Brandweer rukt uit voor in elkaar gezakt paard in Amersfoort

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Re: Brandweer rukt uit voor in elkaar gezakt paard in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:58

@goldwynn, lijkt mij ontzettend naar om op deze manier over je oude
liefde te moeten lezen, schrikken zeg!
sterkte!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:58

vind het ook geen allerbelabberst beeld hoor. Natuurlijk valt t op dat ie een snee heeft, maar hij oogt tijdens het eten allert en hongerig. Tijdens het infuus is het een zielig hoopje knol.. hoop dat ie er door komt en dat alle toestanden voor "niks"zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:59

_xManadisx_ schreef:
Ik dacht dat er op die stal al heel lang geen paarden meer stonden?

Jawel, wel als het die stal is waar ik denk dat jij aan denkt. Dat is tegenwoordig een trainingsstal.

Heel veel beterschap voor het paard, ik hoop dat 'ie gauw weer opknapt :)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:01

Ze moeten daar weg ivm sloop ja..
Maar ze zijn al op meerdere stallen weggestuurd en hebben een hoop paarden staan..

Op zich doen ze goed werk met het opvangen van paarden, maar heb het idee dat het af en toe wat teveel voor ze word.. De druk werd mij in iedergeval te groot..
Een poos geleden stonden ook in de krant ivm gestolen zadels volgensmij..

Betreft de stal, die ligt vlak naast de snelweg en heeft eerder volgensmij een western stal gezeten, als ik het goed heb.

@zodiacje: Thanks.. Kreeg net idd sms van andere oude verzorger daar.. Maar ben even goed over de rooie..
Mijn lieve meisje.. Als ik t kon zou ik dr meenemen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:22

Goldwynn, helemaal over jouw bericht heen gelezen :o Wat vreselijk om een geliefd paard zo te zien :(:)

Laatste wat ik wist is dat er een westerntrainingsstal zat. Maar kennelijk dus ook niet meer, dat had ik niet mee gekregen. En dat terwijl ik er 10 minuten fietsen vandaan woon :+

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:23

hoop dat het eenmalig was, en dat het om koliek gaat,
2 jaar geleden had mijn paard hetzelfde, ik werd gebeld dat hij niet meer omhoog kon komen, was aan het zweten, keek naar buik(benen)>
we dachten aan koliek toen, 2 weken later hetzelfde, met een pijnstiller en spierverslapper kregen we hem elke keer nog omhoog, toen was het na 3 dgn weer raak maar niets hielp, ik vond het ook geen koliek ( leek er wel op)

maar de mijne was toen 27 nog helemaal top in conditie niet mager of zo, maar het was duidelijk dat er iets anders was, bleek dat zijn spieren gewoon helemaal op waren in de achterhand, toen zij de Dierenarts dit wordt een brandweer verhaal met optakelen enzo, maar de kans dat hij morgen weer niet meer omhoog kon komen en dit dus al 2x eerder had gehad heb ik toen de moeilijke maar toch makkelijke keus moeten maken om hem uit zijn lijden te laten verlossen, R.I.P Zinion.

Ik wens iedere betrokken sterkte en hoop dat het goed mag blijven gaan met dit paardje!!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:09

wat mij opvalt is dat brandweer nog meer doet voor dieren (paarden vaak) dan de dierennood agenten zelf (144 toch?) :=

Hopelijk komt ie erboven op!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:25

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Het is op Bokt niet toegestaan om waarschuwingstopics en logischerwijs is het dan ook niet toegestaan om via je eigen berichten te waarschuwen voor bedrijven/instanties. Ook is het niet de bedoeling om hier namen van eventuele eigenaren te noemen.
Graag hier rekening mee houden, bedankt alvast.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:58

Raar verhaal....koliek? Paard ligt hooi te eten! De mijne mag helemaal niks eten als ze weer eens een koliekaanval heeft!
Van koliek kunnen ze wel idd er zweterig uitzien...en met dit weer met lange haren zien ze er dan meteen heel verwilderd uit. Wond zou idd kunnen duiden op rollen in stal en zichzelf daarmee verwond hebben.
Maar een paard hooi laten eten na een koliekaanval? Das wel vreemd hoor.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:10

Isabonny schreef:
Raar verhaal....koliek? Paard ligt hooi te eten! De mijne mag helemaal niks eten als ze weer eens een koliekaanval heeft!
Van koliek kunnen ze wel idd er zweterig uitzien...en met dit weer met lange haren zien ze er dan meteen heel verwilderd uit. Wond zou idd kunnen duiden op rollen in stal en zichzelf daarmee verwond hebben.
Maar een paard hooi laten eten na een koliekaanval? Das wel vreemd hoor.

