Edward Gal en Romanov in Vechta

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:12

pien_2010 schreef:
Joolien schreef:
Topsport is dierenmishandeling wordt wel vaker gezegd...

Dat zegt mijn man ook altijd als hij naast me zit veroordeelt te kijken naar dressuur. Hij vindt het verschrikkelijk om te kijken en wat mij altijd verbaast is als hij aangeeft b.v. bij Helen Langenbergh dat hij daar wel graag naar kijkt.
Dat vind ik bijzonder dat iemand die niets weet van dressuur en er niets mee heeft dus wel ziet als een paard wel vriendelijk gereden wordt. Dus het is zeker niet bij iedereen dierenmishandeling Joolien. Alleen die laatste ruiters zijn in de top sport met een lantaarntje te zoeken tegenwoordig.

Klopt, het is ook over 1 kamp scheren hoor, maar ik heb teveel gezien om deze conclusie te kunnen stellen. Ik hoop zo dat de echte ruiters er nog zijn, maar ze zijn moeilijk te vinden...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:13

IndianLady schreef:
xmarliez schreef:
Werkelijk waar, het is een schande dat mensen dit zien als Dressuur. Dit paard laat aan alle kanten zien dat hij totaal niet begrijpt wat er gevraagd wordt omdat deze ruiter niet vraagt, deze ruiter eist.
Wat een getrek, geschop en wat een tempo moet dat beest behouden.

Dit is absoluut WALGELIJK en komt nog niet eens in de buurt van de Dressuur.
Bij de passage maakt het paard gewoon hupjes met beide achterbenen in de lucht omdat de ruiter de voorkant tegen houdt en er maar tempo in blijft stoppen.
Absoluut een voorbeeld van de Baucher methode.

Volgens mij heb jij het filmpje van MAR en Totilas gekeken en niet Edward en Romanov?

Ik weet niet hoor.... maar Totilas slaat nu niet meer gigantisch met de benen van hem, dat is namelijk een teken van te veel kracht aan de voorkant en die kracht moet een paard aan de achterkant ontwikkelen. Maar door de LDR methode krijgen paarden daar de kans niet voor en krijg je dus van die gigantisch hoge voorbenen en paarden die nog net niet in het zand duiken zo ver ze op de voorhand vallen.
Nu oogt Totilas een stuk rustiger en beheerster dan hij ooit heeft gedaan. Helaas kiest ook MAR voor zijn ego en zegt hij doei tegen zijn Klassieke opleiding en kiest hij voor de misselijkmakende Baucher methode die SJ een nieuw leven heeft ingeblazen.
Het draait alleen maar om geld, geld is macht. Het gaat niet meer om het welzijn van paarden. Mensen zien liever een onnatuurlijk hoog voorbeen want dat is spektakel ipv een paard dat van achter naar voren gereden wordt, rustig in de aanleuning is, schwung laat zien in de gangen ipv zweefdrafjes en piaffe's die nog echt vanuit het paard komen ipv tegen gehouden door de ruiterhand.

robincera

Re: Edward Gal en Romanov in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:17

Totilas is nou niet echt bepaald rustiger of beheerster? Vraag me af of je dan dat laatste filmpje hebt gezien.

Vind dat sommigen wel een heel ongenuanceerde mening hebben. Ik loop ook niet echt warm van klassieke dressuur of natural horsemanship, maar respecteer het wel als mensen daar plezier in hebben.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:21

robincera schreef:
Totilas is nou niet echt bepaald rustiger of beheerster? Vraag me af of je dan dat laatste filmpje hebt gezien.

Vind dat sommigen wel een heel ongenuanceerde mening hebben. Ik loop ook niet echt warm van klassieke dressuur of natural horsemanship, maar respecteer het wel als mensen daar plezier in hebben.

Ik heb het nu niet over Natural Horsemanship of Klassieke Dressuur ik heb het over DRESSUUR. Waarvoor de Dressuur bedoeld is, om ons paard te verbeteren en niet naar de kl*te te rijden omdat wij ons EGO zo belangrijk vinden.
Omdat wij mensen altijd voor de prijzen willen gaan en voor de macht ipv gewoon ons paard op de meest juiste manier te rijden. Dan zou dit paard niet zo achter de teugel kruipen en hupselen maar gewoon schwung laten zien en geen weggedrukte rug. Dan zou zit paard nu rustig, beheerst en tevreden ogen ipv angstig en pijnlijk. Dit paard is een blok met spanning en edward is een blok beton zo stug dat hij dat beest berijd. Werkelijk waar het is gewoon diep triest dat de Nederlandse Dressuur zo ver heeft kunnen zinken... en het wordt nog veel erger.
Totdat we dadelijk massaal ons paard met de 8 jaar naar de slacht kunnen brengen ivm 'beenproblemen' of 'onhandelbaar' ;)

robincera

Re: Edward Gal en Romanov in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:25

Ik zeg ook niet dat jij het daar over hebt? Ik zeg dat ik daar niet warm van loop, net als dat jullie (overduidelijk) niet warm lopen van dressuur.

Maargoed, overdrijven is ook een vak. Je noemt de leeftijd 8, maar er zijn toch wel degelijk 20 jarige GP paarden (Krawall bijv.) die toch echt nog niet hun einde nabij zijn.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:32

We zullen zien hoelang de paarden van meneer Gal het volhouden.

Ik loop wel warm van Dressuur maar niet van mishandeling, want dit is niets anders als het mishandelen van je paard. Kijk eens naar alle oefeningen die uitgevoerd worden, een piaffe waarbij de beenzetting totaal niet klopt, een passage waarbij de beenzetting totaal niet klopt, een travesale waarbij de beenzetting totaal niet klopt en dan heb ik het alleen nog maar over de beenzetting en niet eens de houding van ruiter en paard.

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:34

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:50

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:58