"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:52

Heb het stuk op TV gezien. Beetje dubbel. Denk eerder dat de man het niet meer aankan, dan dat ie bewust slecht voor zijn beestjes is. Neemt niet weg dat de paardjes een ander huis moeten krijgen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:53

Of met een grote ploeg mensen er schoon maken,hoefsmit er bij en hulp wat betreft verzorging.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:57

Sja.. Ik ben wel eens op dit terrein geweest. Een vroeger paardrijvriendinnetje van me heeft hier altijd paarden verzorgt.

Toen ik daar kwam liepen de varkens tussen de paarden en als er een dood dier lag dan werd het gewoon opgegeten door de andere dieren. Daarnaast was er veel incest en 1 van die paarden die voor de huifkar moest lopen had artrose. De stal was half ingestort en paarden kwamen daardoor naar binnen en naar buiten. Volgens die meiden leefden de paarden destijds op brood (van de bakker), volgens de eigenaar was dit voldoende. Gras hadden ze niet, ze staan op een kale weide. Die meiden voerden de paarden altijd stiekem bij met zelf meegenomen brok.

Ik ben er al een aantal jaar niet meer geweest, dus ik kan over de huidige situatie niet oordelen.
Maar ik ben in ieder geval blij dat deze paarden een beter leven krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:01

kohtje schreef:
Of met een grote ploeg mensen er schoon maken,hoefsmit er bij en hulp wat betreft verzorging.

Het probleem is dan vaak wel dat je dit moet blijven herhalen, omdat het anders snel weer vervalt.
Ik heb de uitzending ook gezien en niet het idee dat deze dieren moedwillig worden verwaarloosd, maar er moet wel zeker wat gebeuren.
Ook oude paarden hoeven er niet zo uit te zien.

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:02

Okeey op de foto denk je inderdaad valt wel mee, maar dat filmpje is toch wel heftig.
Ik kreeg het idee dat de man d8 niks verkeerd te doen, ik vind dt de politie beter had moeten uileggen waarom en wat er verbeterd moest worden.
Die smoes van geen water anders een waterbuik, slaat werkelijk nergens op, maar goed.

Soms denken mensen nou emaal geen 2x na.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:09

Cayenne schreef:
kohtje schreef:

Het probleem is dan vaak wel dat je dit moet blijven herhalen, omdat het anders snel weer vervalt.
Ik heb de uitzending ook gezien en niet het idee dat deze dieren moedwillig worden verwaarloosd, maar er moet wel zeker wat gebeuren.

Ja dat wel maar ik denk dat er uiteindelijk best wel een groep vrijwilligers is. Evt je jonge dieren weg. Wat kippen in de vriezer.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:19

Ik heb ook het programma bekeken. Dat is ook nodig, wil je je mening geven, denk ik.
Een schrijnende situatie, zowel voor mens als dier. Ik heb hetzelfde van dichtbij meegemaakt en je ziet het vaak bij oude mensen.
Schrijnend, in die zin dat de man niet beter weet/kan en waarschijnlijk geen enkel doel meer heeft in zijn leven, zonder zijn dieren. Zulke mensen gaan letterlijk kapot zonder de dieren
Schrijnend, ook in die zin dat de paarden niet de verzorging krijgen die ze nodig hebben in de zin van hoefverzorging, behoorlijk eten, water, toezicht (paard wat vast zat over die stang, paard in de stal met gevaarlijk materiaal etc)

Eigenlijk zouden de mensen die zoveel aan deze man hebben gehad in de zin van ritjes, uitjes e.d. gewoon eens de handen uit de mouwen moeten steken en samen de boel opknappen.
Misschien een taak voor de bank hangende werkelozen om zulke mensen ook met de verzorging van de dieren te helpen?

Dieren geholpen, mens geholpen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:20

De getoonde foto geeft niet weer hoe de rest is.
De man zal best hart hebben voor zijn dieren maar wellicht door zijn leeftijd/lichamelijk niet meer kunnen kan hij het niet meer aan. Maar dan ook is houden van laten gaan lijkt mij!

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:22

Ik raad alle bokkers die het "paardje met het dekentje" vanaf de foto wel OK vinden, aan eerst even de uitzending te bekijken, en dan iets te posten. En niet andersom. #see for yourself

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:24

Kan deze man niet beter ondersteuning krijgen in wat hij doet? Hij heeft overduidelijk het hart op de goede plaats, maar kan me goed voorstellen dat het op zijn leeftijd allemaal niet zo makkelijk meer gaat. :n

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:38

Ik heb het filmpje bekeken en ik ben van mening dat de dieren ergens anders beter af zijn. Die meneer heeft veel te veel dieren dat hij zelf niet aankan.

