Achttienjarige krijgt procesverbaal voor verwaarloosde pony

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:50

ik vind uit het land halen ook te snel gehandeld, zeker bij lichte verwaarlozing, wat dat dan ook mag zijn
eerst de chip lezen, eigenaar bellen en dan pas ingrijpen!

verder prima dát er actie is ondernomen en dat het dier een andere eigenaar heeft gekregen, het begint een beetje op Animal Cops te lijken! +:)+

Aliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:51

Die mensen zouden niet mogen bestaan. Echt erg wat ze die paardjes aandoen..

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:58

Aliss schreef:
Die mensen zouden niet mogen bestaan. Echt erg wat ze die paardjes aandoen..

Wat heeft deze persoon het paardje aangedaan volgens jou?
(Weer een die zomaar wat roept...)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:01

Nies_ schreef:
LisaFaded schreef:
Niet de juiste mogelijkheden. Koop dan ook geen pony. zuchtt.

Het gaat hier om een 18-jarige :') Je kent de situatie niet, beetje makkelijk geoordeeld vind je niet?

Ik zal mijn mening even wat beter uitleggen. Ik vind dat mensen die 18 jaar oud zijn, oud en wijs genoeg zijn om het op te lossen. Daar bedoel ik mee het niet zo ver laten komen. Hoe de situatie ook is, daar mag het dier niet aan lijden. Dat vind ik gewoon een excuus 'Ik had de mogelijkheden niet'. Het dier lijd omdat diegene zelf problemen heeft. Er zijn toch altijd wel wat mensen die willen helpen.

Akhal_Teke

Re: Achttienjarige krijgt procesverbaal voor verwaarloosde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:05

Dat weet je helemaal niet. Misschien is het dier wel plotseling erg ziek geworden en liepen de kosten erg hoog op. Misschien heeft het dier wel ouderdomsgebreken (weet niet hoe oud het is) welke het eerst niet had.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:14

Jeetjemina, wordt er wat gedaan is het weer niet goed.
Er zijn zat gevallen waarbij de DB gebeld werd en er gewacht werd totdat de dieren al zo goed als dood waren. Beter en keer te vroeg ingegrepen dan te laat lijkt mij.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:14

Pluttersput schreef:
Precies. Volgens mij mag de dierenpolitie eerst eens een aantal lesjes volgen over het hoe en het wat. Niet zomaar gaan handelen omdat ze 'in the picture' willen komen.

Anais96, ik kan je uit eerste hand ervaring vertellen dat ze er vaak weinig tot niets vanaf weten. Mishandeling daar waar wordt opgeknapt, trailerladen hebben ze helemaal nog nooit van gehoord. En zodra ze erop aangesproken worden krabbelen ze terug en was het één grote vergissing..

Dan mag jij mij vertellen wat je eerste hand ervaring is.. mag ook via pb hoor

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:15

Akhal_Teke schreef:
Dat weet je helemaal niet. Misschien is het dier wel plotseling erg ziek geworden en liepen de kosten erg hoog op. Misschien heeft het dier wel ouderdomsgebreken (weet niet hoe oud het is) welke het eerst niet had.

Heb je het tegen mij. Want ik zei niet dat ik de situatie weet... Alleen maar mijn mening :D

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:19

en daar gaan we weer. Een zinlose discussie waar NIEMAND in dit topic bij is geweest. Het dier is nu waarschijnlijk op een betere plek. Dus WAT is het probleem nu?
dat 144 nu daadwerkelijk een pony op een andere plek heeft gezet?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:22

Er is geen discussie er is alleen een mening gezegd. Dus je hoeft je nergens druk om te maken.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:31

oooh gelukkig, dan doe ik dat ook niet.

ff off-topic: als mensen verschillende meningen hebben, dan is er toch een discussie?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:32

Ik mag toch aannemen dat er (diverse malen?) contact is geweest met de eigenaar voor de pony is opgeladen en naar een DA is gebracht?
Ik denk dat de dierenpolitie niet gemachtigd is om zonder enige waarschuwing een dier mee te nemen, als dat die niet in acute doodsnood verkeert.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:34

pff, soms wordt ik zó moe van bokkers...
Wordt er eindelijk een keer aktie ondernomen, is het weer niet goed...

lang leve 144, kennelijk doen ze daar nog echt hun werk ook!

Brilletje schreef:
Heel vaak heb ik op bokt gelezen dat mensen verontwaardig zijn omdat instanties niets doen aan dierenmishandeling/verwaarlozing.

En nu gebeurt het wel en kennelijk heel terecht wat de eigenaar geeft aan er niet voor te kunnen zorgen!
En dan zie ik hier reacties dat ze beter moeten worden opgeleid en niet mee mogen nemen enz.

