stemmers.. Vind de PVV (party van de vreemde voorstellen) echt de grootste onzinpartij wat er op dit moment is!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:50

Volgens mij is princes Haya arabisch......en heeft al gesprongen op de olympische spelen voor haar land.

Moslims,
Polen,

Nee, die volgende groep worden de Noren want,...die ... eh,... zijn te rijk :-).

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:03

oeh grut ik bedoel natuurlijk discriminatie hhahahahahahaha

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:06

yarrah schreef:
Volgens mij is princes Haya arabisch......en heeft al gesprongen op de olympische spelen voor haar land.

Volgens mij komt ze uit Jordanië.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:19

yarrah schreef:

Ik denk dat Dalma Rushdi Malhas wordt bedoeld:

http://www.daijiworld.com/news/news_dis ... mpic+Medal

De vergelijking met Zuid-Afrika in tijden van apartheid vind ik redelijk en het idee dat het IOC de olympische gedachte moet bewaken en uitdragen ook. PVV'ers hebben wel vaker heel redelijke ideeën. Het is alleen zo jammer dat ze ook heel vaak volstrekt onredelijke ideeën hebben en dat een flink aantal vertegenwoordigers van die partij niet de kwaliteiten bezitten die goede bestuurders nodig hebben. Net als dat het een beetje jammer is om een hoop heisa te gaan maken over een minuscuul onderwerpje waarvoor bovendien naar alle waarschijnlijkheid geldt dat de atletes in kwestie geen centimeter opschieten met die heisa, op een moment dat er ook echte onderwerpen zijn die om aandacht vragen. Het lijkt me toch dat onze goedbetaalde kamerleden hun tijd op dit moment nuttiger kunnen besteden dan met het IOC vertellen hoe dat z'n werk moet doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:21

fantastisch idee, laten we ons als Nederland daar eens druk over gaan maken.

dit zijn echt belangrijke issues.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:37

Sizzle schreef:
Thomas schreef:
oeh grut ik bedoel natuurlijk discriminatie hhahahahahahaha

:D

:D
neehee...guttegutte grut!
het is ook allemaal eindigend op -natie

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 15:38

oomens schreef:
yarrah schreef:

Volgens mij komt ze uit Jordanië.

Klopt. Ze is overigens ook al sinds 2006 voorzitter van de FEI. Om haar gaat het in deze kwestie dus iig niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:10

Evelli schreef:
Ze hebben ook hele goede punten over de zorg en het onderwijs. Daar hoor ik jullie niet over.

Nee omdat ze het er zelf ook nooit over hebben, tenminste niet op dezelfde manier als dat ze telkens politiek weten te bedrijven in 140 karakters

Ze vinden mekkeren over Polen/moslims/buitenlanders/andere landen bij voorkeur islamitisch, telkens weer belangrijker dan iets nuttigs zeggen over zorg en onderwijs.

Kan me niet voorstellen dat Henk en Ingrid hier nog heel lang intrappen, nu ze de crisis in hun portemonnee gaan voelen en Geert ondertussen blijft door wauwelen over alles wat naar de islam ruikt. Lijkt me dat ze zich onderhand ook tamelijk in de kou voelen gezet.

Lekker belangrijk zeg, volgens mij hebben we wel wat anders om ons druk over te maken op 't moment...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:18

shit.. net heel verhaal getypt, klik ik m weg xD

maar waar het op neer kwam is dat de PVV bijna alleen in de media komt met hun "slechte" standpunten, maar ook heus wel andere stand punten heeft. als ze alleen maar de hele tijd zeiden dat buitenlanders het land uit moeten ofzo waren ze heus niet zo groot geworden.

@hierboven.
ja dat is wat wij allemaal horen, omdat ze daarmee de media aandacht trekken. Ik denk niet dat ze buiten berijk van de camera's etc ook zo praten..

Ik ben trouwens helemaal geen PVV fan ofzo :+ maar ik denk dat heel veel mensen meteen negatief reageren als ze PVV horen, en niet eens serieus verder luisteren. (dus ook niet naar eventuele andere standpunten die er achteraan komen.)

Iedereen maakt het nu meteen weer over de PVV, maar volgens mij gaat het meer om over wat er gezegt is over de olympische spelen.
ik vind het zeker wel een goede zaak dat wij als nederlanders ons hiermee bemoeien als het over de olympische spelen gaat, waar mannen en vrouwen aan mee mogen doen.
als een land dan wel mee wil doen, maar alleen mannen wil sturen.. dan klopt er volgens mij toch iets niet.. (doe mee of doe niet mee, niet half..)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:36

De PVV is tegen Europa en het interesseert ze geen ruk wat er in de rest van de wereld gebeurd. De PVV is namelijk een nationalistische partij, die alleen geïnteresseerd is in wat er in Nederland gebeurd. Het is dus op z'n minst oportunistisch om als PVV via de EU af te willen dwingen dat een ander land iets gaat uitvoeren.

De enige reden is dan ook een puur binnenlandse, namelijk laten zien hoe geweldig gelijk ze in Nederland hebben met hun mening over de Islam. En al is het idee, emanciperen van vrouwen in een land waar ze domweg minder rechten hebben, nog zo goed, de intentie erachter is fout en dat is waar denk ik de meeste mensen (waaronder ik) over vallen.