Danique_G schreef:mellanion84 schreef:ik vind het er heel gaaf uitzien! idd wat is het verschil met stuntpaarden? deze dieren hebben duidelijk vaker zoiets gedaan, paarden die niet durven ontspannen erlangs en de echte stoere paarden gewoon met de oortjes erop eroverheen. knap hoor als je paard je zo vertrouwd om dat voor je te doen!
Je bedoeld overeenkomst met stuntpaarden-> onnodig
Dressuurpaarden: Onnodig
Springpaarden : Onnodig
Westernpaarden; Onnodig
Menpaarden ; Onnodig
Renpaarden; Onnodig
Paard in de tuin; Onnodig
Het enige waar een paard in mijn ogen dan voor dient is vlees op je bord.
bethje31 schreef:Het lijkt mij een onnodige traditie....en eventueel ook gevaarlijk. Een paard kan ook uitglijden. En als je goed kijkt gaat het helemaal niet zo gecontroleerd, meer geluk dan rijkunsten. Grappig ook wel dat die ruiters zichzelf helemaal inpakken. Maar Spanjaarden zijn redelijk dol op dit soort dingen dus zal echt niet afgeschaft worden hoor!
Uiteraard is het ook minder wreed en gevaarlijk dan andere van hun tradities maar dat maakt het nog geen goed idee.
Anyway verbaast het me echt dat die paarden zo rustig blijven....petje af...voor de paarden.
Metworst rennen zijn toch ook traditie...kun je die ook wel afschaffen of de Strao.
Ik ging vandaag mennen, kan ie ook uitglijden. In de wei gaat ie wel eens op zijn snufferd, ook gevaarlijk misschien moet ik hem dan maar op stal zetten. Ook gevaarlijk, onlangs hadden wij een paard dat met de voet in de tralies bleef hangen midden in de nacht.
En wie zegt dat deze paarden niet ingesmeerd zijn met een brandwerend goedje.?
Danique_G schreef:mellanion84 schreef:ik vind het er heel gaaf uitzien! idd wat is het verschil met stuntpaarden? deze dieren hebben duidelijk vaker zoiets gedaan, paarden die niet durven ontspannen erlangs en de echte stoere paarden gewoon met de oortjes erop eroverheen. knap hoor als je paard je zo vertrouwd om dat voor je te doen!
Je bedoeld overeenkomst met stuntpaarden-> onnodig
Dus jij kijkt geen Black Stallion, Hidalgo , straks War Horse of elke andere film/tv serie waar een paard in voorkomt.
het enige wat onnodig is in spanje zijn de stierengevechten en hoe ze soms omgaan met hun dieren (katten en honden bv).