Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:09

Ik zeg: dat ziet er keurig uit! Respectvol subtiel, en harmonisch beeld :D

MAR kan geweldig rijden :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:10

Ziet er een stuk beter uit!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:11

LA_Woman schreef:
Peanutbutter schreef:
Kan me voorstellen dat hij zich er ook flink klote over gevoeld heeft en hij weet dat vooral de NL ers zich over smullen bij een fiasco.

En terecht! Hadden de Duitsers maar niet moeten denken dat talent en succes te koop is ;)

Maar weet iemand iets over die zogenaamde trainingsmethode van Sjef Janssen?

Heeft Rath toch weinig mee te maken? Of kan jij gedachtelezen en dacht Rath dat?
Zogenaamde trainingsmethode? Nooit van LDR/Rollkur gehoord?

Oja inderdaad... het spektakel was hier meer: http://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak
Maar er was ook meer spanning.
En ik zie niet meer harmonie. Sterker nog, ik vind de houding van Rath fijner om naar te kijken..

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:11

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:14

Gentlegiant schreef:
Ik ben benieuwt hoe dit nu verder gaat :+

Of het eenmalig is of dat hij nog echt gaat ''spetteren''

ik ben ook benieuwd, want na het vorige filmpje had ik het idee "die maken geen schijn van kans op de OS"
er is hoop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:15

Air schreef:
Oja inderdaad... het spektakel was hier meer: http://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak
En ik zie niet meer harmonie. Sterker nog, ik vind de houding van Rath fijner om naar te kijken..

Volkomen mee eens, ik krijg hier een smile van op mijn gezicht. Dit is echt super.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:15

Ik zie nog steeds een paard wat duidelijk te diep gereden wordt en een ruiter wat zijn paard geen 'lucht' durft te geven. Zeer waarschijnlijk wordt Toot zo op de kop gereden omdat hij anders de controle over het paard mist.
Er moet nog veel gebeuren wil het voldoende zijn om tot goede prestaties te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:16

Zooist schreef:
Helemaal top voor die jongen!
Super voor zijn zelfvertrouwen en nu trainen om de wedstrijdring in te gaan!

Precies! Respect ook voor hem dat hij gewoon doorgaat terwijl hij ook wel beseft dat sommigen nooit zullen toegeven, al rijdt hij meer sterren van de hemel dan EG ooit deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:17

Lovely schreef:
Zooist schreef:

Precies! Respect ook voor hem dat hij gewoon doorgaat terwijl hij ook wel beseft dat sommigen nooit zullen toegeven, al rijdt hij meer sterren van de hemel dan EG ooit deed.

:j

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Go MAR en go Toot!!!!

edit: ik zou het nu reuze jammer vinden als hij bij Sjef ging trainen, ik vind dit een veel fijner beeld dat wat de Nederlandse equipe laat zien.

En nu duik ik onder, want ik krijg gegarandeerd heel Bokt over me heen :oo

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:19

Nouja, weet je, je kan natuurlijk speculeren tot je aan ons weegt. En eigenlijk snap ik van alles wel een beetje de reacties. Moet eerlijk zeggen dat dit wel veel fijner oogt dan dat vorige filmpje. De tijd zal het leren, als hij het verdient, wint hij een medaille op het OL en krijgt hij net zo`n band met dat paard als Edward had, en anders niet. Ik heb iig geleerd om wijs mijn mond te gaan houden en speculaties te maken, we zien het allemaal wel. Ik heb groot respect dat MAR en zijn vader half duitsland tegen de haren ingaat wbt de trainingen van Sjef. Neemt niet weg dat ik persoonlijk totilas liever bij Edward had zien blijven ;)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:20

Lovely schreef:
Zooist schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens _/-\o_ _/-\o_

A_nouk

Yamcha schreef:
Air schreef:

Volkomen mee eens, ik krijg hier een smile van op mijn gezicht. Dit is echt super.

Houding heb je absoluut gelijk in :)
Hopelijk kan Rath zich een beetje vasthouden aan dit moment, en vanaf nu een stijgende lijn...
Als hij weer zo'n gigantische terugval heeft zal Toot niet lang meer door ons in de ring te zien zijn ben ik bang.

Djilna

Deze krijgt van mij wel een 'I like' :j
Ja Totilas loopt nog te diep, maar Rath laat hem in de galop een paar keer lekker even verruimen en niet alleen maar dat terugrijden zoals vorige keer. Er zit weer meer schwung in en rust. Chapeau voor Rath dat hij na alle kritiek het nu zoveel beter kon doen ondanks de spanning die er bij hem zeker moest zitten.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:21

Yamcha schreef:
Air schreef:

Ik heb juist het idee dat Rath nooit durft te ademen als hij aan het rijden is. Maar kom, welke druk ligt er ook niet op die jongen zijn schouders...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:22

Zie Totilas eens lekker sjouwen door die bak. Heel goed, zag er keurig uit. Petje af dat Rath doorpakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:23

Air schreef:
LA_Woman schreef:

En terecht! Hadden de Duitsers maar niet moeten denken dat talent en succes te koop is ;)

Maar weet iemand iets over die zogenaamde trainingsmethode van Sjef Janssen?

