Wedstrijdverbod 6 maanden GP-amazone wegens mishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:55

Jose22 schreef:
Dit soort dingen kom je in praktijk helaas wel vaker tegen :n

En of, ik heb ok bij iemand gewerkt die niet echt lief met de paarden omging...

cp112

Re: Wedstrijdverbod 6 maanden GP-amazone wegens mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:02

Tja, zo ken ik ook een Nederlandse springruiter die Traint met prikkeldraad op de hindernissen of stroom :j Je wilt niet weten wat er achter de schermen gebeurd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:09

The_Stig schreef:
Daphne__ schreef:
In hoeverre kun je er van uitgaan dat dit waar is.... oud werknemers doen de aanklacht en door dierenarts geen tekenen van mishandeling gevonden... het is en blijft topsport waarin iedereen elkaar maar wat graag wil dwarsliggen...

Maar als het waar is.. nouja zal ik maar niks over zeggen :o

Volgens mij stond er destijds een video op internet waarop de mishandeling te zien was.

Citaat:
Dat was dus iemand anders. Een duitse mevrouw

Kan iemand mij die link sturen? Of nog beter een naam?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:10

Ik heb het verhaal in de St Georg gelezen en de fotos daar ook gezien.
Het is zo jammer en zo gemeen voor de paarden maar helaas worden ze nauwelijks gestraft.
Echter wel 6 maand tevoetstelling betekend toch 6 maand geen wedstrijden en dus minder inkomsten en wie weet lopen de klanten wel weg.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:15

Ik weet het niet hoor. De dierenarts heeft niks gevonden en het lijkt me dat als je een paard zo behandeld dat je niet alleen fysiek dingen merkt (wondjes van die punaises etc. ?) maar ook zeker wel aan het gedrag. Een paard dat zo behandeld wordt is bang voor mensen en gaat in protest.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:17

Nee hoor, veel paarden leren heel snel dat protest alleen maar meer pijn en ellende oplevert en gaan op standje learned helplessness.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:41

Mensen die hier reageren dat ze mensen kennen die ook vanalles uitvreten wat niet door de beugel kan, waarom maak je er dan geen werk van, roepen dat je ze kent lost niets op. Ik ken er ook één, die doet het niet weer dankzij controle, maanden achter elkaar. Hij is het paardenwereldje uitgestapt aangezien de resultaten zonder zijn martelpraktijken terugvielen en hij geen paarden meer te rijden kreeg, weer een beul minder denk ik dan maar, helaas wel een druppel op de gloeiende plaat.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:45

Zo'n iemand moeten ze levenslang verbieden uberhaupt nog op een paard te mogen zitten!
Maar in ieder geval krijgt ze straf hoewel ze naar mijn mening ook nog celstraf verdient wegens dierenmishandeling.
Hier wordt tenminste nog iets gedaan.... Nu de rollkur trainingen nog bestraffen ipv alleen maar verbieden....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:55

GamblersCup schreef:
Alleen een wedstrijdverbod? Dus mevrouw kan gewoon doorrijden thuis? Dat heeft toch geen zin?!? Verbod op het houden van dieren moet ze krijgen!

Zo te horen was er geen bewijs als foto's, video-opnames of lichamelijke beschadigingen aan de paarden...
Voordat je iemand helemaal afschrijft is het natuurlijk wel fijn als er buiten een beschuldiging ook tastbaar bewijs is. Het zal je maar overkomen dat ex-werknemers boos zijn om iets en je dan beschuldigen.
Ik zeg niet dat ze onschuldig is, maar echt bewijzen konden ze het in elk geval ook niet...

Bij die Duitse vrouw waren er stiekem filmpjes gemaakt en daardoor kon ze goed aangepakt worden. ook foto's van verwondingen van de paarden.

En prikkeldraad op hindernissen? Kan het me moeilijk voorstellen. Prikkeldraad geeft lelijke krassen en wonden, die blijf je zien. Stroom valt niet op.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:27

Als ik het tribunaal was mocht ze gewoon helemaal geen wedstrijden meer rijden en overigens ook geen paarden meer houden of rijden...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:53

Elin_ schreef:
(Dit gaat overigens niet over iedereen ,maar zeker zo'n 60% gok ik!)

Dit lijkt mij licht overdreven.....