Die reactie van die man:
Hoe sneu ook, die opmerking is ge-wel-dig! _/-\o_

Afbeelding

juval

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:02

tja.. de beestjes moeten wel water, en veilig kunnen staan en liggen, en eten krijgen en een hoefsmid.
dat een pony van 27 er zo uit ziet vind ik niet vreemd.. die is niet meer dik te krijgen waarschijnlijk.
nogal zinloze aktie om die kippen te gaan vangen..

maar ik ben toch wel voor de dierenpolitie. ze hebben denk ik nog een grote taak in nederland te verrichten.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:03

Ik vind het terecht dat die paarden daar weg moeten, ookal zijn ze oud zo hoeven ze er niet uit te zien. Ik erger me vooral dood aan die miep die je telkens hoort praten, die blijft de dierenpolitie maar afkraken. Ik vind het een heel raar filmpje, aan de ene kant laten ze zien dat t erg mis kan zijn met dieren en aan de andere kant roepen ze telkens dat ze t onzin vinden dat er iemand wat aan doet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:05

Ik heb het programma ook gezien. Eerst dat ik ach, het valt wel mee. Maar de te lange hoeven en paard en pony daarbinnen :n dit is niet goed
Ik hoop ook dat deze man hulp krijgt met opruimen en dat ze een hoefsmid laten komen

Oldskipper ik denk dat die voiceover bedoeld is om er kritisch naar te kijken, net zoals veel mensen zouden doen. En dat de beelden dan bewijzen dat het niet altijd zo zwart-wit is
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 09-02-12 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:05

nou ja, kritische vragen is niets mis mee... maar dat moet je inderdaad in de politiek of hogerop regelen, en niet de uitvoerende personen er mee lastig vallen.
tuurlijk het zal heeeel veel geld kosten, en de gemiddelde belastingbetaler die wat minder met dieren heeft zal het bijvoorbeeld fijner vinden als de criminaliteit beter wordt aangepakt. daar is de discussie dus over. of het in deze crisistijd verantwoord is om zoveel gemeenschapsgeld te steken in een voor veel mensen onbelangrijk iets als dierenwelzijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:13

Hihi kijk ze rennen achter de kippen aan :') .
En die opmerking idd :)) .

Heel erg sneu voor de dieren, ze zijn er zeker slecht aan toe, ik hoop dat ze er een beter plekje voor kunnen vinden, want ook deze meneer kan gewoon de hoefsmid bellen natuurlijk...

Vond het trouwens erg slechte verslaggeving, alleen maar liggen te miepen, geen fatsoenlijke vraag is er uit gekomen. Iets anders dan "moeten jullie je niet met belangrijkere zaken bezig houden" kwam er niet uit. Sensatieverslaggeving...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:14

Die man had ruim 20 jaar geleden al regelmatig de DB op visite omdat hij niet voor zijn dieren zorgde. Paarden kregen nauwlijks te vreten en wat ze kregen was vaak niet voor paarden bedoeld zoals diverse soorten soep. Het tuig van de paarden paste toen werkelijk van geen kanten, en de stallen waren toen al geen stallen te noemen maar eerder gevaarlijke hokken.. Ook als je een huifkar in het bos tegen kwam werd je daar niet vrolijk van, dikwijls 1 fjord met een huifkar met 20 mensen door het mulle zand. gezien de dessintresse voor het welzijn van de dieren toen kan ik me niet voorstellen dat het verbeterd is. Het enige nadeel van weghalen hier in Nederland is dat de paarden op de opvangadressen er vaak net zo slecht aan toe zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:15

Inoterry schreef:
Paarden kregen nauwlijks te vreten en wat ze kregen was vaak niet voor paarden bedoeld zoals diverse soorten soep.

Pokemon ontmaskerd := .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:20

Bedenk wel, de man heeft de kans gekregen om er een smid bij te halen! Na de eerste melding is er een week overheen gegaan (hij had 7 dagen, na 6 dagen waren ze terug). In die tijdhad hij een smid kunnen laten komen!!!
Vervolgens wordt er gezegd: als het volgende week nog steeds zo is, dan heb je de kans dat we ze in beslag komen nemen als ze daar toestemming voor krijgen.

