Informatie over afgelaste wedstrijden i.v.m. weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:06

Ik moest morgen naar Exloo, maar heb me ook afgemeld. Moet uit Gieterveen komen. Binnen wegen zijn daar heel slecht.
Ga dan echt niet met paard in de trailer op de weg. :n

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:31

Ik heb me ook net afgemeld voor een wedstrijd in Helden. Ik kan ook niet zo goed begrijpen dat mensen toch starten. Nu vallen bij ons de wegen nog mee maar de temperaturen zijn zodanig dat ik het echt dieronvriendelijk vind om ze nu in een ijskoude trailer te zetten. Het ergste vind ik nog dat als je voor het welzijn van je paard kiest je direct een mail krijgt dat je het inschrijfgeld moet overmaken.
Waarom lasten ze zo´n wedstrijd niet af om het vervolgens bij normale temperaturen een ander weekend door te laten gaan?

Lesly1987

Re: Informatie over afgelaste wedstrijden i.v.m. weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:45

Idd, het was hier om 7 uur vanmorgen nog -20 en wordt vanaf 8.15 gestart. Ik snap echt niet dat mensen dat doen met die extreme kou!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:51

Ik heb zojuist mijn wedstrijd afgemeld, maar kreeg al te horen dat de hele wedstrijd zou worden afgelast.
Het is een ritje van 15 km, waarvan 10 km over binnenwegen en polderwegen waar de sneeuw niet weggeschoven is of gestrooid is. Met alleen je auto al levensgevaarlijk, laat staan dat je er nog een aanhanger achter hebt. :j

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:03

huhm wedstrijd waar ik me voor het opgegeven gaat zoals het nu staat morgen nog steeds door! Heb me nog niet afgemeld, maar zit er wel sterk aan te denken!! Aangezien de snelwegen hier ook nog niet helemaal sneeuw vrij zijn, laat staan de binnenwegen!! laatste stuk moet ik langs de dijk waar elkaar passeren altijd al moeilijk gaat en stuk van zo'n 1 km pad naar manege en manege zelf zal ook wel niks aan gedaan zijn.... Parkeerplaats is eigenlijk ook nooit sneeuwvrij als ze wedstrijd hebben. snap dan uberhaupt niet waarom ze het door laten gaan!

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:57

drentse kampioenschappen dressuur pony's zijn vanmorgen om 08.00 uur gewoon van start gegaan...brrr
Mijn meiden stonden alledrie eerste reserve dan baal je eerst ...maar nu..lekker warm op stal, trainen is ook geen doen, de binnenhal ( waar we eerst ook naar toe moeten) is net zo'n ijskast! Aflassen en verplaatsen had ik gezien de kou heel begrijpelijk gevonden. Wij hoefden (gelukkig) geen beslissing te nemen,want eerlijk is eerlijk voor een kampioenschap meld je zelf niet gauw vrijwillig af.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:06

Ik ga straks alvast de weg rijden die ik morgen moet doen, als het niet te doen is meld ik me af :j

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:04

Check de binnenbak dan ook gelijk ff, hier zijn veel binnenbakken ook bevroren!!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:12

esje01 schreef:
hoop dat het morgen te doen is, we moeten naar het brabants kampioenschap en de plaatselijke wegen zijn echt slecht, pas op de busroutes is gestrooid.

Wij zijn vandaag naar de Brabantse Kampioenschappen geweest en het was goed te doen. Het was weliswaar -20 toen ik stond in te vlechten, maar de toegangswegen naar Schijndel en naar de manege zijn echt goed gestrooid. De losrijbak is wel wat frisjes maar de wedstrijdringen lijken wel verwarmd (of zo het de stress zijn geweest :+ ) De bodems zijn in ieder geval prima te rijden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:18

Menwedstrijd morgen waar ik heen zou is wel afgelast, werd vanmorgen al gebeld.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:19

Waar had je heen gemoeten Dennis? Middenmeer of zo?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:21

Ja, Middenmeer.
Erg jammer, was de eerste dressuur en vaardigheid geweest met mijn merrie die vandaag verkocht is. Volgende week Wormerveer, alleen dressuur. Daarna gaat ze naar haar nieuwe huisje. Had graag nog met haar in de dressuur en vaardigheid een winstpuntje geprobeerd te rijden.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:24

Ah dat is dan helemaal zuur, omdat ze weggaat! En middenmeer is altijd fijn rijden! Mijn wedstrijd is net ook afgelast... Staat er ook nog bij dat het niet aan de wegen ligt maar door de vele afmeldingen... Nou sorry ik heb nog nooit daar meegemaakt dat de wegen schoon zijn met sneeuw! Woon er vlakbij...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:14

De wegen waren prima te doen dus het ziet er naar uit dat ik morgen veilig de weg op kan :j

Binnenbak heb ik niet gecheckt maar hier in het westen vriest het vaak minder hard zie eigenlijk nooit bevroren binnenbakken :D dus hoop het maar :+

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:16

Hier normaal dus ook niet! Maar zijn nu wel verschillende bevroren haha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:28

Ik vind het belachelijk dat de regiokampioenschappen doorgaan. Zie je die paardjes al lekker gaan in hun geschoren velletje in een bak met -20? Las dat de regiokampioenschappen in Hoofddorp eigenlijk afgelast hadden moeten worden van de zomer maar dat niemand die beslissing wilde maken. Is dit niet zo'n zelfde geval?

Ik baalde dat ik net niet door was naar de regio. Maar als ik nu de keuze had moeten maken dan had ik me mooi afgemeld. Het is een hobby! het moet wel leuk blijven en met -20 vind ik het niet leuk meer en ook voor het dier niet.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:11

Bij onze vereniging (De Bosruiters, Den Ham) zou er ook een springwedstrijd plaatsvinden vandaag.
Deze is ook afgelast ivm een bijna geheel bevroren binnenbak..maar daarentegen zijn de wegen hier weer prima begaanbaar!

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:21

Onze wedstrijd voor komend weekend (kaatsheuvel, kegelaer) is ook al afgelast. Is toch verstandiger dan heel veel afmeldingen, en de accomodatie moet het ook wel aankunnen.