Partnerschap met familie Glock voor Gal en Minderhoud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DePaardenman

Re: Partnerschap met familie Glock voor Gal en Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:08

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:35

bloedgeld?

HAHA...dat vraagt om bijnamen...
Pistolen Edje.....
HP.38.....

:D

ach geld stinkt niet }>

;) ;) ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:51

......... en.. is de rol van de voormalige sponsor nu uitgespeeld? Vissertjes achter 't net?
Ben benieuwd wat voor drama's ons nu weer te wachten staan. :9

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:53

Haha, ik krijg onder dit topic een advertentie van een scheidingsmakelaar, hoe toepasselijk....!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:13

Nebraska schreef:
bloedgeld?

HAHA...dat vraagt om bijnamen...
Pistolen Edje.....

ik las pistoletje :') _O-

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:58

OWWWW pistoletje _/-\o_ _O-
Die houden we erin.......haahaha!!!

=:)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:11

Edward, Hans-Peter en Nicole als "the A-Team"

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:33

Jannepauli schreef:
Oostenrijk wil zichzelf op de kaart zetten wb de dressuur - iets wat Glock met zijn hoofdruiter Marcel Schoenmakers ( ja, ook NL) nog niet gelukt is tot nu toe.
Hier een link met iets meer nieuws over de 'deal' : http://kurier.at/sport/sportmix/4483468 ... er-gal.php

Het trio Gal|Minderhoud|Werner voor vier maanden per jaar naar Oostenrijk om daar de Glock paarden te trainen.. een nieuw Glock Centrum in NL voor de rest van het jaar.. Gal die zegt "ik rij de OS 2012 voor nederland maar ook een beetje voor Oostenrijk"... "in 2016 rij ik de OS alleen nog maar op Glock-paarden".. Een nieuwe soap is 'in the making'.. en op de achtergrond speelt de familie-vete van de Glocks nadat de 82-jarige Glock zijn echtgenote Helga na 49 jaar huwelijk aan de kant zette in 2011 voor een hoogblonde verpleegster - wie zei er golddigger? - en er strijd losgebarsten is over de Glock industrie aandelen.

Pak de popcorn maar alvast..

En de nieuwe vrouw is manager van het Glock Horse Performance Center :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:55

Haha, catfight - ik zie 't al gebeuren: Nicole vs de verpleegster :))

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:59

sponsor!TREFFEN (Oostenrijk), “Horses & stars”, zo kondigde het Glock Horse Performance Center eerder zijn motto voor 2012 aan. Precies op tijd voor het eerste internationale driesterrenruitertoernooi in het GHPC wordt de belofte waargemaakt.

Edward Gal, Europees en wereldkampioen dressuur, wisselt immers van stal en hij komt niet alleen. Samen met Europees en wereldkampioen landenteams Hans Peter Minderhoud en trainer Nicole Werner, zal de meervoudige medaillewinnaar voortaan de kleuren van het GHPC vertegenwoordigen. De overeenkomst geldt meteen voor minstens tien jaar. Gaston en Kathrin Glock zijn de nieuwe partners van dit succestrio uit Nederland.

Dressuur is perfectie
Het nieuwe partnership geeft vleugels. Het Nederlandse trio staat bekend voor zijn perfectie, een kwaliteit die ze gemeen hebben met het huis Glock. “Wij willen in paardenland Nederland een tweede competence center oprichten. Met Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Nicole Werner is succes gegarandeerd”, aldus GHPC-manager Kathrin Glock. Tegen eind 2012 moet het Glock Horse Performance Center in Nederland, waarover later meer details worden vrijgegeven, klaar zijn.

Een wereldster voor Oostenrijk
Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Nicole Werner zullen zowat vier maanden per jaar in het Oostenrijkse plaatsje Treffen verblijven om er training te geven en hun knowhow over te dragen. Een training met de Nederlandse dressuurkampioenen zal echter niet uitsluitend voorbehouden blijven aan de GHPC-ruiters, de hele Oostenrijkse ruitersport zal kunnen profiteren van dit prominente partnership. De rest van het jaar zal het trio in Nederland verblijven om zich aldaar te concentreren op toernooien, training en verkoop.