Heeft Rath toch weinig mee te maken? Of kan jij gedachtelezen en dacht Rath dat?
Zogenaamde trainingsmethode? Nooit van LDR/Rollkur gehoord?

Kalm aan, je hoeft écht niet zo happig te reageren ;)
Natuurlijk heb ik van Rollkur gehoord, maar ik dacht dat dat nu wel passé was en dat ook Anky zich hier niet meer mee bezig houdt dus vroeg mij af of er wellicht een nieuwe trainingsmethode was?!
En het gaat hier wel beter maar de spark is er vanaf en zoveel harmonie zie ik hier echt niet in dit filmpje.

En het was toch te verwachten dat men zou gaan vallen over de vorige vertoning? Niet alleen de mensen 'die het altijd beter weten'. De vorige vertoning was verschrikkelijk en elke leek kon zien dat dit niet de bedoeling was van 'harmonieuze dressuur'.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:23

Zouden ze hem platgespoten hebben?

Maar idd het ziet er wel stukken beter uit!! Petje af!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:25

NenaC schreef:

Dit is zo typisch bokt als het om Toot en MAR gaat: als het slecht gaat ligt het aan MAR, als het goed gaat is er met het paard gesjoemeld... :')

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:25

Kelly_Taco schreef:
Stuk beter maar ben er nog niet weg van...

Vraag me af of de Rat(h)jes hun huiswerk goed hebben gedaan. Totilasis juist aanzienlijk verbeterd toen Edward gestopt is met training bij Anky/Sjef.

Fijn dat het beter gaat. Vind de 1ste Piaffe erg mooi.
Volgens mij ook. Hij is gestopt met trainen bij Sjef en Anky, omdat hun 'methode' niet geschikt was voor Totilas. Die combi LDR en Toot was niet bepaald een succes.
MAR kan beter nog Gal zelf (al zou die het nooit doen) om les vragen, Gal is de enige die PRECIES weet hoe Toot het beste gereden kan worden.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:29

s6801881 schreef:
NenaC schreef:

Dit is zo typisch bokt als het om Toot en MAR gaat: als het slecht gaat ligt het aan MAR, als het goed gaat is er met het paard gesjoemeld... :')

Hahaha, echt he! Als er maar gezeurd kan worden over MAR! Lekker chauvinistisch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:29

retivi schreef:
Kelly_Taco schreef:
Stuk beter maar ben er nog niet weg van...

Vraag me af of de Rat(h)jes hun huiswerk goed hebben gedaan. Totilasis juist aanzienlijk verbeterd toen Edward gestopt is met training bij Anky/Sjef.

Fijn dat het beter gaat. Vind de 1ste Piaffe erg mooi.
Volgens mij ook. Hij is gestopt met trainen bij Sjef en Anky, omdat hun 'methode' niet geschikt was voor Totilas. Die combi LDR en Toot was niet bepaald een succes.
MAR kan beter nog Gal zelf (al zou die het nooit doen) om les vragen, Gal is de enige die PRECIES weet hoe Toot het beste gereden kan worden.

Helemaal niet. MAR zelf rijdt veel beter, die kan tenminste stil zitten, heb ik Edje nooit zien doen.

Ik hoop dat MAR dat krankzinnige plan om les te nemen bij Sjef vergeet...... hij kan het zelf veel beter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:30

s6801881 schreef:
NenaC schreef:

_O-

corina21

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:34

yamcha je schrijft hier dingen neer van edward alsof hij niet rijden kan?
kun jij het beter?
ik ben echt blij voor mar dat het beter ging heeft die vent verdient,
ik ben zeer onder de indruk van dat andere paard in die hengstenshow,wat een prachtig dier,en mar rijd hem perfect,die twee zijn echt 1.ik hoop dat hij steeds meer 1 word met toot dat heeft hij verdient.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:37

Hier ook nog maar even. Ik word blij van dit filmpje :D. Veel meer rust, schwung en Toot komt ook meer tot dragen, er waren ook momenten dat ik echt :+: zat. Ja, hij is ronder ingesteld, maar het werkt niet op een negatieve manier op Toot in, immers, zo heeft Edward hem ook altijd gereden, zo niet nog korter.

Ik vind het fijn te zien dat MAR, aan het eind als Toot nog even weg schiet, lekker rustig blijft en niet verkrampt gaat zitten. Verder durft hij nu ook de ruimte te pakken en Toot voorwaarts te rijden, de opbouw van de voorstelling vind ik ook fijn, eerst lekker rustig ontspannen draven, de ontspanning bevestigen in de stap om vervolgens aan te galopperen en daarna de passage/piaffe te laten zien, die er imo prima uit zagen :). Wel was er volgens mij meer spanning bij MAR dan bij Toot, maar wie neemt hem dat kwalijk.

Een lange weg te gaan, maar dit beeld geeft mij het gevoel dat het misschien toch nog wel gaat komen.

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:39

Eindelijk Duitsers die het aandurven om bij de Nederlanders te gaan trainen. Mooi gesproken van Rath dat je eens iets anders wil proberen en dat de nederlandse paarden lang mee gaan. Nu zal Rath wel weer het duitse publiek over zich heen krijgen, omdat ze onze trainings methodes niets vinden. Zucht, wat kan sport moeilijk zijn.