Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:15

jenn0dv schreef:
Paardenpoep is toch echt niet zo vies plakkerig als dat van een hond! En is toch niet te doen om iedere keer van je paard af te stappen, je schepje uit je broekzak pakken, in de vuilniszak die je op je hoofd hebt stoppen en dan naar de dichtstbijzijnde vuilnisbak rijden om het weg te gooien. Moeilijke situatie!

Inderdaad!! _/-\o_

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:21

Persoonlijk vind ik dat paardeneigenaren (en daar ben ik er ook 1 van) zich best wat meer behoorlijk kunnen gedragen als het gaat om hun paardenmest. Als jouw paard mest vlak voor de inrit van iemands garage zou je best kunnen afstijgen en de mest aan de kant schoppen. Hoef je nog steeds geen schepje of zakje mee te nemen. Zo onbehoorlijk kom je ze dus wel tegen. Hopen midden op het fietspad etc. Ik erger me eraan en vooral omdat ik er ook op aangekeken wordt omdat ik nu eenmaal ook op zo een poepproduceerder zit.
Paardenpoep op het strand opruimen doet de zee wel.

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:22

1 regenbui en paardenpoep is weggespoeld, 1 veeg in het gras en het is van schoen af, hondenpoep blijft liggen, meurt een uur in de wind, blijft stug aan je schoen plakken hoevaak je ook veegt.

Heel groot verschil of een carnivoor schijt of een herbivoor schijt......

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:26

Citaat:
Wij moeten hondenbelasting betalen en de paardenruiters en -eigenaren hoeven dat niet. Terwijl paarden een veelvoud aan poep produceren dan dat honden doen.'

Dus moeten degene die buitenritten maken ook maar hondenbeslasting gaan betalene?
Dat zal dan een moeilijke klus worden want iedere baas gaat met zijn hond naar buiten maar niet iedere ruiter gaat met zijn paard naar buiten, en sommige ruiters maken 1x in de zoveel tijd een buitenritje zoals ik.

Zijn ze in Nederland echt bezig met een of andere regel om te zorgen voor minder `overlastg` van paardenmest? Zoals met die luiers??

Anoniem

Ter info:
http://www.knhs.nl/news.asp?id=18410

Gelukkig poept mijn hond op ons erf waar ik het gelijk kan opruimen.
Probleem is wel dat ze het dus soms een dag ophoudt tot we weer thuis zijn.
Zelfs buiten op de hei zal ze niet iets doen.

Onze pony ruiter moet als de pony mest binnen de bebouwde kom het na de rit opruimen.

Ik vind hondenpoep vele malen erger dan paarden mest.
Maar ik erger me wel als er van de rijvereniging nota bene een les groep met 4-5 aanspanningen langs komt waarvan er een aantal mesten en de mest wordt niet opgeruimd. Lijkt me dat er dan toch wel een soort van bezemwagen achter aan kan.

Anoniem

Ik begrijp de onvrede over zo'n "scheef" beleid ook best. :j
Maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat het voor heel veel ruiters niet zo "eenvoudig" is om even af te stappen en poep op te ruimen. Niet alle ruiters zijn zo ervaren en niet alle paarden zijn zo gemakkelijk.

Een paard is toch een totaal ander dier dan een hond. Groter, vluchtdier, sterker... Zeker bij jonge of onervaren paarden zal het niet zo eenvoudig zijn om tijdens een strandrit op-en af te stappen.

Als ik met de kar op pad was, nam ik wel altijd een schep mee om de zooi op te ruimen als m'n paard een poepie had gedaan. Want in dat bos reden ook vaak wielrenners, en voor hen is het niet lekker om die poep in hun gezicht te krijgen (ze rijden meestal zonder spatborden). Maar onder zadel vond ik dat altijd een stuk ongemakkelijker :P
Niet alleen vanwege het op- en afstijgen (op zo'n lekkere ronde fjord waar het zadel door opzij schuift), maar probeer die vochtige poep maar weer 'ns van je laars/schoen af te krijgen voordat je weer op je paard stapt en 'm aandrijft met je poeplaars _O-

Daar komt bij, dat heel veel hondenbezitters die zelf geen paarden hebben, ook geen idee hebben hoe makkelijk of moeilijk het is met een paard.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:28

spicegirl schreef:
maar dat een paard het veelvoud schijt, ben ik niet mee eens. mss. voor een chihuahua mss.
maar ; een redelijk grote hond, zoals een herder, poept best grote hopen.gaan we uit van 4 x per dag poepen.zijn 4 grote hopen x 7 dagen in de week =28 grote hopen per week. heel wat meer als een paardenhoop. .