Hier verschillen de meningen over is mijn ervaring

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:26

Arm dier. Wat het ook is, het moet voor het paard een nare ervaring zijn geweest.
Goldwynn wat verdrietig om zo je oude vzpaard te trefffen. :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:59

achossie das echt heel naar sterkte goldwyn

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:53

Die wond op het hoofd heeft het paardje volgens mij opgelopen tijdens het optakelen. Het filmpje is namelijk niet chronologisch. Bij het inbrengen van het infuus gedurende de eerste seconden van het filmpje heeft het paard die wond en hangt het nog in de takels. Daarna zie je het paard liggen en daar heeft het nog geen wond en ziet er inderdaad nog veel beter uit. Dat optakelen heeft het paard geen goed gedaan, waarschijnlijk heeft het zich daar gigantisch verzet. Is ook jammer dat je daar geen beelden van ziet. Bovendien vraag ik me ook af wie de onkosten van die 5 (of misschien wel meer) brandweermannen voor zijn rekening neemt.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:15

dat paard ziet af.. verlos die uit zijn lijden

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:23

Het paard is inderdaad al op leeftijd en is sinds een aantal maanden weer terug op stal nadat ze geadopteerd is geweest. Ze is teruggehaald omdat er niet goed voor haar gezorgd werd, en ze is helaas nog steeds niet helemaal opgeknapt en blijft mager. Ze is nog steeds ontzettend vrolijk en actief, dus waarom inslapen? Alleen omdat ze mager is?

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:30

Volgens mij kost brandweer niets. Geld als een dier in nood. Maar mocht je bv een paard in sloot hebben komen ze twee keer en heb je de derde keer nog niets aan gedaan om te voorkomen dat paard in sloot beland dan krijg je een leuke rekening. Logisch!

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:02

oei paardje ziet er niet blij uit maar dat betekent niet dat ze haar niet meer kunnen oplappen toch?
Denk wel dat die oude paardjes sneller achteruit kunnen gaan dan jongere paarden. Vandaar dat ze er misschien meteen so belabberd uitziet.
Fijn dat de brandweer zo'n takel kon maken. Heb dat ook wel eens gezien op dat dierenpolitie programma op animal planet..

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:02

Homiafortuna schreef:
Die wond op het hoofd heeft het paardje volgens mij opgelopen tijdens het optakelen. Het filmpje is namelijk niet chronologisch. Bij het inbrengen van het infuus gedurende de eerste seconden van het filmpje heeft het paard die wond en hangt het nog in de takels. Daarna zie je het paard liggen en daar heeft het nog geen wond en ziet er inderdaad nog veel beter uit. Dat optakelen heeft het paard geen goed gedaan, waarschijnlijk heeft het zich daar gigantisch verzet. Is ook jammer dat je daar geen beelden van ziet. Bovendien vraag ik me ook af wie de onkosten van die 5 (of misschien wel meer) brandweermannen voor zijn rekening neemt.

Het moge duidelijk zijn dat het filmpje niet op chronologische volgorde is...
Het liggende paard, dus voordat ze opgetakeld is, heeft de wond al: kijk maar op groot scherm.

Het paard in de takels is gewoon gesedeerd.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:07

Aziza_XX schreef:
dat paard ziet af.. verlos die uit zijn lijden

Gewoon gesedeerd...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:04

ik zou ook zeggen als ie al op leeftijd is maak er dan gewoon gelijk een einde aan en verlos het dier gewoon uit ze leiden.

maja voor veel mensen is dat erg moeilijk

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:04

we hebben altijd de neiging om een paard zo lang mogelijk te houden, ook al ziet die er in onze ogen goed uit.
het paard zal het jou niet vertellen hoe lang hij al met iets sukkelt. Eten, drinken en rondhuppelen in de wei zijn jammer genoeg geen tekens van gezondheid

hij gaat het ook instinctief verbergen dat hij zwak is, anders vormt hij zich als gemakkelijke prooi voor anderen

nu ja, ik ben God niet :p het blijft natuurlijk altijd moeilijk om een paard in te slapen

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:27

Hopen dat het paardje gauw een beetje opknapt!

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:31

nou ik vind iedereen wel een beetje kort door de bocht. Als een paard een tijd koliek heeft gehad, is het logisch dat hij er niet fris en fruitig bij staat, dan nog de stress van het optakelen erbij. Ik begrijp het wel. Je kan een paard toch niet zo maar de dood in jagen?? De mijne heeft ks en nu een klapper op zijn knie gehad en er zijn dan inderdaad mensen die tegen me zeggen "joh laat hem afkeuren, hij heeft nu al twee handicaps". Triest gelukkig sta ik er anders in en ga gewoon proberen en in ieder geval de tijd geven om te genezen. Zo ook misschien deze eigenaren. Willen hem gewoon graag weer beter hebben. We weten toch allemaal niet wat er eigenlijk aan de hand is. Er wordt nav de fotoos en film wel een mening over gevormd, maar de eigenaar zal wel het beste weten hoe en wat en daarna handelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:26

Homuafortuna, wie de kosten voor zijn rekening neemt doet er toch helemaal niet toe? Dat is jou probleem toch niet?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:10

Waarom moet hier in godsnaam een camera bovenop?

Lijkt me genoeg drukte met 6 brandweerlieden en nog dierenarts...