Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shanelle schreef:Een mini stapje vooruit, dat wel... Maar ze zouden het gewoon beter verbieden. Is iemand hier al eens naar de Sinksefoor in Antwerpen gegaan? Daar staan ze dus ook altijd, ergens tussen de luidruchtige racewagentjes en de hysterische kinders die eendjes liggen te vissen. Ik vraag me ook serieus af wat er bedoeld wordt - en hoe dat gecontroleerd zal worden - met 'zoveel mogelijk weidegang'.
Kady1 schreef:Ik ken persoonlijk mensen uit belgie die met hun pony's op de kermis staan. Ik heb nog nooit mensen gezien die zo begaan zijn met hun pony's.
GamblersCup schreef:Nou hee, inderdaad, zóóó begaan met hun ponies... het feit alleen al dat ze die dieren op een luidruchtige kermis laten staan, lopen met jan en alleman, écht paardwaardig en begaan met het lot van die arme dieren hoor, top!![]()
En je kunt er een heel verhaal aan vastplakken om ze te verdedigen, maar feit blijft dat dieren niet op een kermis thuishoren. Punt.
GamblersCup schreef:Het kan zijn dat je het ene wat minder erg vindt dan het andere, maar feit blijft dat deze dieren NIET op een kermis thuis horen.
Citaat:Nou zelfs dat vind ik nog wel te verantwoorden, maar waarom dan in vredesnaam met hoofdstellen, bijzetteugels en allemaal achter elkaar gebonden in 'piste'? Waarom niet gewoon aan een halstertje een stuk op en neer?
Nu is dus verboden dat de kinderen teugels aan een bit vast hebben volgens de OP. Maar dat doet niets af aan de bijzetjes die ik er verschillende op Belgische kermissen heb zien dragen. Die hadden niet eens teugels maar een zadel met een handvat.
Kady1 schreef:GamblersCup schreef:Het kan zijn dat je het ene wat minder erg vindt dan het andere, maar feit blijft dat deze dieren NIET op een kermis thuis horen.
In principe horen paarden ook niet 23/7 in een hok te staan - horen honden niet heel de dag aan een ketting te liggen - horen olifanten niet het circus - horen leeuwen niet in de dierentuin enz... Er is zoveel wat niet " hoort " maar wat wel gebeurt en bij wet niet verboden is.
Dat mag en kan toch stukken sneller zou je zeggen! GamblersCup schreef:En dus weer: omdat het nóg erger kan (in jouw opinie) is dit niet zo erg?
AaronYve schreef:Als iedere kermispersoon (?) met pony's er goed voor deed zorgen dan waren die regels niet nodig.
Maar dat is met alles, die wat niet goed voor zijn dieren zorgen verpesten het voor de rest.