daniella74 schreef:Waarom kan naar jouw mening het manegeruiter zijn EN deelnemer aan KNHS-wedstrijden niet samengaan? Ik heb het jaren geleden zelf gedaan en heb gewoon in het L gereden tot ik paardrijden niet meer met mijn chronische blessures kon combineren. Er zijn genoeg redenen (financien, tijdgebrek, gezondheid etc.) voor mensen om geen eigen paard te hebben terwijl deze mensen wel KNHS willen starten. Lijkt mij dat je over een verzorg- c.q. bijrijpaard feitelijk net zo veel te zeggen hebt als over een manegepaard dat je vast rijdt of least, namelijk uiteindelijk niets want jij bent hoe dan ook niet de eigenaar.
De mogelijkheden zijn er idd voor DIE ruiters die daar gebruik van willen maken en deze mogelijkheden worden wellicht uitgebreid. Mensen die lekker willen paardrijden zonder verdere ambitie zullen van de mogelijkheden voor sportinstroom uberhaupt geen gebruik maken omdat zij daar geen behoefte aan hebben. Ik snap niet zo goed wat jouw probleem tegen de sportinstroom is aangezien het geheel vrijblijvend is om er gebruik van te maken.
Sorry maar je moet echt beter lezen. Mijn probleem is niet de instroom, niet de manegeruiters of paarden. Heb ik ook nergens gezegd. Mijn probleem is dat de KNHS deze laatste groep ook probeert aan zich te binden en daarmee een volledig monopolie binnen de complete Nederlandse paardensport hebben...Dat vind ik een kwalijke zaak! Zou jij het leuk vinden als je FNRS lidmaatschap duurder wordt, je manegestartkaart duurder, alles duurder. Je straks als manegeruiter ook PaardenSport moet afnemen (en betalen) en ga zo maar door? Want daar gaat het op lange termijn dan wel naar toe...