Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Voorstanders van kwakzalverij komen in hun argumentatie niet veel verder dan 'ik weet niet hoe het werkt, maar ik zie dat het werkt'
slechte onderbouwing
randalinpony schreef:Wat is dan die alternatieve remedie tegen lyme, want ik denk dat heel veel mensen en dieren daarmee geholpen zouden zijn?
Het verhaal van de theunisbloemolie is bijzonder illustratief van hoe de medische stand een behandeling van een ziekte juist kan tégenhouden, zelfs als zij wéét dat het levens kan redden.
EstherHegt schreef:pien_2010 schreef:daarnaast Kiemplant Lever (dat een kruidenpreparaat is en een positieve invloed heeft op de lever en de galblaas)
Meen je dit echt serieus over die galblaas dan?
Arabesk schreef:Als water werkelijk geheugen heeft, stroomt er pis en poep uit onze kranen, al dat water is allemaal al een keer in aanraking gewest met poep, zou niet best zijn als water dát onthoudt
pien_2010 schreef:Je hebt PB want ik heb genoeg gezegd over dit onderwerp en post niet meer in dit topic. Paardje haar waarden zijn nog steeds heel goed en we houden haar extra in de gaten. Jouw mail doorgezet naar natuurgeneeskundige. Hopelijk heb je ongelijk.
joyce B schreef:ze geeft toch aan dat de natuurgeneeskundige het woord lyme niet genoemd heeft, maar te lage waarden van organen geprobeerd heeft weer recht te trekken?
Haar reguliere dierenarts noemde het Lyme.
.
troi schreef:@maura, volgens is de houding van de uni dat als er geen wetenschappelijk bewijs voor is je het niet zou moeten ondersteunen. Dat heeft niks met neerhalen te maken...
Citaat:Dierenartsen die bij de uitoefening van hun beroep naast moderne methoden ook alternatieve behandelingen aanbieden combineren twee onverenigbare paradigma’s. Zij bekleden hiermee alternatieve behandelwijzen met de autoriteit van de wetenschap en wekken foute verwachtingen bij hun cliënten. De faculteit beschouwt dit als onprofessioneel gedrag. Zij is van mening dat wetenschappelijk geschoolde dierenartsen zich niet moeten inlaten met het toepassen van alternatieve behandelwijzen. Zij dienen dit over te laten aan niet-wetenschappelijk geschoolde alternatieve behandelaars.
EstherHegt schreef:voor de meeste titels moet je je ook conformeren aan de standpunten van de opleiding en het instituut da de opleiding verstrekt.
troi schreef:Ok, laat ze maar komen. Ik ben ervaren wetenschapper en mijn handen jeuken om eens met een ervaren homeophaat (of iets in die hoek) een goede studie op te zetten.
En in Engeland heeft James Randi een miljoen (!!) uitgeloofd voor iemand die op een goede manier, vooraf samen vast te stellen (dus niks onduidelijks of 'gemeens' aan), iets bovennatuurlijks aan kan tonen (voor de geinteresseerden: http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html). Ook voor de geinterreseerden Derek Ogilvie heeft het geprobeerd en is gezakt als een baksteen... Ook een reden waarom hij zijn gezicht niet meer in Engeland kan vertonen.
En ik ben zeker niet de enige wetenschapper, want geloof me wetenschappers zijn net mensen, als jij met een goed idee en voldoende financiering aankomt zijn er zat die je willen ondersteunen bij het opzetten van een goede studie. Maar toch, men blijft hangen in de achterkamers en in de verhalen van 'die kent iemand die iemand kent die erg goed geholpen is'. Exact dezelfde basis waarop miljoenen mensen nog steeds geloven in aliens en complotten van de overheid om de bevolking wijs te maken dat er echt al een keertje iemand op de maan is geweest.
Dubieus! Als ze echt geloven in hun activiteiten sta er dan voor en laat er eens goed naar kijken! Maar ja, dan loop je het risico dat je door de mand valt natuurlijk en kun je je dikke auto en dikke huizen wel vergeten. Stel je voor zeg! Nee dan liever klagen over die bekrompen wetenschappers, is een stuk makkelijker.
Zo, ik stap weer van de kast af..
@arabesk: ja, vies he?? Volgens de homeophatische filosofie drinken we constant poep en pies water ..
EstherHegt schreef:@Maura in plat Hollands dan maar, er staat dat er geen graad is in alternatatief, er bestaat dus geen dr homeopatie.
maura schreef:Ah, dat verduidelijkt een heleboel. Voor mij in elk geval dat er grote verschillen bestaan in opvatting over wat een eenvoudige vraag is, over de relevantie van bijvoeglijke naamwoorden zoals 'erkend' en zelfs over wat plat Hollands is.
Succes dan maar verder.
Citaat:Definitie van kwakzalver volgens Koerbagh (Een Bloemhof van allerley lieflijkheyd sonderverdriet , 1668): “Hij is een landlopend geneesheer of liever geneesswetser, die dapper onder’t voortbrengen van veel kwakken en klugten, swetsen en opsnyen kan by ’t gemenevolk op de markten van de kragten van syn heel-smeer of salf, en roemen, dat hy der bynaallerley kwaaie mede genesen kan"