Op die manier kan niemand wat goed doen. En vaak zullen ze onterecht ook niets doen, maar in dit geval is er ingegrepen en dus terrecht! Beter een zaak opgelost dan helemaal geen zaak opgelost!

Ben blij met de dierenpolitie

_/-\o_

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:36

Niet alle feiten zijn hier bekend en ook de berichtgeving is niet volledig.
Alle partijen hebben in deze naar eer en geweten gehandeld, met goed onderbouwde argumenten.

De pony is in deze de grote winnaar, dus waar gaat de commotie over?!?

_Cher

Ik vind dat ze goed gehandeld hebben, beter te vroeg als te laat.
Dat deze persoon zegt dat hij niet de mogelijkheden had zegt al genoeg.

Orchidee21

Natascha dH schreef:
Niet alle feiten zijn hier bekend en ook de berichtgeving is niet volledig.
Alle partijen hebben in deze naar eer en geweten gehandeld, met goed onderbouwde argumenten.

De pony is in deze de grote winnaar, dus waar gaat de commotie over?!?

AMEN!!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:37

Alleen de opmerking van, via de chip de eigenaar achterhalen klopt niet.
De chip geeft alleen de gegevens van het stamboek die gechipt heeft en paspoort heeft uitgegeven.

Dus dit houdt in dat er nu een stamboek is die heel snel de eigenaar bekend maakt.
Voor mij een vreemd verhaal.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:39

Vind dat er ook moeilijk over word gedaan. Vind het gewoon goed dat er actie ondernomen en het paard niet meer lijd.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:39

Vind het juist wel goed, nu is er gehandeld voor het te laat is en de pony krijgt een baasje die goed voor hem kan zorgen.
Mocht de eigenaar nu wel geld hebben om hem te onderhouden en een goede reden hebben, dan zie ik ook nog wel gebeuren dat er iets bestaan zou van een tweede kans.
In dit geval, zonder de details eromheen kan de eigenaar dus niet voor de pony zorgen.
Deze krijgt nu dan wel een proces verbaal, maar bespaard op deze manier van eerlijkheid een hoop ellende en via deze weg is het wel het beste voor de pony..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:40

Daarom geloof ik ook niet dat er niet eerder contact is geweest met de eigenaar voor de pony werd meegenomen.
Het bericht in de OP is vast niet helemaal volledig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:44

gelukkig!!! Want lichte verwaarlozing is ook verwaarlozing en loopt alleen maar verder uit de hand. En als je niet voor je dier kan zorgen moet je actie ondernemen vind ik. 18 of niet, er is geen excuus voor!
Eerste x dat ik trots ben op nl. Zat al jaren te hopen dat nl ook dierenpolitie zou krijgen net als het bekende programma uit amerika, en dat ze ook echt een pv opmaken vind ik super!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:51

Akhal_Teke schreef:

Dan zou de eigenaar dat kunnen aangeven en als er goed voor het dier gezorgd wordt, lijkt mij dat er een behandelende dierenarts is die dit kan bevestigen.
Ik ben blij te lezen dat er gehandeld is.

tepaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:59

Ariebren schreef:
De chip geeft alleen de gegevens van het stamboek die gechipt heeft en paspoort heeft uitgegeven.

Dus dit houdt in dat er nu een stamboek is die heel snel de eigenaar bekend maakt.

good observation.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:20

Orchidee21 schreef:
en daar gaan we weer. Een zinlose discussie waar NIEMAND in dit topic bij is geweest. Het dier is nu waarschijnlijk op een betere plek. Dus WAT is het probleem nu?
dat 144 nu daadwerkelijk een pony op een andere plek heeft gezet?

Het probleem is, dat ze dus zo jouw paard of van andere bokkers op kunnen laden en meenemen. Bijv. als er geen ruwvoer ligt (krijgen ze 3 maal daags, maar het is net op), geen droge plek om te liggen (hoe kan het anders met het weer van de laatste tijd), hoeven die net te lang zijn (je hebt net de hoefsmid besteld en die komt morgen).
Je zal raar staan te kijken, dat ineens je geliefde paardje weggehaald is ;( .
Haha en iedereen roepen, goedzo!!!!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:20

tepaard2 schreef:
Ariebren schreef:

good observation.

Denk dat wij al een tijdje de penny gedachte kwijt zijn.
Het is een topic artikel wat rammelt aan alle kanten.

En wat setteke al zegt.
Binnenkort ben ik mijn paarden kwijt omdat ze nu toevallig allemaal binnenstaan.