Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:28

Sodeju, mazzel dat er geen gewonden zijn gevallen!

Ingeltje

Re: Paard springt uit trailer op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 16:30

zeg dat wel :j had raar kunnen gaan, zo op de snelweg!

LBLGypsyCobs

Re: Paard springt uit trailer op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:32

Ik heb al vaker trailers gezien met een relatief lage klep en zelfs ooit een trailer met een vaste voorstang die zelfs bij een D-pony nog onder de boeg kwam.
Je moet er niet aan denken als je een noodstop moet maken, heb je je paard ineens op de achterbank.

Een paard is enorm sterk en kan in een oogwenk zich losrukken, draaien en springen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:32

zit me echt af te vragen hoe dat heeft kunnen gebeuren..
een wonder dat er geen gewonden zijn gevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:09

demo_love schreef:
Hoe past een paard in hemelsnaam door de open ruimte van een gesloten trailer??? Heel vreemd... Dan moet zo'n paard zich: 1. Losmaken, 2. Omdraaien, 3. Eruit springen. En niemand die iets merkt?? :?
Toen ik mijn paard kocht en mijn baas en ik haar in de trailer hadden gezet en het terrein af reden, kwamen de vorige eigenaren heel hard aanrennen en schreeuwen, bleek dat Kim zich los had gemaakt én omgedraaid.
Ze stond vrolijk naar buiten te kijken.
We hadden haar echt goed vast gezet en zowel halster als touw was niet kapot.
Het tussenschot hebben we er uitgehaald, omdat we dachten dat Kim daar te breed voor was, maar ook wij hebben niks gevoeld van haar draai.

Wat ik wel erg raar vind, is dat het paard op de snelweg uit de trailer is gesprongen, zonder gewond te raken.
Vanuit stilstand over een laadklep van 1.80 (te hoog om een 'normale' trailer te zijn) springen zou nog kunnen als het paard in paniek was, maar al had de auto 20km per uur gereden, dan nog zou het paard bij de landing hard terecht zijn gekomen.

Ik zat op de basisschool een keer achterop de fiets bij een vriendinnetje en terwijl ze reed, sprong ik eraf.
Maar omdat mijn lichaam teveel vaart had en de weg niet (duhh :+), was het bijna onmogelijk om rechtop te blijven.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:13

Damm.. het zal je is overkomen:O

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:29

Die man zal wel raar opgekeken hebben toen hij de trailer open deed en het paard er niet in stond. Heel apart dit. Gelukkig dat er geen ernstig gewonden zijn gevallen en dat het paard ook ongedeerd is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:47

een wonder dat het paard niets heeft....het was zijn tijd nog niet ;)
Dat de bestuurder niets heeft gemerkt....als een paard onrustig is merk je het al...(en ik heb geen klein autootje)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:48

Ingeltje schreef:
* NOS Nieuws

Duitse automobilisten kregen gisteravond de schrik van hun leven toen een paard zich op de snelweg A8 wist te bevrijden uit een rijdende aanhanger.

Het dier rukte zich in de buurt van Ulm los en sprong over een laadklep van 1,80 meter hoog. Een vrachtwagen die plotseling moest uitwijken, belandde in de berm.
Het paard kon snel worden gevangen en in veiligheid worden gebracht. Het dier heeft aan het avontuur geen verwondingen overgehouden. Ook de vrachtwagenchauffeur bleef ongedeerd.

De bestuurder van het paardentransport merkte pas bij thuiskomst dat zijn paard niet meer in de trailer stond. Hij belde de politie die de 60-jarige man met zijn dier kon herenigen.

Dát vind ik zo gek.
Dat moet je toch hebben gemerkt?
Ik denk dat die trailer aan het eind van de reis ook niet meer helemaal heel was..

Kaus

Re: Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:51

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:53

het was misschien een cabrio-trailer??

maar alle gekheid, moet echt vreselijk eng geweest zijn voor iedereen.
pfoeh

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:54

this jammer dat er geen foto van de trailer is. ik snap niet hoe zoiets kan gebeuren:s

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:02

HUH??? hoe krijgt hij dat voor elkaar???
Vast schrikken... ben je op plaats van bestemming is opeens de trailer leeg!
Denk je toch ook dat je gek geworden bent, hihi

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:04

Klant van de dierenarts waar ik werkte heeft het ook gehad. Ze hadden hem net opgehaald voor proef. Paard heeft het niet overleeft.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:04

Wow, echt bizar!

