Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:54

klachten van de fietsersbond? Ik zie hier als maar opmerkingen van "er ligt veel poep op het fietspad" en dan heeft de fietsersbond misschien wel reden om te klagen, maar dan is het aan de politie om die ruiters van het fietspad te halen volgens mij, want voor zover ik weel MAG je NIET met je paard op het fietspad...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:55

wat een nonsens !
maar goed . ff technisch gesproken, hoe en waar zou je zo 'n zak moeten vastmaken ?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:59

Mijn paard staat in Ridderkerk en ik loop ook regelmatig buiten te wandelen.
In de berm schoppen vind ik eigenlijk voldoende. Niemand heeft er daar last van.

Ik word er gek van dat veel mensen paarden op straat niet meer accepteren. Als ik er alleen al loop krijg ik af en toe opmerkingen naar mijn hoofd die echt niet allemaal even vriendelijk zijn.
Gisteren associeerde iemand een oude mesthoop met mijn paard, omdat ik daar toevallig in de buurt liep. Ook hier kwam geen vriendelijk woord vanaf.

Nog even en het is gewoon niet meer leuk om het terrein af te gaan.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:00

HAHA artikel gevonden over paardendrolzak

Mislukte uitvinding
De paardendrolzak is een mislukte uitvinding.

Bron: http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... olzak.html

Allereerst hoef je misschien niet meer drollen op te scheppen, maar de zak zelf moet wel goed schoon zijn voor gebruik, anders kan het paard ziek worden van bacteriën; hier zorgt de zak voor een extra gezondheidsrisico voor het paard.
Ten tweede zwaait het paard met zijn staart onder meer om de vliegen weg te houden. Als er een zak in de weg zit kan het paard niet meer vrijelijk zwaaien met zijn staart. Het schuurt en huid en haar slijten af. Daardoor kan de staart pijnlijk gaan irriteren op de plek waar de zak tegen de staart aankomt.
Ten derde houden paarden helemaal er helemaal niet van dat er iets aan hun kont hangt. Zelden zullen pony´s en paarden zonder slag of stoot deze zak onder de staart accepteren.
Ten vierde is een zak onder de staart met banden eraan een lelijk gezicht.
Laatst bijgewerkt door hippo op 01-03-12 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:00

ook ik sta met mijn paard in ridderkerk maar ook ik ga geen zak achter zijn kont binden.
neem wel een vuilniszak mee voorals ze gaan klagen.

en als die voor iemand zijn deur poept ben ik gerust niet de beroertste om het op te ruimen.

maar dan nog iets, ik ben 1.53 en mijn paard 1.74 hoe kom ik er in godsnaam weer op als ik ben afgestapt, moet ik dan ook een krukje op mijn rug binden 8)7

het is geven en nemen, ik ben dus gerust bereid om het op te ruimen maar dan moeten hun ook zorgen voor meer/ betere ruiterpaden/routes.
want nu kunnen wij niet anders dan een rondje op het fietspad, en in het ''park'' is het ruiterpad helemaal bebosd/verwaarloosd.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:01

@ spicegirl
Het ziet er zo uit:
Afbeelding

Je moet volgens mij dus een staartriem hebben. Er gaan ook lijnen naar de singel...

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:05

HAHA ja Denies, krukje mee. Ik heb hetzelfde probleem hoor ik kom ook niet op Daan zonder krukje.
Dus wat wij moeten eisen is:
Om de paar meter een paardenpoepprullenbak waar wij onze mest in kunnen deponeren.
En daarbij meteen een opstapje zodat wij weer te paard kunnen.
En dat ze de ruiterpaden netjes gaan bijhouden.

Eens kijken of ze dan net zo meegaand zijn als met de fietsers _O-

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:07

Waarom niet wat vaker veegwagens inzetten?Als de ergernis op de fietspaden ligt dan kan er ook wat vaker geveegd worden lijkt mij? :)*
Overal word munt uitgeslagen maar voor de centen ook daadwerkelijk iets terug doen,doen weinig gemeenten. >;)
En idd betere ruiterpaden aanleggen die idd LANGER zijn dan een paar meter!
Als je in zuid limburg ziet waar ze overal paaltjes neergezet hebben om aan te geven dat dáár de ruiterroute loopt dan pies je in je broek van het lachen! _O-
Gewoon op de stoep of in een struik,echt waar het slaat nergens op. 8)7 |o

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:09

ja idd, kijken of ze nu nog zo mee willen werken.
daarom zeg ik, ik ben gerust bereid om mijn poep op te ruimen *zeker als die bij iemand voor de deur poept*
maar dan moeten hun ook zorgen dat we ergens normaal kunnen buiten rijden.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:13

kijk daar heb je het al, Ik kom mijn paard niet meer op dus ik ruim de poep niet op.......
tja als je klaar bent met rijden geloof jetoch zeker niet dat je met je fietsje terug gaat om het op te ruimen? plus dat dan het kwaad al geschied kan zijn, en er is al iemand over de drollen uitgegleden....

wat is er op tegen dat wanneer je paard perongeluk eens poept op straat even af te stappen. en kun je niks vinden om weer op te stappen? simpel even beugel lang maken. makkelijk opstappen en terwijl je op je paard zit beugel weer op maat maken.
Tenzij je paard er een sport van maakt om op straat te poepen, Moet dat makkelijk kunnen voor 1 enkele keer.

komop zeg, we denken vaak alleen maar aan hoe iedereen wel op onze paarden moet passen en aan ons moet denken, Maar een beetje medewerking van onze kant is niks verkeerd hoor!

