Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yontheke schreef:Dit doe je toch niet als paarden je passie zijn?
Waar blijft de harmonie, de band, het vertrouwen tussen paard en ruiter als je zulke maatregelen moet gaan nemen om je paard zijn mond dicht te snoeren om je eigen fouten te verbergen.
Neem dan eerst nog maar eens een paar basislessen vooraleer je persé grand prix wilt starten..
Cayenne schreef:IrisDH schreef:Ik vind het op zich een goede regelingMaar waar ik dan direct over na denk is dat mijn 2 vingers erg kunnen verschillen qua grootte dan die van een grote man
![]()
Dus kunnen ze niet beter een richtlijn maken van een bepaald aantal cm (waarschijnlijk 2 cm ongeveer) dat de neusriem van de neus af moet kunnen staan (als je hem omhoog aantrekt)?
Ze gaan ook uit van de vingerdikte van een gemiddeld volwassen persoon.
Dus daar zal inderdaad wel een richtlijn voor komen.
"moet die echt zooo strak?"
S_en_Z schreef:ik heb ooit op een blauwe maandag eens les gehad van een ruiter die zelf vele paarden boven het ZZ uitbracht.. het eerste wat ze bij mij deed (bij vorige paard) was neusriem goed aansjorren..
makend door zachte leer! Onbegrijpelijk...
Mijn paardje heeft die ruimte en van mij mag ie die hebben. Net als onze poown. Ik ben hier al jaren falikant op tegen, maar dat het zo veel impact had, dat wist ik nog niet. Ergens wel logisch dat dat zo is. Ik had daar nog niet verder over nagedacht. Mijn gevoel zei gewoon, dat je dat niet moet willen doen.