Veel ambitie in het GHPC
Gaston Glock bezit vandaag de dag een vijftigtal spring- en dressuurpaarden. Het is de bedoeling dat Edward Gal en Hans Peter Minderhoud op middellange termijn alleen nog gaan rijden met Glock-paarden om deze met succes voor te stellen op Europese en wereldkampioenschappen en de Olympische Spelen. De stal zal nog worden uitgebreid en de investeringen daarvoor zijn al gepland.

Edward Gal kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging in de Oostenrijkse alpenrepubliek: “In 2011 trainde ik al in het GHPC en had ik de mogelijkheid om er Gaston en Kathrin Glock en hun medewerkers te leren kennen. Daarna begonnen de onderhandelingen en ik ben heel blij met het resultaat daarvan. Ik vind het een hele eer om te mogen rijden voor een persoonlijkheid als Gaston Glock.”

http://www.ghpc.at

Over het GLOCK HORSE PERFORMANCE CENTER (GHPC) in Treffen:

Dit is de modernste stal voor opleidingen en toernooien in het zuiden van Oostenrijk. De goed ingerichte moderne infrastructuur is eigendom van Gaston Glock, een industrieel die op die wijze al jarenlang de plaatselijke paardensport nieuwe impulsen geeft. Naast luxueuze paardenboxen beschikt het GHPC over drie van airconditioning voorziene en verwarmbare hallen plus ruime buitenterreinen die worden gebruikt voor de dagelijkse training en voor de organisatie van toernooien. Daar komen nog alle mogelijke luxevoorzieningen voor de paarden bij: een solarium, een paardenwasplaats, speciale trainingsmolens en nog veel meer. Het dagelijks bestuur is in handen van Kathrin Glock. Zij staat aan het hoofd van een dertigtal medewerkers die zowel de ruiters als hun kostbare paarden uitstekend verzorgen.

Marcel Schoenmakers is al jarenlang succesvol sportleider van het GHPC in Oostenrijk en heeft tal van bekers voor het Huis Glock naar Treffen gebracht. Door zijn goede relaties in de internationale dressuurwereld wist hij toppaarden te kopen (laatst nog Grandioso en Federleicht) en legde hij met goed gevolg de eerste contacten tussen Edward Gal en de familie Glock.

Perfectie in de paardensport
Niets wordt aan het toeval overgelaten, alles wordt met veel passie gepland. Dit devies geldt bij de familie Glock ook voor de paarden. Gaston Glock, oprichter en eigenaar van het GHPC, wil met zijn initiatief paard en ruiter in de watten leggen en de paardensport in haar geheel stimuleren. Dat straalt het hele Glock Horse Performance Center dan ook uit: boeiende paardensport, adembenemend design, culinaire hoogstandjes, maatschappelijke hoogtepunten en bij elk toernooi liefdadigheidsacties voor hulpbehoevende mensen en dieren - een combinatie die het GHPC hoog in het vaandel heeft staan.

super leuk voor ze dat ze maar een hoop goede paarden mogen krijgen onder hun kont

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:38

als ze nou maar niet voor altijd weggaan |(

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:42

Jannepauli schreef:
Oostenrijk wil zichzelf op de kaart zetten wb de dressuur - iets wat Glock met zijn hoofdruiter Marcel Schoenmakers ( ja, ook NL) nog niet gelukt is tot nu toe.
Hier een link met iets meer nieuws over de 'deal' : http://kurier.at/sport/sportmix/4483468 ... er-gal.php

Het trio Gal|Minderhoud|Werner voor vier maanden per jaar naar Oostenrijk om daar de Glock paarden te trainen.. een nieuw Glock Centrum in NL voor de rest van het jaar.. Gal die zegt "ik rij de OS 2012 voor nederland maar ook een beetje voor Oostenrijk"... "in 2016 rij ik de OS alleen nog maar op Glock-paarden".. Een nieuwe soap is 'in the making'.. en op de achtergrond speelt de familie-vete van de Glocks nadat de 82-jarige Glock zijn echtgenote Helga na 49 jaar huwelijk aan de kant zette in 2011 voor een hoogblonde verpleegster - wie zei er golddigger? - en er strijd losgebarsten is over de Glock industrie aandelen.

