Selka schreef:Leuk onderzoek, maar weinig informatief! Over wat voor KS spreken we hier? Weinig wervelruimte of helemaal geen ruimte. De mijne heeft KS met botoplossing en botwoekeringen en bovenstaande methoden zijn geen oplossingen. Dit lijkt me een onderzoek voor gevallen met "KS-light". Ook lijkt me de pijn erg onderschat! Het is niet voor niets dat een enorm grote groep niets vertoont! Het zijn zulke harde dieren. Mij is uitgelegd dat de zenuwen in het bot niet verdoofd oid kunnen worden en dat pijnvrij zeer lastig, wellicht onmogelijk te realiseren is bij een paard met KS.
Natuurlijk is er bij een paard met minimale KS en aanwezige wervelruimte wel deze mogelijkheid. Mijn idee is dat deze ziekte nogal onderschat is/wordt. Wel ben ik zeer groot voorstander van onderzoek, maar dan wellicht iets beter verwoord richting de media en paardenbezitters.
Helemaal mee eens, wanneer ik me de foto's van mijn paard Gamble voor de geest haal, bbbbrrrrr
Mijn probleem is dat als wij een rugkwaal hebben wij ook de regie in handen hebben wat betreft wel of niet sporten.
Bij paarden voelen zij de pijn en wij moeten beslissen om wel of niet te rijden.
En ik heb gemerkt dat paarden heel hard voor zichzelf kunnen zijn.