Jeugdvereniging mag geen paarden meer voeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:23

Arabesk schreef:
Precies hetzelfde heeft een vervelende buurman geflikt bij de eigenaresse van mijn weiland. Ze leerde haar eigen kinderen rijden op het weiland en onder het mom van 'manege' werd er een hele rechtszaak aangespannen die erg lijkt op deze.

Gelukkig viel het toen positief uit; de rechter keek de gemeente aan en zei verbaasd 'dus u vindt dat mevrouw niet haar eigen kinderen kan laten rijden op het weiland?'

jemig, die is helemaal belachelijk! als je al nieteens meer 't recht hebt je eigen kinderen te leren rijden, das écht triest...
maja, vindt het wel dubbel, want je ziet ook niet of ze er (idd) geld voor vroeg ofzo.. verder ist doodzonde voor die kinderen, ditsoort lessen zijn véél nuttiger dan alleen 'rondjes hobbelen' in een zandbak... (niet dat dat overal zo is hoor :+ )

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:01

In zo een gevallen schaam je je bijna Belg te zijn :(

no--a

Re: Jeugdvereniging mag geen paarden meer voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:18

Tja kijk aan de ene kant is het zonde dat zo'n onderneming verdwijnt (denk ik, ik weet natuurlijk niet precies hoe het daar was enzo)
maar aan de andere kant geef ik de gemeente gelijk.
Het lijkt misschien overdreven, maar als het zo beschreven staat in de wet dan is het belangrijk dat het wordt nageleefd.

Er zijn genoeg mensen die anders bijvoorbeeld zomaar zouden gaan bijbouwen op hun erf, terwijl dat volgens het bestemmingsplan niet mag...
Dat is natuurlijk net wat anders, maar als ze hier niet de streep trekken dan is de grens straks ver te zoeken

Quinzy

Re: Jeugdvereniging mag geen paarden meer voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:57

Als je je een beetje verdiept in t Belgische wetsysteem zie je vaak dat we erom gekend staat voor elke wet minstens 2 achterpoortjes te vinden. Dus maakt men meer en meer wetten om dit te voorkomen. Net hierdoor worden onzinnige wetten gemaakt waar mensen elkaar dan lekker mee kunnen pesten want 'de wet is zo' dikke zever is't allemaal.