Is dit nu een verzinsel of echt de waarheid?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:35

Glocks worden volgens mij ook gebruikt door de KMAR, dus dubieus? Mmmm. Het is maar hoe je het bekijkt. Wel fijn voor hen dat ze nu voor langere tijd zoveel zekerheid hebben. Wel een raar idee dat het een buitenlandse sponsor is net zoals bij Adelinde. Het moet wel echt klikken wil het ook zo'n lange tijd een succesvolle samenwerking zijn. Ik weet niet of ik me meteen voor zo'n lange tijd vast zo leggen, of er moet een ontsnappingsclausule in het contract staan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 02:30

horseyfries schreef:
Jannepauli schreef:

Is dit nu een verzinsel of echt de waarheid?

Er vanuitgaand dat Bloomberg Business Week geen roddelkrantje is, maar een serieuze uitgave op financieel gebied, zou ik zeggen.. de waarheid!
http://www.businessweek.com/magazine/th ... 52012.html

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:17

Jeetje, als ik dit zo lees allemaal dan zou ik er niet van opkijken dat dit hele verhaal binnen afzienbare tijd een heel nare afloop krijgt. Hoop dat Edward, HP en Nicole weten waar ze aan beginnen en een heel goede ontbindingsclausule in hun contract hebben opgenomen!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:11

horseyfries schreef:
Jeetje, als ik dit zo lees allemaal dan zou ik er niet van opkijken dat dit hele verhaal binnen afzienbare tijd een heel nare afloop krijgt. Hoop dat Edward, HP en Nicole weten waar ze aan beginnen en een heel goede ontbindingsclausule in hun contract hebben opgenomen!

Tja, dat hoop ik dus ook. Zoveel ervaring (levenservaring) zullen ze toch wel hebben inmiddels. Het is misschien wel fijn zolang zekerheid te hebben rondom inkomen en paarden, maar ik weet niet..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:04

Noem het een 'gut feeling' maar ik heb er geen goed gevoel over...
Er zijn nogal wat punten naar buiten gebracht over deze overeenkomst waar je je kunt afvragen hoe dat gaat aflopen. Zoals bv de opmerking dat Gal en Minderhout alleen nog maar Glock-paarden mogen rijden in de toekomst.
Dat sluit nogal wat mogelijkheden uit. En voor welk land gaan de heren in de toekomst dan uitkomen met hun Glock-paarden? Oostenrijk wil toch een betere reputatie opbouwen op dressuurgebied? En hoe zit het met die talenten die hem onlangs werden aangeboden om te trainen ( zoals dat paard in Scandinavië die hij meteen ná de wedstrijd aangeboden kreeg)? Veel vragen waarover we alleen maar kunnen speculeren en de tijd zal het ons leren..
Ik hoop dat ons hollandse trio een goede advocaat heeft.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:48

depaardenman heeft een link gedeeld
daar word gezegt dat de paarden in de toekmst kunnen blijven gereden worden ze zullen onder de naam clock komen te lopen
de eigenaren zullen zelf wel beslissen of ze daar in mee gaan
tango is ook verkocht maar joop blijft deels eigenaar

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:48

Romanov en de Totilas verwanten kunnen dus zo terug naar de eigenaar....nog iemand die zegt dat ze niet voor het geld rijden. Niet dat ik dat afkeur maar er zijn mensen op Bokt waarvan de bril iets te roze is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:22

Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat met de paarden die ze dan nu al rijden, mogen ze die behouden?
En tevens ben ik erg benieuwd naar de eventuele toppers die bij Glock vandaan gaan komen en die beschikbaar zullen zijn voor Ed en HP!