Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vivana schreef:Citaat:Bravura;Beter 1 keer te veel iets voor niks gemeld dan 1 keer te weinig en te laat.
Denk je? Weet je hoe vervelend zoiets kan zijn? Weet je dat er mensen rondlopen die geen verastand hebben van paarden en ALLES zielig vinden?
Het gebeurde bij een kennis ,deze heeft wel 10 shetlandpony's (hij heeft er véél meer maar in des betreffende weide) alle in uitstekende conditie op 1na (alle pony's zijn stamboek en keuringspony's) de ene is oud zo'n 25jaar geloof ik...
AID is verschillende keren gebeld omdat er een zielige pony in het land stond.....(men d8 laat ik wat manen en voorlokken knippen ook dát nog).
Controleer eerst zelf eens goed voor je uberhaupt gaat bellen.
Waves schreef:Het kost bakken met belastinggeld om allerlei wilde tips na te gaan trekken ("ja, ik reed met de trein langs, zag eigenlijk niet veel, dacht dat het een paard was, nee ik weet geen adres").
Als iedereen dat gaat doen dan is het snel weer afgelopen met de dierenpolitie omdat het teveel geld kost en relatief weinig oplevert als van de 100 telefoontjes maar 1 een beetje klopt.
Daarnaast is het zeer onfatsoenlijk om goede eigenaren onterecht de DB op hun dak te sturen. Daar doe je mensen veel verdriet mee.
Een beetje zorgvuldigheid mag wel! Eerst even aanbellen bij de eigenaar of rondvragen. Misschien is het dier wel heel oud of ziek maar al onder behandeling. Het is goed dat 144 er is dus laten we er ook goed mee omgaan zodat het ook blijft!
Waves schreef:vivana schreef:Denk je? Weet je hoe vervelend zoiets kan zijn? Weet je dat er mensen rondlopen die geen verastand hebben van paarden en ALLES zielig vinden?
Klopt, moeder van mijn vriend vroeg of ik wilde gaan kijken bij een shetlandpony bij hun in de buurt. Beestje had geen water volgens haar en werd verwaarloosd want ze zag er nooit iemand bij...
Ik daarheen, superverzorgde shet! Zelden zo'n mooi landje gezien met de electrische waterbak een beetje verscholen in een hoek bij de keurige inloopstal!Ben blij dat ze dus eerst nog even een paardenkenner erbij vroeg voordat ze hysterisch de DB ging bellen.
Whitepanther schreef:macke schreef:Goh wat raar dat jullie allemaal weten waar het over gaat en NIETS hebben gedaan !!!!!
Volgens mij zeggen ze alleen maar dat je vroeger daar paarden kon zien staan en tegenwoordig niet meer.... Misschien zagen ze er vroeger niet slecht uit... En verder heeft iemand het vluchtig gezien tefwijl ze met detrein langs kwam, lijkt me moeilijk om in zo'n vaart ietz goed te beoordelen....
Lekker makkelijk om mensen zo te veroordelen
russel schreef:Tja het is een duur hooijaar dit jaar en als je paarden hebt voor de heb en het is zo leuk om naar te kijken, maar zodra het geld gaat kosten wat je niet wil uitgeven, gaat het fout.
Sneu hoor.
Maar ik moet zeggen dat mijn oudje er deze winter ook niet florisant uit ziet en hij krijgt nu dubbel wat hij ooit krijgt.....krab mij ook achter oren...