Nibbit

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:14

Wanneer gaat dit in, toevallig op 1 april :+

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:15

funnyhorses schreef:
Waarom niet wat vaker veegwagens inzetten?Als de ergernis op de fietspaden ligt dan kan er ook wat vaker geveegd worden lijkt mij? :)*
Overal word munt uitgeslagen maar voor de centen ook daadwerkelijk iets terug doen,doen weinig gemeenten. >;)
En idd betere ruiterpaden aanleggen die idd LANGER zijn dan een paar meter!
Als je in zuid limburg ziet waar ze overal paaltjes neergezet hebben om aan te geven dat dáár de ruiterroute loopt dan pies je in je broek van het lachen! _O-
Gewoon op de stoep of in een struik,echt waar het slaat nergens op. 8)7 |o

Omdat wanneer ze de veegwagens extra in moeten zetten voor onze paardenpoep ze ook weer paardenbelasting kunnen vragen.
net als de poepzuigwagens voor hondenpoep...

wendyenbram

Re: Verbod op paardenpoep opgenomen in APV van Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:16

hahaha als dit 1 april ingaat zal ik lachen hahaha, MAAR er is niks mis mee om dit toch eens onder de aandacht te brengen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:19

Een poepzak... Dat vind ik wel erg overdreven :=. Het klinkt ook alsof er niet over nagedacht is. Als men de poep in de berm schopt, is dat toch ook prima? Wij doen dit al jaren en nog nooit is er ook maar iemand komen klagen :). Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt een poepzak aan de kont van Rio te binden, dat wordt een rodeo op de openbare weg. Nu denk ik dat de gemeente Enschede verstandiger is dan dit :+.

Over poepoverlast gesproken, wanneer komt er dan een algeheel verbod op het vrijelijk los laten lopen van katten, als we toch op die tour gaan := :')? Oh en als we toch bezig zijn, die vogels maken er ook maar een zooitje van :(.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:26

wendyenbram schreef:
kijk daar heb je het al, Ik kom mijn paard niet meer op dus ik ruim de poep niet op.......
tja als je klaar bent met rijden geloof jetoch zeker niet dat je met je fietsje terug gaat om het op te ruimen? plus dat dan het kwaad al geschied kan zijn, en er is al iemand over de drollen uitgegleden....

wat is er op tegen dat wanneer je paard perongeluk eens poept op straat even af te stappen. en kun je niks vinden om weer op te stappen? simpel even beugel lang maken. makkelijk opstappen en terwijl je op je paard zit beugel weer op maat maken.
Tenzij je paard er een sport van maakt om op straat te poepen, Moet dat makkelijk kunnen voor 1 enkele keer.

komop zeg, we denken vaak alleen maar aan hoe iedereen wel op onze paarden moet passen en aan ons moet denken, Maar een beetje medewerking van onze kant is niks verkeerd hoor!

dan lees je niet goed, want ik zeg dus alleen hoe moet ik dan weer op mijn paard komen, er staat nergens dat ik het niet wil opruimen.
er staat zelfs dat ik wel bereid ben om het op te ruimen.
en mijn paard maakt er idd een sport van, 9x poepen in een rondje van 3 kwartier is een eitje.
Laatst bijgewerkt door heikedenise op 01-03-12 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:27

We betalen ons scheel aan belastingen in dit land laat ze ook maar eens iets ervoor terug doen!
Nog effe en je krijgt een boete als je in de stad een scheet laat? :=
Ik vind het een grote doorgedraaide idioterie worden 8)7 ,zo creeër je dat mensen niks meer kunnen hebben want tje de regeltjes zeggen tenslotte................! >;)
En aangezien mensen verzot zijn op regeltjes (om ze op te volgen of te breken ;) ) zal er op zo'n manier nog meer zeurvolk worden gekweekt.
Nog effe en Nederland is een grote grijze betonnen vlek waar je enkel nog overheen mag lopen en meer niet. -O-

Laten we eerlijk zijn,iedereen verschanst zich binnen en gebeurd er buiten dan iets nou dan worden we ineens "aktief"!?Er word geen vriendelijk woord zo tegen elkaar gezegt maar enkel op de fouten van een ander gelet want daar heeft men dan wél spraakstof in overvloed voor.
Ik vind het een absurd geleuter over de paardenpoep -O-
Nederland is een groot spanningsveld aant worden,BAH!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:29

wendyenbram schreef:

Er zijn ook paarden die dat niet accepteren/ die nog moeten leren of gewoon hittepetitjes zijn.. Mogen die dan allemaal maar niet meer buitenrijden??

