Twee paarden overleden tijdens opnamen Amerikaanse tv-serie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Twee paarden overleden tijdens opnamen Amerikaanse tv-serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:58

als ze juist de donkere kant van die wereld willen laten zien moeten ze dit in de film gebruiken....zo is de realiteit

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:05

ja uhm nu het in het daglicht komt doen we er ineens moeilijk over dit is toch in de echte wereld niks anders al jaren komen er vreselijke dingen voorbij in de paarden sport alleen hoor je er niemand over, nu is er een film en iedereen vind het vreselijk.... tuurlijk is het goed dat er een lichtje op geworpen word maar als er echt intresse naar was geweest dan wist je er al vanaf voor de film uitwas en was dit geen verbazing maar indd realiteit....

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:05

De serie gaat over de donkere kant van de paardenraces, daar horen ongelukken ook bij lijkt me...
Film/tvmakers in Amerika zijn best oppertunistisch, ik zie ze er wel voor aan dat ze de werkelijke beelden gebruiken als het kan. Triest, dat zeker.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:08

Jeetje voor zo'n serie het leven wagen of zoveel risico nemen met paarden... vind ik niet kunnen :n

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:18

Boompje1985 schreef:
ja uhm nu het in het daglicht komt doen we er ineens moeilijk over dit is toch in de echte wereld niks anders al jaren komen er vreselijke dingen voorbij in de paarden sport alleen hoor je er niemand over, nu is er een film en iedereen vind het vreselijk.... tuurlijk is het goed dat er een lichtje op geworpen word maar als er echt intresse naar was geweest dan wist je er al vanaf voor de film uitwas en was dit geen verbazing maar indd realiteit....

Maar daar gaat het niet om.
Ik was al lang op de hoogte dat er vreselijke dingen gebeuren in de rensport, net zoals in elke andere tak van de paardensport.
Maar bij de opnames van een serie horen helemaal geen paarden om te komen. 'Leuk' dat ze willen tonen dat er een duistere kant is aan de rensport, maar ik vind het vreselijk dat er nog eens twee paarden moeten verongelukken gewoon om dat in het daglicht te stellen. Laat staan dat ze die beelden zouden gebruiken in de serie. Bah...

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:29

ehhh.... "No animals were harmed during the making of this film."
Ben benieuwd of ze dat ook tijdens de aftiteling van deze serie laten zien...
:n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:31

Rozebottel schreef:

Of een dier 'misbruikt' wordt voor een opnamen of door een stom ongeluk om het leven komt is nogal een verschil.

't Is een treurig verhaal, zeker als het twee paarden in 7 afleveringen tijd betreft, maar er wordt hier naar mijn mening wel te flink gespeculeerd hoor.

Lijkt me vooralsnog een zeer goede serie en ik zal hem dan ook zeker gaan kijken.

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:35

harmed = iets aangedaan
niet misbruikt dus
pure pech, oké, maar twee binnen 8 afleveringen???!??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:39

Rozebottel schreef:
harmed = iets aangedaan

Iets aandoen = bewust, dus daarom 'misbruikt' tussen '... ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:35

s6801881 schreef:
Mochten de beelden wel echt zijn, dan vind ik het wel buitengewoon ongepast...

Voor wie... voor de nabestaanden van het paard? :D

Een poosje geleden gingen ineens 2 beroemde springpaarden in een week tijd dood; vorige week brak een deense hengst een been tijdens het longeren; elke dag gaan er paarden dood, dit zal gewoon stom toeval zijn. Je moet het ook wel een beetje kunnen relativeren. Er zijn veel ergere dingen....

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:39

Triest

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:16

Rozebottel schreef:

en
storrum schreef:
Een poosje geleden gingen ineens 2 beroemde springpaarden in een week tijd dood; vorige week brak een deense hengst een been tijdens het longeren; elke dag gaan er paarden dood, dit zal gewoon stom toeval zijn. Je moet het ook wel een beetje kunnen relativeren. Er zijn veel ergere dingen....

Het breken van een been bij paarden is over het algemeen een overbelasting tijdens c.q. dankzij een sportprestatie(s).
Ofwel een direct trauma door een bijzonder hoge en te snelle overbelasting in ene keer ofwel een indirect trauma omdat het bot gedurende langere periode iedere keer kleine overbelastinkjes heeft te verwerken. In dat laatste geval zal eerder de pees "breken", maar bot kan ook.

Ik vraag me af of de serie een werkelijke situatie heeft gefilmd op de renbaan (als in een documentaire) of dat de rennende paarden in scene zijn gezet voor de serie.

