Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hasjam_Poe schreef:Jetta schreef:Eindelijk is er een lijst. Maar...wie controleert die paardengebitsverzorgers? Natuurlijk staan er mensen op de lijst waar de één goede ervaringen mee heeft, de ander slechte ervaringen mee heeft...Een lijst is geen certificering. Een certificering is niets waard als er verschillende instanties certificeren die niet samenwerken in het formuleren van kwaliteitseisen en doelen voor de toekomst van de paardengebitsverzorging.Amen Jetta. Deze lijst is helaas een wassen neus.
Van wie is die (gratis vistaprint) website?
Dat staat nergens vermeld.
Wel staat er ergens op de NCGRP-website:
"De NVVGP is een vereniging die fungeert als koepel-organisatie voor alle gebitsverzorgers die in Nederland actief zijn".
Als je dan doorklikt kom je op een website, van "de vereniging van NVVGP".
Nergens lees je wat de statuten van die vereniging zijn.
Nergens lees je welke "leden" er in het bestuur zitten (en hoeveel leden die vereniging nu heeft).
Zijn dat dezelfde leden die de "NCGRP-certificerings" website hebben gebouwd???
Wel staat er, dat je je via de NVVGP kan laten certificeren......
Volgens mij is de bedoeling alsvolgt: achter de NVVGP en de NCGRP zitten dezelfde personen.
Iedere ex-hoefsmid-met-mondklem kan lid worden van de NVVGP.
Tegen betaling laat hij zich "certificeren" door de NVVGP.
En vervolgens krijgt hij een vermelding, op de "certificeringssite" van de NCGRP.
Zowel de site van de NVVGP als de NCGRP ogen ongelofelijk onprofessioneel.
Niet aleen qua lay-out, maar qua ontbreken van: statuten, kwaliteitseisen, certificeringsvoorwaarden, ontbreken van transparantie/ geen namen van bestuursleden, geen ledenaantallen en geen namen van "groep" die achter de site zit.
Mag dat niet?
Jetta schreef:Tja.....inderdaad een wassen neus dus! Ik mis nog steeds het belangrijkste: Een certificering is niets waard als er verschillende instanties certificeren die niet samenwerken in het formuleren van kwaliteitseisen en doelen voor de toekomst van de paardengebitsverzorging
Ik ben het helemaal met Jetta eens. Weet je tiffclaus, door de keuze van de naam
.tiffclaus schreef:de NCRPG is geen vereniging, het is enkel een register. Mensen kunnen hun certificaat insturen waarmee ze aantonen een examen in ieder geval basisvaardigheden met goed gevolg te hebben afgelegd. En dan komen ze op de site. Niet meer en ook niet minder.
Hierdoor heb je in ieder geval vast een beeld wie wat gedaan heeft in Nederland qua opleiding.
. tiffclaus schreef:Je wilt niet weten hoeveel reacties er binnen zijn gekomen van gebitsverzorgers zonder enkele vorm van certificaat. Of mensen die de opleiding in Deurne wel gevolgd hebben maar voor hun examen wel gezakt zijn. Die mensen zetten WEL op hun website dat ze Deurne gevolgd hebben... Dan mag het in sommige ogen een wassen neus zijn maar de mensen die hier op de lijst van het NCRGP staan kunnen in ieder geval een certificaat van basisvaardigheden overleggen.
.
.
.
tiffclaus schreef:Ik ben lid van de NVVGP omdat ik gebitsverzorger ben maar mis (persoonlijk) daar bij die vereniging een stuk transparantie. Wie heeft waar een opleiding gevolgd?. Dat word niet bekend gemaakt op die site daarom hebben we met een aantal mensen de NCGRP site gemaakt. Iedereen mag zich aanmelden bij de NVVGP als je jezelf gebitsverzorger noemt.
.
) een examen opgezet wordt….
tiffclaus schreef:Voor mensen die dit niet kunnen laten zien is het fijn dat de NVVGP wel een examen gaat opzetten waarbij je een certificaat kunt halen.
Die mensen kunnen dan zich laten certificeren.
En dan blijft het alsnog nog prettig dat je kunt zien waar je gebitsverzorger vandaan komt lijkt me. Tenminste als ik mezelf verplaats in paardeneigenaar (en die ben ik toevallig zelf ook)
http://www.ncrgp.nl zie de 2e alinea schreef:“In dit register kunnen paardeneigenaren zelf de opleidingen beoordelen op inhoud”.
.