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:58

MelanieB schreef:
Zieke geest :n
Paarden afpakken, deze vrouw mag helemaal geen paarden houden als je er zo mee omgaat... bah

Helemaal mee eens melanie!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:38

WOW ! Beter mag zij minstens 2 jaar niet rijden, en niet met dieren omgaan.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:39

[quote="EvelienH"][quote="Elin_"]
(Dit gaat overigens niet over iedereen ,maar zeker zo'n 60% gok ik!)

ik zou het niet weten maar hoop niet dat je gelijk hebt ! 60 % :O

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:40

TolineS schreef:
Jose22 schreef:
Dit soort dingen kom je in praktijk helaas wel vaker tegen :n

En of, ik heb ok bij iemand gewerkt die niet echt lief met de paarden omging...

echt ?! awh lijkt me vervelend als je er naar moet kijken .. Er zijn erg strenge ruiters maar dat is een groot verschil met gemene ruiters ..

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:06

Slaan met de hand en schoppen geeft geen litteken op de huid wel op het paard zijn ziel!!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:12

Die Duitse dame was in 2008, Christine W.
Ooit ook topdressuurruiter en trainde dressuurpaarden. Ik geloof dat zij in 20 minuten longeren 300 zweepslagen had uitgedeeld (was gefilmd). Dat is echt uitgelopen op een rechtszaak wegens dierenmishandeling. Zij heeft toen een verbod op trainen en houden van paarden gekregen en is daarop naar Scandinavie vertrokken. Waar ze nu is..?

En nu dus deze Oostenrijkse. Wat een zwaktebod zeg als je zo je paard moet "trainen". En wat een zieke sport is het geworden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:15

joyce B schreef:
Bij die Duitse vrouw waren er stiekem filmpjes gemaakt en daardoor kon ze goed aangepakt worden. ook foto's van verwondingen van de paarden.

Klopt, dankzij een medewerker van die dame. Die heeft de DB ingeschakeld en in overleg met de DB is die medewerker gaan filmen geloof ik. IN die zaak hebben ze dus eerst bewust bewijs verzamelt (Ik zat er nogal in toe dus weet het allemaal nog :') )

Hadden ze hier ook moeten doen eigenlijk. Maar ja, ander land, andere DB.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:15

Als ik heel eerlijk moet zijn kan ik het me niet echt voorstellen :n
Heb haar in de zomer van 2011 met een aantal paarden op wedstrijd gezien, zowel trainingen als in de ring.
We maakte nog wel eens grapjes over haar uiterlijk (behoorlijk stevig, beetje oosterijkse Helga type, groot, haar in een vlecht :)) )
Maar ik heb haar iig in de trainingen en in de wedstrijden, niks zien doen wat niet door de beugel zou komen, in Vierzon heeft ze ook gewonnen in de PSG en de inter 1 en 2e geworden in de inter 1 kur.
Ze had die wedstrijd 4 paarden bij.
Ik hoop iig niet dat het waar is wat er word gezegd! En anders houd ze het op de wedstrijden heel goed verborgen!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:17

Renske_W schreef:
Ik hoop iig niet dat het waar is wat er word gezegd! En anders houd ze het op de wedstrijden heel goed verborgen!

Natuurlijk doet ze dat niet op wedstrijden! Ze is niet helemaal gek :') En het moet wel waar zijn anders kan je nooit 6 maanden geschorst worden, echt niet.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:20

Nee oke, maar ook aan de paarden was verder niks te zien!
Je zou toch zeggen dat je er wel iets aan moet zien als ze met steentjes en punaises worden "behandeld"

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:48

verschrikkelijk dit! :(

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:10

En ze haalt gewoon ook nog score's rond de 70%....
Ik zou ook wel hele leuke dingen kunnen bedenken met punaises, stroomstoten en steentjes als ze geen goede straf kunnen bedenken.. ~~}>

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:33

Ik kan me niet voorstellen dat iemand serieus op het idee komt om steentjes onder de neusriem te doen, zodat het paard dan beter presteert. Te dom voor woorden! |o Arme paarden...

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:42

baaah weer zoon ieritantje
wat kan mij dat toch iriteeren als ik hier op bokt iets lees oover paarden misahandeling.
en dat ze 6maanden geen concours meer mag doen :n dat is niet wat ze verdiend
zij verdiend dat haar paarden een baasje krijgen die wel om paarden houden en dus niet zulke streeken in huis heeft :j