HK: Chippendale en Bon Bravour winnen hengstencompetitie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:33

stoffel schreef:
de B jaargang valt inderdaad niet echt mee ook Bon Bravour niet, ik vindt het een trage trapzak die te veel in het zweef moment wordt gereden.

Huh? Traag? Het is gewoon een heel correct paard wat niet teveel op een bepaalde manier gereden wordt. Volgens mij kun je dan beter naar een aantal andere topruiters kijken. Ik denk dat Bon Bravour een ieder zal verbazen in het werk mits hij de kansen krijgt en ook goede merries krijgt.

stoffel

Re: HK: Chippendale en Bon Bravour winnen hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:35

dat ik hem te traag vindt doet niets af aan de corectheid van deze hengst dat hij niet op een bepaalde manier gereden wordt is duidelijk hij wordt namelijk te veel in het zweefmoment gereden (wordt bepaalt niet snelller van) en ik kan wel uren naar topruiters kijken maar daar wordt hij niet sneller van. Verder is het met iedere hengst zo dat hij de kansen en de goede merries zal moeten treffen om zich te bewijzen.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:03

Blijf ik vinden dat als jij zegt dat het een 'trage trapzak' is dat daar niets van klopt. Maar goed tijd zal het uitwijzen denk ik dan. En meningen mogen verschillen :j

zaragozza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 13:25

Ik vraag me af Stoffel, wat jouw definitie van een trapzak is, in mijn ogen is dat nl een paard dat op geen enkele manier aan de gang te krijgen is ! ik weet niet in hoeverre je er verstand van hebt maar als je kijkt met wat voor een gemak dit paard rondgaat in takt, soepelheid ed. vindt ik de naam trapzak nou echt niet op z'n plaats.
Wellicht dat het achterbeen wat sneller zou kunnen doortreden, maar dit is echt de manier van lopen van dit paard en je houdt ervan of niet, ik kan er in ieder geval altijd heel erg van genieten met wat voor een gemak dit paard door de baan gaat en wat zijn ruiter Tom Frankx betreft, die jongen heeft toch echt wel ruitergevoel, echte klasse, ook met andere paarden waarmee ik hem heb gezien, zo mooi, licht en ontspannen, kan menigeen een voorbeeld aan nemen.

stoffel

Re: HK: Chippendale en Bon Bravour winnen hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:59

Of ik er (wat is er?) verstand van heb is niet aan mijzelf om te oordelen. Ik vind de hengst te traag in zijn achter been en volgens mij moest de ruiter er aardig aan werkenom hem zo aan de gang te houden.
En met zo bedoel ik zo in de zweef gereden, en dat is echt niet de manier van lopen van dit paard.
wat betreft zijn ruiter daar zeg ik niks van behalve dat hij deze hengst de keren dat ik hem heb gezien te veel in het zweefmoment reed, ik hoop dat hij dat alleen doet bij dit soort show gelegenheden want schijnbaar vinden verschillende mensen in de Nederlandse paarden wereld dit mooi.