_O- Dit is de beste post die ik ooit op bokt ben tegen gekomen. Ik heb een Duitse dog van 60 kg en een Boerboel van 55 kg, daarbij heb ik miniatuurpaardjes en ik kan je vertellen dat mijn honden nog nooit zoveel gekakt hebben dan één van mijn paardjes. Sorry spicegirl maar hier sla je de plank werkelijk compleet mis, een Duitse Herder die meer poept dan een paard......als ik deze tegen kom ga ik direct de telegraaf bellen. :D

Ja het zal niet meevallen om de mest van je paard tijdens een rit op te ruimen maar ik ben het er wel mee eens dat in deze de verhoudingen compleet scheef staan. Als hondenbezitter moet je belasting betalen én de poep van je hond op ruimen en voor de paarden geldt geen van beide, ik heb met beide geen probleem mits dit niet midden op de stoep gebeurt.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:29

Kitten84 schreef:
1 regenbui en paardenpoep is weggespoeld, 1 veeg in het gras en het is van schoen af, hondenpoep blijft liggen, meurt een uur in de wind, blijft stug aan je schoen plakken hoevaak je ook veegt.

Heel groot verschil of een carnivoor schijt of een herbivoor schijt......

Voor niet paardenmensen stinkt paardenmest ook hoor, maar ik denk dat de ergenis over paardenmest ontstaat omdat de drollen vele malen groter zijn. Dat ziet er wat minder fris uit dan een drol die je bijna niet ziet in de berm. (dat denk ik iig)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:36

Dit is weer typisch zo'n bericht dat aantoont dat er veel en veel te veel mensen in Nederland wonen die met z'n allen op een bepaald klein stukje aangewezen zijn om te recreeren. En de hondenbezitters wordt het licht niet in de ogen gegund (en hun honden al helemaal niet) want de dieren mogen nergens lekker los rennen. En van ruiters wordt het onmogelijke geeist om de ontlasting van hun paard op te doen (ja, de teugels in één hand en in het andere het poepzakje???), en dan de wandelaars die overal over zeuren.

NEDERLAND ZEIKLAND!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:42

Dit kun je toch niet serieus nemen en voorpagina nieuws noemen. Het betreft hier een iemand die naar zijn mening wordt gevraagd. Hoop dat hij snel zo'n lekkere meeuwen flats over zich heem krijgt.

DRAAG EEN MUTS MAAR BEN GEEN MUTS!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:47

Ik ben zelf ook hondenbezitter (DH) maar ik stap toch liever in een grote hoop paardenmest dan in (welk formaat, groot of klein) hondenpoep :j

Langcara

Re: Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:56

Leven en laten leven mensen! Niet je overal aan ergeren!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:59

Ik dacht dat het misschien ook wel een ergenis was omdat honden vaak paardenpoep wél lekker vinden. Heb veel honden gezien die met de neus in de paardenstront zitten en er zijn vast ook wel hondjes die het opeten :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:01

@bassenqua - goed lezen !! ik heb zelf een rhodesian ridgeback van een 45 kg. ik weet hoeveel hij poept.maar als je alle hopen van 1 dag bij elkaar optelt, is het meer als 1 paardenhoop. duidelijker zo ? :roll:
en als je dat per week uitrekent, is het veel meer als die ene hoop, die 1 x per week dat er een buitenritje gemaakt word.
en als je 2 van die grote honden hebt, is het nog veel meer..

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:06

Cayenne schreef:
"Met name mensen uit Leiden laten hun honden hier hun poepie doen en ruimen het dan niet op. Zij verknallen het voor de Noordwijkse hondenbezitters.'
Heerlijk, die "geef de schuld maar aan de buren" mentaliteit. _O-

wendy1987 schreef:
Maar vaak was ik ver van huis, dan ga ik niet even met de mestboy op een neer om het op te ruimen hoor.. :n
De mestboy? Die stuur je toch gewoon...? ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:06

Paarden dragen mee aan het eco systeem :+ Door wat er in het voer zit hebben de vogeltjes en andere kleine dieren voer.
Ik heb nog nooit een vogel van hondenstront zien eten }>

En hoe willen ze dat dan doen met de bereden politie op het strand??