Het is uitermate kwalijk.
En ik huiver direct bij de Spielberg-film Warhorse... daar wil ik ook heen, maar nu twijfel ik wel een beetje eerlijk gezegd. De filmopname van Spielberg zullen toch wel correct zijn geweest?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:34

saskiakefie schreef:
Jeetje voor zo'n serie het leven wagen of zoveel risico nemen met paarden... vind ik niet kunnen :n

Paarden worden al jaren lang voor films en tv gebruikt. En als ik zo de verhalen lees hoe er met de paarden in de serie Bonanza omgegaan werd is dat in de loop der jaren wel flink veranderd.
Mario Luraschi komt begin maart naar de Flanders Horse Expo. Misschien moet je eens heen gaan , kun je zien hoe goed zijn paarden getraind zijn op het werken in een film / tv serie.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze het op de set niet erg zullen vinden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:37

Tja maar als dit er al in staat:
'Tot grote verontwaardiging van dierenactivistengroep PETA blijken de opnamen niet ongevaarlijk te zijn voor de paarden die in de serie worden gebruikt.' :\

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:54

Peta kennende, zouden ze de opnames allang plat hebben geprobeerd te leggen als er echt grote fouten zouden zijn gemaakt. Ik denk dat de opmerking "Tot grote verontwaardiging van dierenactivistengroep PETA blijken de opnamen niet ongevaarlijk te zijn voor de paarden die in de serie worden gebruikt." meer te maken heeft met de gewilde scenes waar bijvoorbeeld hoge snelheden in zitten ofzo iets.
De Peta probeer al een productie plat te leggen als ze ook maar vinden dat een dier op dat moment mogelijk iets zou kunnen overkomen of ongemakken zou hebben. Ik juig de Peta toe, maar denk dus ook dat mochten dit dingen zijn die echt niet door de beugel kunnen, ze wel harder hadden opgetreden.
Maar goed, ik weet het ook niet, heb alleen het bericht hier op bokt gelezen en dat is ook nou weer niet bepaald veelzeggend.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:26

s6801881 schreef:
Sammie schreef:
TV-serie Luck was eind januari voor het eerst te zien op de Amerikaanse televisie. Het is niet bekend of de serie ook naar Nederland komt.

Als ik me niet vergis komt HBO ook via Ziggo in Nederland beschikbaar, dus de serie zal via Ziggo te zien zijn (ik heb bij TLC de reclames gezien).

Maar wat een drama als er nu al twee paarden zijn verongelukt... Een paard kan natuurlijk bij alles wat hij doet ten val komen, maar twee paarden in 7 opnames die het niet overleven, dat is behoorlijk heftig... :n

Afgelopen week (maandag geloof ik) is de eerste aflevering op tv geweest bij Ziggo (kwamen deze week 3 pilots van series die in Amerika al op tv zijn en als je meer wil zien moet je ervoor betalen ;) )
Ik heb een maand of 2 geleden de eerste aflevering van Luck al gezien en vond hem echt verschrikkelijk! Vond er echt niks aan, dus weet niet of ik er nog meer van ga kijken ;)

Vreselijk dat er in zo'n korte tijd al 2 paarden zijn verongelukt!! :oo

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:45

AlexandraM schreef:
heel erg dit, vraag me ook af hoe t gekomen is.
Verder vind ook ik het NIKS met de renbaan te maken hebben ondanks dat ik ook geen fan ervan ben.

als ze de beelden echt hebben gebruikt in de serie vind ik het eigenlijk heel erg ongepast!

Als dit waar is, nou dan vind ik dat wel heel erg en zeer ongepast.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:48

Triest.
Ook jammer dat bokt bijna alleen maar negatieve berichten over de rensport plaatst en bijvoorbeeld niet Black Caviar die met gemak haar 18de race op een rij wint..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:52

@xkimmie: voor zover ik weet is het nog altijd mogelijk om een van de NR-leden een pb te sturen met een tip als je wat interessants weet. Misschien dat eens doen?

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:19

Triest maar het kan gebeuren, ook tijdens een training kan dit gebeuren. Dat het nu net tijdens de opnamens gebeurt, is puur toeval.

Trailer van de serie:

en hier zie je hoe de opnamens gemaakt worden:

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:29

storrum schreef:
s6801881 schreef:
Mochten de beelden wel echt zijn, dan vind ik het wel buitengewoon ongepast...

Voor wie... voor de nabestaanden van het paard? :D

Voor de jonge kijkers van het programma? :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:03

Hè wat naar.. Arme beesten :(:)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:29

s6801881 schreef:
Voor de jonge kijkers van het programma? :)*

Daar lijkt het me niet echt een geschikte serie voor...

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:14

Ik heb de eerste aflevering gezien, waar het paard dus zijn been brak (open bot breuk). Dat dit echt gebeurd was en dat ze dat dan nog filmen vind ik wel een beetje apart... :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:33

magicalangel schreef:
Ik heb de eerste aflevering gezien, waar het paard dus zijn been brak (open bot breuk). Dat dit echt gebeurd was en dat ze dat dan nog filmen vind ik wel een beetje apart... :\

Niemand heeft ooit gezegd dat er echte beelden zijn gebruikt, ik vroeg het alleen maar :')