Gypsy schreef:Zelf dromen ik en vriendlief ervan ooit een boerderijtje met PP te hebben. En dan 3 a 4 pensionpaarden erbij om de kosten wat te drukken. Ik moet zeggen, we zijn bij voorbaat al volgeboekt door kennissen haha.
Bovendien, om krachtvoer te geven hoef je ook niet persé een stal te hebben.
Als je merkt dat je paard het echt nodig heeft, dan kun je ook na het rijden even op de poetsplaats een emmertje neerzetten.
Daarom ben ik ook geen voorstander van de krachtvoer stations. Elk paard/baas heeft zijn eigen behoefte. Een veulen wellicht een veulen brok en een senior een senior brok.
Ook de ruwvoer stations vind ik niks. Ik heb liever zo'n systeem wat ze ook in de koeien stal gebruiken. Ik denk dat je zo ook een beter zicht hebt op eventuele eet problemen(haken/proppen). Zeker als je veel paarden hebt lopen.
Oh ik had niet helemaal goed gelezen.
De stal bedoelde ik meer zodat de leerlingen veilig hun paard kunnen pakken, borstelen en opzadelen voor de les. Zo heb je niet voortdurend lesklanten (kinderen ) door de hit lopen. Paarden blijven toch paarden tenslotte. Ik vind het nooit zo'n fijn idee als jan en alleman door een kudde paarden loopt.
Ook is zo'n box handig als de DA, tandarts of hoefsmid komt of als een paard dusdanig gewond is dat hij niet in de groep kan.(koliek operatie, been breuk)