Vrouw valt van paard door gat in fietspad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:15

Belle_Siem schreef:
Als het een gat is van zand wat door de regen is weggespoeld, kan dat door de tegels of begroeiing onzichtbaar zijn, maar als je erop gaat staan (paard) helemaal inzakken.

Ik vind het een beetje raar dat men hier meteen gaat oordelen, terwijl men niets van de situatie ter plaatse afweet. Dat is pas dom!

en dat was dus precies het geval, ik ben er vanmiddag langs gereden.

NienSCHaap

Re: Vrouw valt van paard door gat in fietspad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:20

Wat is bokt toch soms weer hilarisch met sommige reactie's.
Sterkte toegewenst aan de Amazone.
Tja ongelukken zitten in een klein hoekje en in dit geval in een gat.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik met me paard aan het wandelen was en ze ineens op de grond lag.
Keek ik om, was me daar toch een gat, alle tegels en zand weg wat er eerst gewoon normaal uitzag.
Paard kwam gelukkig met de schrik vrij.

widishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:21

NienSCHaap schreef:
Wat is bokt toch soms weer hilarisch met sommige reactie's.
Sterkte toegewenst aan de Amazone.
Tja ongelukken zitten in een klein hoekje en in dit geval in een gat.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik met me paard aan het wandelen was en ze ineens op de grond lag.
Keek ik om, was me daar toch een gat, alle tegels en zand weg wat er eerst gewoon normaal uitzag.
Paard kwam gelukkig met de schrik vrij.

Hartelijk bedankt dat er ook mensen zijn die kunnen lezen wat er staat. Even voor de duidelijkheid voor de personen die te snel oordelen het paard is door de stoep heen gezakt.
Ben benieuwd Sammy_xxx hoe jij kunt aanzien als de stoep compleet is het paard er met zijn achterpoot 1 meter doorheenzakt op een tegel zoals je op de foto's overal kunt zien geen zand onder zit. Oordeel niet gelukkig valt de schade voor de amazone redelijk mee. maar voor het zelfde geld veroordeel je iemand die rustig met zijn paard op een fietspad tot het niet opletten. En die dan ook nog voor de rest van haar leven verlamd is.

Graag wil ik een ieder die zijn steun heeft uitgesproken bedanken de amazone heeft haar sleutelbeen gebroken maar voor het zelfde geld als je zo op het fietspad valt kan de schade vele malen groter zijn.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:28

Ja, in deze geval is het dus niet dom nee, de amazone kon er niks aan doen na verdere informatie die hier is geplaats neem ik mijn opmerkingen terug...
Mijn mening is gebasseerd op een gat die je had kunnen zien, en dan vind ik het dom.
Maar als je het niet kon zien, zoals dit hier dus het geval is kon ze er inderdaad niks aan doen.
En ik heb al eerder gezegd tuurlijk heb ik een hart, en ben ik niet zo gemeen hoor ;) en ben ik blij dat het wel goed gaat " ondanks de gebroken sleutelbeen" !

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:35

Wat een vervelend ongeluk.

Dat de gemeente aansprakelijk kan worden gesteld, vraag ik me af.
Was er pas niet een rechterlijke uitspraak waarbij geen aansprakelijkheid gold, omdat het betreffende "weg"gedeelte niet voor een paard/paardrijden bestemd was? Dan zou in dit geval op basis van die jurisprudentie kunnen gelden dat een fietspad niet voor paarden maar voor fietsers is aangelegd.

Ik wens de amazone veel beterschap.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:38

Heel vervelende situatie, ongeacht of ze daar nu mocht rijden of niet. Soms zie je kuilen gewoon te laat en misschien moest ze wel aan de kant omdat er nu eenmaal mensen zijn die rakelings langs je paard rijden. Wat de situatie ook is geweest, ik hoop dat paard en ruiter snel de oude zijn.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:40

Sammy_xxs schreef:
Ja, in deze geval is het dus niet dom nee, de amazone kon er niks aan doen na verdere informatie die hier is geplaats neem ik mijn opmerkingen terug...
Mijn mening is gebasseerd op een gat die je had kunnen zien, en dan vind ik het dom.
Maar als je het niet kon zien, zoals dit hier dus het geval is kon ze er inderdaad niks aan doen.
En ik heb al eerder gezegd tuurlijk heb ik een hart, en ben ik niet zo gemeen hoor ;) en ben ik blij dat het wel goed gaat " ondanks de gebroken sleutelbeen" !

* het gebroken sleutelbeen. Als we het over dom hebben..
Ik vind je opmerkingen erg vreemd. Ook als het gat zichtbaar was, is het niet dom van haar. Jij bent vast ook wel eens gestruikelt over de stoeprand terwijl je die toch gewoon kon zien?! ;)

Beterschap voor de amazone! Hoe is het met het paard afgelopen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:20

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om met respect naar je medegebruiker van Bokt en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Het is niet de bedoeling om elkaar aan te vallen op taalgebruik en/of spelfouten en dit soort berichten zullen vanaf hier gewoon worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:27

tino5000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:22

deze vrouw is mijn nicht en rijd al jaren paard.
ze kon het gat niet zien omdat onder de tegels het zand is weggespoeld door een kapotte riool.
ze reed daar rustig met haar paard goldie toen hij ineens met ziijn achterbeen wegzakte in een gat.
en ze daardoor van het paard viel. mijn nicht heeft haar sleutelbeen gebroken.
en goldie heeft een schaafwond. verder bleek hij spierpijn te hebben maar loopt nu weer goed in de wei
mijn nicht zal iets langer duren voor ze weer kan rijden maar gelukkig is er niks ernstigs gebeurd met beide.
iedereen bedankt voor het medeleven en de lieve berichtjes.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:27

Beterschap aan amazone en paard.
Lees dat het met Goldie goed gaat, maar met een gebroken sleutelbeen ben je wel even zoet.

Zo dat verwacht je ook niet op buitenrit, dat de grond letterlijk onder je voeten wegzakt!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:29

@tino5000 Allereerst beterschap voor je nicht. Blij dat beiden het goed maken!

Verder: Bedankt voor de opheldering.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:36