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:09

Dav schreef:
Laats reed een ervaren instructrice met haar dochter het wedstrijd terrein op en die jongen van het parkeren vroeg nog of ze altijd zo het paard vervoerden.
Ja tuurlijk zegt die vrouw,lichtelijke denkend ''wat'n onnozel jong....''
Kijken ze achter bij de laadklep....
Kijkt het paard heel mooi over de laadklep heen :+

Ik moet nu ineens denken dat ik een tijdje terug op de snelweg in duitland ook een auto passeerde waarvan een paard over de laadklep keek...
Heb nog de hele weg gedacht : rare jongens toch die Duitsers :')
Nooit over nagedacht dat ze ook zouden kunnen springen.... Volgende keer toch maar proberen te waarschuwen !

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:14

Wat een geluksvogels dat er verder niemand gewond (of erger) is geraakt...
Wat het vastzetten betreft: er zijn zat paarden die weten hoe je een halster af doet.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:26

Ik hoorde het op de radio en mijn mond viel open en moest enorm lachen :9
Hoe zoiets kan gebeuren.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:33

ik heb ook een paardje gehad dat zich bij transport (in een normale 2 paards trailer) zichzelf had losgemaakt of getrokken , omgedraait en half over de klep hing toen ze het doorhadden (transport was door vrienden, gebeurde voor ik hem kocht) toen ze stil stonden en gingen kijken smakte hij op het asfalt, heeft er niets aan over gehouden maar tzijn soms echt houdini's

een ander paard (grote massieve tinker a la shire) heeft zichzelf eens omgedraaid in een anderhalf paards trailer omdat hij er achteruit niet uit wou :P

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:52

Ik ben heel benieuwd -zoals vele hier geloof ik- hoe die trailer eruit zag en inderdaad
hoe dat paard over een zo gezegde laadklep van 1.80 heen is gesprongen op de snelweg waar
je dus minimaal 80 tot 100 rijdt .. Lijkt mij als het ware onmogelijk om dat ongedeerd te doen ..

Gelukkig is alles goed afgelopen en niemand gewond .. :D ma ik blijf benieuwd na hoe dit kon gebeuren :P

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:54

holy crap!! dat dier heeft vreselijk veel geluk gehad!
maar ff serieus......je merkt toch zeker wel dat je paard uit de trailer springt?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:00

Hmm en 0,0 voorbijgangers??? Ik zou meteen vol op de toeter gaan, ervoor gaan rijden en op alle manieren duidelijk maken dat hij moet stoppen!
En een vrachtwagen die omkiept zie je toch ook in je spiegels?
Vreemd verhaal

xxfayxx1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:39

naja fijn dat het is goedgekomen! en raar inderdaad dat hij pas zolaat merkte!!!!

mijn soleil was ook altijd erg onrustig op de trailer,
als we van huis gaan gewoon wel kalm
maar als we wegginge van concours of manege...... als ze weg moest bij de andere paarden draaide ze ookdoor!!!!!
echt 1 keer schrok iik me dood, krege haar al amper de trailer op, en zetten haar gewoon vast zoals 'normaal'
ze stijgerde naja wat ze kon stijgeren in de trailer gek doen hoofd schudden egt heel gedoe, we stonden nog met iemand te praten , naast de trailer en natuurlijk beetje soleil in de gaten te houden, hoorde eerste even niks, en toen zagen we de trailer gewon wankelen!!! soleil had haarzelf omgedraaid en stond omgedraaid in de trailer!!!.. met der hoofd bij de uitlaatklep!
ze stijgerde en wou der voor benen er overheen slaan, ik deed 3 stappen haar kant op ( naja rende zowa) met mijn haden omhoog en schreeuwde '' neej nie doen '', de stijgering bleef klein dus ver kwam ze niet meer omhoog, heb de klep naar beneden gedaan, en half uur soleil gras late eten lekker aaien en knuffele totdat ze weer rustig werd! ben me helemaal dood geschrokken toen heb ik er egt met vele dubbele knopen vast gezet, en niet te strak anders werd ze sowieso altijd al gek, had dat toen ook nie gedaan maar je let toch extra op die dingetjes, daarna ging het wel beter en heeft ze nooit weer zowieso gedaan .... ben me helemaal kapot geschrokken joh!!!!.....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:48

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:50

Gatverrrrr het zal je gebeuren je schrikt je volledig de krampen, maar inderdaad kopen. :D