Ik denk dat het van de honden bezitters niet zozeer een ergenis is maar meer van: Wij moeten belasting betalen en zij niet.(heb dat ook weleens gelezen dat ze met de vinger naar mensen met een kat wezen)

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:14

Het grote verschil is dat paardenpoep opgegeten wordt door vogels en hondenpoep niet en dat blijft dus liggen

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:14

precies. mensen met een hond die betrapt worden, wijzen naar paarden, en katten. i.p.v. hun eigen verantwoording te nemen. wat kan iemand anders er nu aan doen, dat er nog steeds, schandalig genoeg, hondenbelasting is ??
en wie wenst andere dieren-eigenaren ook belasting toe ? :roll:

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:15

Die hondenbelasting is ook een bron van ergernis, en terecht! Hondenbezitters worden genaaid en beperkt tegelijk. Andere mensen met dieren gaan vrijuit. Katten veroorzaken heel veel overlast bij andere mensen en daar wordt niet eens iets aan gedaan.
Maar als nu ook katten en paarden belast gaan worden, dat is krankzinnig. Hondenbelasting moet gewoon afgeschaft worden.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:21

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar bij ons zijn er speciale honden uitlaat plaatsen.
Ze kunnen dan los en het gebied is afgeschermd.
Soms kleine stukjes soms hele wandel routes of een groot veld.
Alleen zijn sommigen te beroerd om met een hond te wandelen en willen liever bij het dicht bijzijnde veld hun hond hun behoeft laten doen.

in de dierenwinkel noemden wij dat haard honden...
Honden waat dus amper mee gelopen worden.

Ruiterpaden daar in tegen zijn schaars.
Ik vind wel met je paard midden in een woonwijk rijden kan inderdaad voor omwonende irritant zijn.
Pak dan inderdaad de fiets paden alhoewel dit officeel niet mag want je moet op de weg :+

En hoe vaak zie je niet op ruiterpaden dat er een hele horde hondenbezitters op lopen.....

hoidoeix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:28

maar,
als er iemand met zijn/haar paard een lange buitenrit aan het maken is& ver van huis is en door een dorpje rijd, bijna onmogelijk af kan stappen... dan zou je een schepje mee moeten nemen? en het rare is, mensen betalen hondenbelasting... maar de gene die in de tuinen poepen zijn meestal de katten! en daar betaal je geen belasting voor? dat is toch ook raar? ik vind dat mensen met paarden het niet op hoeven te ruimen, stel je voor je hebt een mega paard& zelf ben je maar klein? dan zou je ook een trappetje mee moeten nemen? en ik kan me voorstellen, jij staat daar een drol van je hond op te ruimen en er rijd een paard langs, tilt zijn staart op en rijd verder, dat dat niet echt eerlijk is... maar kom op? wat wil je dan dat we doen? :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:30

Ja maar spicegirl, mijn paarden poepen toch echt vaker dan 1x per dag en 1x per rit dus die vergelijking gaat dan toch echt niet op, misschien de volgende keer even wat duidelijker posten :roll: ! Als jou Rhodesian 4x per dag poept zou ik op zoek gaan naar een andere brok, 2x per dag poepen is meer dan voldoende, poept hij meer en vaker dan neemt hij de voeding niet goed op!!

Barcelano, vogels eten wel degelijk hondenpoep. ;)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:31

geerke schreef:
hondenpoep....een grote ergernis voor paardenbezitters ;)

:j Vooral op mijn weiland hahaha

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:33

Ik snap beide kanten wel.

Ikzelf stap altijd af om de poep van mijn paarden op straat op te ruimen, BEHALVE als ik met mijn belg aan het rijden ben. Ik kom daar met geen mogelijkheid meer op. Ook niet met een krukje.
Tja, dikke pech.

Mijn hondenpoep ruim ik ook altijd netjes op. Beetje jammer dat ik alsnog meer dan € 500,- per jaar kwijt ben aan de hondenbelasting. Heel jammer gezien je hier werkelijk niks hebt voor honden.

Katten in mijn tuin zijn ten dode opgeschreven. Afgezien van het feit dat ik er niks van moet hebben en een hekel heb aan de kattenpoep in mijn tuin, staan katten op het menu van mijn honden.

Dus kort samengevat snap ik beide kanten wel.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:36

ik vind het allemaal een beetje onzin, je moet hondenbelasting betalen om een hond te kunnen houden ermee op straat te mogen lopen en dan moet je zijn poep ook nog opruimen!!! en dan vind ik het al helemaal onzin om te zeggen dat paardenpoep ook opgeruimd moet worden terwijl vele maar 5 keer in een jaar een buitenrit maken en sommige helemaal nooit op de straat komen, als ze maar wat te klagen hebben mensen..