Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knavia schreef:valine schreef:Ik val hier even binnen omdat ik met een 144 dilemma zit.
In de wei naast ons huis staan ong 10 shetlanders, hengsten, merries en veulens.
De beestjes zijn compleet verwilderd, je kunt ze ook bijna niet aaien als je zou willen. Nu is het zo dat het weiland onder 1 dikke laag sneeuw bedekt is en de sloten met ijs (en sneeuw). De paardjes kunnen nu dus niet eten of drinken. Ze worden niet bijgevoerd, alleen een buurvrouwtje van verderop geeft ze af en toe wat oud brood.
Kan ik hiervoor 144 bellen of moet ik het maar laten voor wat het is. (een shetje is natuurlijk wel een erg sober ras, maar toch...)
De eigenaar van deze paardjes is trouwens onbekend (ik heb hem in de 3 jaar dat ik hier woon 1x gezien)
Water komen ze niet tekort, ze kunnen sneeuw eten net als in de natuur. Shetten in een weiland hoef je ook maar zéér zéér zelden bij te voeren. Meer kans dat je ze kwaad aan doet (bevangenheid) dan daadwerkelijk ermee helpt, namelijk. Denk dat het dus wel mee zal vallen daar.
valine schreef:Ik val hier even binnen omdat ik met een 144 dilemma zit.
In de wei naast ons huis staan ong 10 shetlanders, hengsten, merries en veulens.
De beestjes zijn compleet verwilderd, je kunt ze ook bijna niet aaien als je zou willen. Nu is het zo dat het weiland onder 1 dikke laag sneeuw bedekt is en de sloten met ijs (en sneeuw). De paardjes kunnen nu dus niet eten of drinken. Ze worden niet bijgevoerd, alleen een buurvrouwtje van verderop geeft ze af en toe wat oud brood.
Kan ik hiervoor 144 bellen of moet ik het maar laten voor wat het is. (een shetje is natuurlijk wel een erg sober ras, maar toch...)
De eigenaar van deze paardjes is trouwens onbekend (ik heb hem in de 3 jaar dat ik hier woon 1x gezien)
tiwi1969 schreef:Zeker met sneeuw en kou moeten de Shetten hooi krijgen en het gras is echt een keer op als ze altijd op dezelfde wei staan. Hooi verteren levert een hoop warmte op en dat hebben ze nodig ook met die dikke vacht. Ik zou bellen!
On topic: ik heb gisteravond beelden gezien op tv Gelderland, het is echt afschuwelijk.
Foto's en meer info, alleen voor een sterke maag: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1357461/Putten-dieren-zwaar-verwaarloosd.htm
valine schreef:Ik val hier even binnen omdat ik met een 144 dilemma zit.
Uppojono schreef:Vrschrikkelijk dat dat in NL gebeurd. Dan zie ik bokt wel veel klachten over de dierenpolitie, maar zie ze liever een keer te vaak, dan te weinig. Ik ben blij met 144, en heb het idee dat er nu door mensen veel sneller aan de bel getrokken wordt..
tiwi1969 schreef:Die foto van die hoeven klopt niet! die heb ik weken geleden al in de rondte zien gaan op FB namelijk!Zeker met sneeuw en kou moeten de Shetten hooi krijgen en het gras is echt een keer op als ze altijd op dezelfde wei staan. Hooi verteren levert een hoop warmte op en dat hebben ze nodig ook met die dikke vacht. Ik zou bellen!
On topic: ik heb gisteravond beelden gezien op tv Gelderland, het is echt afschuwelijk.
Foto's en meer info, alleen voor een sterke maag: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1357461/Putten-dieren-zwaar-verwaarloosd.htm
rapido schreef:tiwi1969 schreef:Die foto van die hoeven klopt niet! die heb ik weken geleden al in de rondte zien gaan op FB namelijk!Zeker met sneeuw en kou moeten de Shetten hooi krijgen en het gras is echt een keer op als ze altijd op dezelfde wei staan. Hooi verteren levert een hoop warmte op en dat hebben ze nodig ook met die dikke vacht. Ik zou bellen!
Desalnietemin erg genoeg dat dit nog gebeurt maar ga eens langs op velen stalletjes bij boeren waar de mensen zelf hun paardjes moeten verzorgen incl uitmesten en voeren en zie hoe beroerd dat er ook aan toe kan gaan!
Een paard verzorgen mag vaak niks kosten bij velen helaas!
Bravura schreef:Uppojono schreef:Vrschrikkelijk dat dat in NL gebeurd. Dan zie ik bokt wel veel klachten over de dierenpolitie, maar zie ze liever een keer te vaak, dan te weinig. Ik ben blij met 144, en heb het idee dat er nu door mensen veel sneller aan de bel getrokken wordt..
Met betrekking tot "beter 1 x teveel gebeld dan 1 te weinig" zijn de meningen hier op Bokt nogal verdeeld. wat mij betreft ook beter 1 x teveel dan 1 te weinig gebeld.![]()
Zie hier: [VN] Vier ernstig verwaarloosde paarden ontdekt in Eindhoven
Martina67 schreef:En waar waren de DB en dierenpolitie dan nu? Nu zijn ze ineens actief vanwege modder en dit laten ze dan passeren zodat het echt te laat is?
terpentijn schreef:Vind het ongelofelijk dat mensen die paarden of ponies hebben, dit soort basale biologische en fysiologische feiten niet eens weten.
Edit: zie net dat in de post die deze van mij kruist min of meer hetzelfde wordt gezegd!!!