Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:51

Jeetje man.. Wat een nieuws weer, ben erg benieuwd hoe het er nu voor staat met de personen achter de stichting.

Onassa

Re: Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:52

Had ik gister dus ook al een topic over geopend omdat ik het via iemand hoorde die daar tot voor kort haar paard had staan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:53

er zijn toch dode ponys gevonden, en geslachte haflingers gevonden...
zullen toch niet van die "opvang "zijn :oo

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:56

justin4ever schreef:
Hmm ik zag dit nieuwsbericht en bedacht me dat ik lid was van hun hyves.
Ik heb hem even opgezocht en daar is nu ook alles verdwenen met een onpasselijke profielfoto nu
http://hetafdankertje.hyves.nl

Jeetje dit is echt wel heel erg! :n
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-02-12 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:56

gohya schreef:
Nee ik kan ook niet zeggen dat het oplichters zijn,ik weet n.l. dat ze hun uiterste best hebben gedaan om voor álle dieren een onderkomen te vinden.Er word al heel gauw slecht gepraat over een stichting als er iets mis gaat,maar de ware aard kennen de meeste niet.Ik weet dat ze financieel aan de grond zaten én hun land kwijt waren.

Maar zoals ik het lees in de OP, is er na onderzoek gebleken dat het geld van de adoptanten en donateurs niet bij de paarden terecht is gekomen.
Ook zou de politie dan wel weten dat hun land door de gemeente terug is genomen.

Hun site is ook uit de lucht, en dat geeft wel een "nare bijsmaak".
Wil niet zeggen dat dit zo is natuurlijk, maar normaal gesproken geef je wel aan dat je (wegens bijomstandigheden) helaas genoodzaakt bent te stoppen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:01

justin4ever schreef:
Hmm ik zag dit nieuwsbericht en bedacht me dat ik lid was van hun hyves.
Ik heb hem even opgezocht en daar is nu ook alles verdwenen met een onpasselijke profielfoto nu
http://hetafdankertje.hyves.nl

Nou, dat riekt toch wel naar oplichting in plaats van een misverstand, met een middelvinger als profielplaatje van een geleegde account..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:03

Miss. kan er ook info worden opgevraagd bij de K.v.K.?

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:09

Laatst bijgewerkt door J01andA op 01-02-12 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Suena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:15

Ik kwam er van de week toevallig langs. Maar alles is weg. Geen paard of ezel meer te bekennen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:17

@J01andA
Wat wil je ermee zeggen met die link?
Deze zijn gevonden in Oldebroek,das een flink stuk uit de richting van waar de stichting zat.

Yade13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:19

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:20

Het zijn gewoon oplichters glasharde.
Toen hart in actie was geweest, Liep een collega van mij daar nog vrijwilligers werk te doen. De 2 vrouwen waar de stichting van was hebben glas hard na de uitzending en alles gezegt: Leuk. maar we willen geld en geen spullen. Dat zeg je toch ook niet nadat je uit de nesten bent geholpen?!

Heb tevens met eigen ogen gezien. Dat geld wat bedoeld was voor de stichting in eigen zak is gestoken. Ze hebben bij 4 verschillende bedrijven ook nog een schuld open staan.
Heb vanaf toen iedereen al lopen waarschuwen. Maar niemand wou luisteren.
Laatst bijgewerkt door PrinsesJ op 01-02-12 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:20

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:28

Van de gevonden paarden zijn de identiteitssporen vakkundig gewist. De reden is bekend, het wordt een stuk moeilijker dan wel onmogelijk paard en eigenaar te achterhalen. De betreffende paarden waren voor hun overlijden, niet zo heel erg verwaarloost.

De ter plaatste gevonden wietplantage geeft al een criminele inslag weer.
Beide plaatsen liggen niet om de hoek maar ook niet zover uit elkaar. Als je paarden op deze wijze wil dumpen kan dat natuurlijk nooit heel dicht bij de eigen woonplaats, want dat brengt identificatie van de paarden -en dus een link- in gevaar.