Betekend dat meneer 2 (!!) weken heeft om te zorgen dat de smid komt en dat de paarden allemaal water tot hun beschikking hebben.
Ohja, en dat de paarden die binnen staan in een "veilige" stal staan zonder uitsteeksels.

Hoe moeilijk is dat? meneer vind het dus niet "nodig" want zijn paarden lopen er "best" bij.
Deze meneer moet gaan inzien dat deze paarden te mager zijn, goed en genoeg hooi moeten krijgen en altijd beschikking over water moeten hebben en natuurlijk als ze op stal staan een veilige stal.
Om meer wordt niet gevraagd he, voor elke welwillend iemand is dit binnen een week goed te realiseren, binnen 2 weken helemaal!
Als meneer het niet voor elkaar krijgt is het niet onmacht maar gewoon het feit dat hij het neit wil/niet nodig vind.

En de verslaggeving :r :r :r
Moet je niet boeven gaan vangen? maar nu moeten andere agenten JOU werk doen!

GATVERDAMME!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:20

Rinske schreef:
Inoterry schreef:
Paarden kregen nauwlijks te vreten en wat ze kregen was vaak niet voor paarden bedoeld zoals diverse soorten soep.

_O- Daar zat ik ook al aan te denken toen ik het optypte :D . Maar hij had een bedrijf waar ze diverse soorten soep maakte, en wat niet was verkocht werd aan de paarden opgevoerd.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:22

Ja die verslaggevers hè, my god, die moeten ze ook maar wat anders laten doen, pfffff.

En je hebt helemaal gelijk Mri, alhoewel ik denk dat deze man het gewoon niet ZIET. Die mensen heb je, hoe ongelooflijk het ook is.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:23

Rinske schreef:
Inoterry schreef:

Hoe schrijnend ook: :') _O-

Heb dat filmpje zitten kijken en de tranen stonden mij in de ogen hoor, en ik ben echt geen flauwe miep als het op dieren aankomt...

Hier is iemand die echt de controle al lang geleden is kwijt geraakt, en die gewoon tegen zichzelf beschermd moet worden.
Hoe sneu dat ook is, deze oude baas is nog van een hele andere generatie, heb zelf het mennen geleerd van zo een man, die was hard tegen dieren, minimale verzorging was genoeg, maar was zélf ook opgegroeid in een tijd dat men hard was tegen mens en dier...

Dat we dat nu niet meer accepteren is begrijpelijk, maar ik denk niet dat je deze mensen nog mag of kan veranderen... heel lastig, maar dat hier moet worden ingegrepen is ook duidelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:35

kinel schreef:
ze moetten toch eens een ander beroep gaan kiezen, want de paarden zien er naar mijn zeggen goed uit. en wat het terrein betreft ik heb wel ergere dingen gezien.

een bezoekje aan de oogarts misschien?

zap

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:40

Die verslaggeving :oo . Ik zou er als politieagent flauw van worden om je elke keer te moeten verdedigen tegen al die opmerkingen. Dat je zo'n vraag stelt, okee, maar niet je eigen mening er doorheen drammen. Bah :n.

Die paarden zijn inderdaad ergens beter af. Ja ze zijn misschien oud, maar ze zijn ook wel erg mager soms! De smid had gebeld kunnen worden, er had watervoorziening kunnen staan, veilige stallen en niet te vergeten gewoon goed hooi/kuil. Dat heeft hij een week niet gedaan, want ze staan er zo goed bij. Tja, als dat je manier is van dierenverzorgen dan hebben ze het ergens anders beter. Het is niet erg als je niet beter weet, maar dan moet je wel alle middelen aanpakken die gegeven worden (dus hulp aannemen van de agenten en samen met hun tot een goede oplossing en verzorging komen), maar dat wil hij niet.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:45

Voor alle die na het zien van het filmpje het wel mee vinden vallen wil ik wel weten hoe hun paarden eruit zien en gehouden worden.

Deze man heeft tijd genoeg gehad dingen op te lossen maar vind dat duidelijk niet nodig.
Er is namelijk geen enkele poging gedaan iets te veranderen.

En als er nu 1 mager paard zou staan zou je het op leeftijd kunnen gooien.
Maar er staan meerdere erg magere paarden.
Slecht voer. Geen water.
Dus dat mager is niet enkel leeftijd.

En dan niet te spreken over de gevaarlijke pik donkere stallen en de hoeven.

in beslag nemen is de juiste procedure.

Blij dat de dieren politie er is.
Want de db mocht nooit wat doen.