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:30

HAHAH ja inderdaad _San87_ is nog levensgevaarlijk ook die beesten rennen zo voor je auto langs, waardoor je automatisch vol in je rem gaat (want je wilt ze ook niet aanrijden) maar je zet wel je leven op het spel!! Ze schijten en zeiken in je tuin wat heel gevaarlijk is want daar kan je over uitglijden of erger nog, het is een gevaar voor de volksgezondheid.
HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN!!!! _O-
Mensen dit meen ik niet echt he, voordat ik aangevallen wordt door kattenliefhebbers :P

Esmeralda

Ook een ridderkerker hier, denk dat we het gewoon zelf verkloot hebben. Hoeveel van ons zijn te bedonderd om de mest weg te schoppen. Hoeveel rijden er op de stoep, ipv op de weg. Hebben we gewoon aan onszelf te danken. ( uitzonderingen daar gelaten)

We hebben een ruiterpad gekregen, maar dat was er wel eentje die met regelmaat gebruik goed te doen was. Maar ja, er werd geen/te weinig gebruik van gemaakt. Dus pad is gewoon niet te doen. Zeker niet na een natte periode, dan kan je er bijna uitgegraven worden.

De meeste klachten kwamen van de omgeving van de manege, daar schijnt het in de wijk echt heel erg te zijn. En dan snap ik die mensen daar ook, waarom rij je niet in het aangelegde park met ruiterpad. Maar goed als je daar 3x door gereden heb, ben je hem ook zat.

En dan heb ik het nog niet gehad over de ruiters die de 10 regels van het buiten rijden niet kennen. Je gewoon voorbij crossen als je daar wandelt.
Snap heel goed, dat de gemeente Ridderkerk deze maatregel heeft genomen. Blij ben ik er ook niet mee.

Vind eigelijk dat de gemeente die poepzakken maar beschikbaar moet stellen. Net als die periode van hondedrolzakjes

Anoniem

funnyhorses schreef:
We betalen ons scheel aan belastingen in dit land laat ze ook maar eens iets ervoor terug doen!
Nog effe en je krijgt een boete als je in de stad een scheet laat? :=
Ik vind het een grote doorgedraaide idioterie worden 8)7 ,zo creeër je dat mensen niks meer kunnen hebben want tje de regeltjes zeggen tenslotte................! >;)
En aangezien mensen verzot zijn op regeltjes (om ze op te volgen of te breken ;) ) zal er op zo'n manier nog meer zeurvolk worden gekweekt.
Nog effe en Nederland is een grote grijze betonnen vlek waar je enkel nog overheen mag lopen en meer niet. -O-

Laten we eerlijk zijn,iedereen verschanst zich binnen en gebeurd er buiten dan iets nou dan worden we ineens "aktief"!?Er word geen vriendelijk woord zo tegen elkaar gezegt maar enkel op de fouten van een ander gelet want daar heeft men dan wél spraakstof in overvloed voor.
Ik vind het een absurd geleuter over de paardenpoep -O-
Nederland is een groot spanningsveld aant worden,BAH!

_/-\o_ Echt.. waar gaat het allemaal nog over in dit land... Het maakt zich niet bepaald populair..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:31

Share schreef:
Er zijn ook paarden die dat niet accepteren/ die nog moeten leren of gewoon hittepetitjes zijn.. Mogen die dan allemaal maar niet meer buitenrijden??

Jawel. Maar dan zorg je maar dat er iemand bij is die eventueel de poep op kan ruimen. Niet meer dan normaal, imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:33

_San87_ schreef:
[naam] schreef:

Jawel. Maar dan zorg je maar dat er iemand bij is die eventueel de poep op kan ruimen. Niet meer dan normaal, imo.

Ik neem aan dat je snapt dat niet iedereen de luxe positie heeft om altijd maar een ''groom/poepruimer'' mee op pad te kunnen nemen??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:35

Share schreef:
_San87_ schreef:

Ik neem aan dat je snapt dat niet iedereen de luxe positie heeft om altijd maar een groom mee op pad te kunnen nemen??

Niet altijd nee. Dan rijd je maar alleen buiten als er iemand, op paard of op fiets, mee kan als je zelf je paard niet op of af kan stappen :). Ik vind de poep opruimen niet meer dan normaal en het zijn ook geen kleine hopen die een paard achterlaat.

Wat mij betreft is het heel makkelijk. Kan je zelf de poep niet opruimen, dan koop je of zo'n achterlijke poepzak of je rijdt maar niet buiten tot je het wel kan of iemand mee kan nemen die het doet :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 01-03-12 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:36

ik ga wel eens alleen op pad, en als ik dan mijn beugel langer moet maken er op moet stappen, en dan ook weer mijn beugel goed moet doen heeft mijn paard al 3 auto's en een fietser geraakt.

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:38

Wel handig zo'n zak, laat gewoon lekker om in de stal en in de wei, scheelt heel wat uitmesten :')

Maar nee, echt raar. Paarden reageren daar niet allemaal even goed op. Mogen die dan niet meer naar buiten?
Gelukkig staat mijn paard in een dorp waar paarden net zo normaal zijn als fietsers en auto's op de weg. Hier krijgen we er dus hopelijk geen last van.