Ik tel 1 & 2 bij elkaar op en kom tot een link. Het is uiteraard aan de politie om zoiets uit te zoeken en ik neem aan dat men hier ook mee bezig is. Ik tref enkel een toevalligheid aan. :o

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:32

Denk dat hun grootste fout geweest is dat de politie bij hun een beste hennep kwekerij gevonden heeft.
Omwonende hadden daarover geklaagd en de politie in gelicht en zodoende is alles aan het licht gekomen.
Dus tja....als je goed werk voor dieren wilt doen en je gaat er zulke neven activiteiten naast houden ben je niet goed bezig lijkt me zo.

STICHTING HET AFDANKERTJE TE BABBERICH!!!!
Bij deze willen wij iedereen waarschuwen voor stichting het afdankertje . Over de rug van anderen proberen ze alsnog geld binnen te halen terwijl ze voor 2 maand geleden een inval hebben gehad voor een hennepkwekerij.
Ze vragen mensen om donaties terwijl ze niet meer bestaan en het geld ook nooit voor de dieren gebruikt is ! de beesten werden niet geeent ontwormd enz ...alle donanties die gedaan zijn werden ergens anders voor gebruikt !
Ook alle dieren zijn verdwenen en niemand waaronder ook wij zijn niet geinformeerd over waar alle dieren zijn gebleven !!! terwijl dat wel in de contacten stond.
Dieren en de twee vrouwen (eigenaren) zijn met de noordezon vertrokken ???!!!!

DUS VOOR DE GENE DIE DIEREN OF DONATIES WILLEN GEVEN NIET DOEN EN UITKIJKEN !!!!!

Bron:http://www.eerstehulpbijoplichting.nl/Thread-STICHTING-HET-AFDANKERTJE-TE-BABBERICH
Laatst bijgewerkt door Onassa op 01-02-12 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:34

Ik las gisteren al een reactie van iemand op bokt hier over en kon het eerst niet echt geloven.
Echt erg dat mensen zulke oplichters zijn over de rug van een paard :( vind het verschrikkelijk.
Ik mag hopen dat de paarden snel in levende toestand gevonden worden, bah! stomme oplichters

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:39

Nu ik dit allemaal lees,wat ben ik blij dat ik niet met ze in zee ben gegaan dan!
En dat ik geen dieren van ze heb aan genomen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:45

Precies Gohya, ik hoorde het dus gister van een vriendin van me die ik aan de telefoon had.
Haar vriendin is dus net op tijd met haar paardje daar vertrokken.
Ik heb ook altijd gedacht dat het een hele nobele stichting was met vrouwen die enkel hart voor de dieren hadden, maar blijkbaar kan je je toch enorm in mensen vergissen.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:46

Pff hou dit even in de gate tis toch allemaal wel erg in de buurt...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:51

Ja ik sta er zelf in de buurt, aan de rand Oud Zevenaar/Babberich.
Pas ook al die stallen bij Bart Bles uit gebrand waarbij 15 paarden omgekomen zijn en de laatste tijd veel brandstichting in die omgeving.
Over het algemeen een vrij rustig stukje Nederland maar er gebeuren nu wel kort achter elkaar allemaal rare en nare dingen.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:52

ik vraag me toch af hoe kunnen ze nu in 1x verdwenen zijn met al die beesten?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:56

Onassa schreef:
Denk dat hun grootste fout geweest is dat de politie bij hun een beste hennep kwekerij gevonden heeft.
Omwonende hadden daarover geklaagd en de politie in gelicht en zodoende is alles aan het licht gekomen.
Dus tja....als je goed werk voor dieren wilt doen en je gaat er zulke neven activiteiten naast houden ben je niet goed bezig lijkt me zo.
En dat in combinatie met de profielfoto op Hyves maakt direct duidelijk dat het niet om 'een goede daad' of 'ongelukje' gaat.
Als zij zelf hadden gevonden dat ze in hun recht stonden, hadden ze die Afbeeldingniet geplaatst.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 11:58

Sowieso geen foutje want op facebook hebben ze eenzelfde soort gebaar in hun profielfoto.