Vier ernstig verwaarloosde paarden ontdekt in Eindhoven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vier ernstig verwaarloosde paarden ontdekt in Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:21

Tja het is een duur hooijaar dit jaar en als je paarden hebt voor de heb en het is zo leuk om naar te kijken, maar zodra het geld gaat kosten wat je niet wil uitgeven, gaat het fout.

Sneu hoor.

Maar ik moet zeggen dat mijn oudje er deze winter ook niet florisant uit ziet en hij krijgt nu dubbel wat hij ooit krijgt.....krab mij ook achter oren...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:38

Ik heb daar in de omgeving ook een shet aan de ketting gezien, maar dat was aan de Eisenhowerlaan (iets verder noordelijk). Bovendien is die nu al een week of 4 weg, en vervangen door 3 grotere pony's die gewoon lekker los in het weiland staan. Borneolaan wist ik niet dat daar ook paarden stonden...

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:03

ik kom daar ook bijna dagelijks langs met de trein, maar een vriendin van mij wist te vertellen dat het daar wel in de gate gehouden zou worden door de Vee arts van Leende(die liep daar toen der tijd stage).... die hebben dan ook lekker hun werk gedaan..

Als ik geweten had welke straat of iets het was had ik vast wel een keer een melding gedaan, maar inderdaad als je uit Limburg komt en daar alleen maar langs rijdt met de trein, tja dan weet je niet echt veel nee.... ben daar totaal niet bekend...

Wel goed dat dit soort mensen aangepakt worden

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:34

Weet iemand hoe ze eruit zien? Betreft het een vos (Quarter) en een Fries?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:59

vivana schreef:
Citaat:
Bravura;Beter 1 keer te veel iets voor niks gemeld dan 1 keer te weinig en te laat.

Denk je? Weet je hoe vervelend zoiets kan zijn? Weet je dat er mensen rondlopen die geen verastand hebben van paarden en ALLES zielig vinden?
Het gebeurde bij een kennis ,deze heeft wel 10 shetlandpony's (hij heeft er véél meer maar in des betreffende weide) alle in uitstekende conditie op 1na (alle pony's zijn stamboek en keuringspony's) de ene is oud zo'n 25jaar geloof ik...
AID is verschillende keren gebeld omdat er een zielige pony in het land stond.....(men d8 laat ik wat manen en voorlokken knippen ook dát nog).
Controleer eerst zelf eens goed voor je uberhaupt gaat bellen.

Je trekt nu mijn bericht behoorlijk uit het verband! Wat schreef ik nou: paardenvolk met een eerste indruk van een situatie. Dus níet over mensen zonder verstand van paarden. En....hier las ik toch dat er een paardenkenner een vluchtige eerste indruk heeft gehad maar er niets mee deed. Ik zelf zou de auto pakken en nog eens op zoek gaan naar dat weiland als ik het wantrouwde....(als je dan toch twijfelt aan je gedachte er achter)

En ja...ik ben het met je eens dat het echt heel vervelend is voor een eigenaar als er niets aan de hand blijkt te zijn, maar als we allemaal zo gaan denken denk ik dat er veel dierenleed over het hoofd zal worden gezien. Moet men er dan maar geen melding van maken, als men iets niet vertrouwd? Moet men dan maar voorbij lopen en doen alsof de neus bloed? Denk dat als een eigenaar alles wel in orde blijkt te hebben, hij het alleen als vervelend ervaart. Daar weegt het mogelijk welzijn van een dier niet tegenop!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:13

Waves schreef:
Het kost bakken met belastinggeld om allerlei wilde tips na te gaan trekken ("ja, ik reed met de trein langs, zag eigenlijk niet veel, dacht dat het een paard was, nee ik weet geen adres" 8)7 ).
Als iedereen dat gaat doen dan is het snel weer afgelopen met de dierenpolitie omdat het teveel geld kost en relatief weinig oplevert als van de 100 telefoontjes maar 1 een beetje klopt.

Daarnaast is het zeer onfatsoenlijk om goede eigenaren onterecht de DB op hun dak te sturen. Daar doe je mensen veel verdriet mee.

Een beetje zorgvuldigheid mag wel! Eerst even aanbellen bij de eigenaar of rondvragen. Misschien is het dier wel heel oud of ziek maar al onder behandeling. Het is goed dat 144 er is dus laten we er ook goed mee omgaan zodat het ook blijft!

Dacht je dat de woonomgeving altijd mee zou werken bij willekeurige personen die aan de bel komen en vragen van wie die dieren zijn? En...een eigenaar? Wat zou die zeggen? Denk dat die niet vrolijk wordt van een wildvreemde die even komt rondneuzen. Dat kun je beter aan de opsporingsinstanties overlaten, ook voor je eigen veiligheid. De woonomgeving kan wel op de hoogte zijn maar durven zelf misschien niets te melden. Dan komt er nog bij dat dergelijke onduidelijke meldingen door de dierenbescherming eerst worden gecontroleerd, men stuurt er niet direct een LID of dierenpolitie heen. En...als men niet weet waar het precies is, zullen ze vast een beroep doen op de melder zelf, om te traceren waar het dan precies is (straat/plaatsnaam)

Wat belastinggeld betreft; iedereen betaalt belasting, ook de mensen die bij de LID, AID en politie werken. Dus die betalen een gedeelte van hun salaris ook nog eens zelf! (als je het zo wilt bekijken....)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:32

Waves schreef:
vivana schreef:
Denk je? Weet je hoe vervelend zoiets kan zijn? Weet je dat er mensen rondlopen die geen verastand hebben van paarden en ALLES zielig vinden?

Klopt, moeder van mijn vriend vroeg of ik wilde gaan kijken bij een shetlandpony bij hun in de buurt. Beestje had geen water volgens haar en werd verwaarloosd want ze zag er nooit iemand bij...

Ik daarheen, superverzorgde shet! Zelden zo'n mooi landje gezien met de electrische waterbak een beetje verscholen in een hoek bij de keurige inloopstal! _O- Ben blij dat ze dus eerst nog even een paardenkenner erbij vroeg voordat ze hysterisch de DB ging bellen. :')

je moeder heeft het dus goed gedaan, ze durft 144 te bellen maar checkt eerst even of het ècht nodig is. :j

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:27

Ik ben hier vanmorgen langs gekomen met de trein, maar ik begrijp er niks van. Het waren overigens ponies volgens mij, waarvan 1 bonte. Die bonte is wel eens ontsnapt, stond toen langs het spoor te grazen (daar heb ik toen nog een topic over geopend hier, nadat ik de spoorwegpolitie had ingeseind e.d.). Maar het is mij nooit opgevallen dat ze mager zouden zijn. Er staan een aantal mooie stalletjes op het terrein en een mooi stukje land erbij. In een weitje erlangs staat een vette Haflinger, die er vanmorgen nog steeds stond. De andere weides waren idd leeg. De laatste keer dat ik erlangs reed en keek, stonden ze met z'n allen hooi te eten :?

Vraag me toch af hoe of wat...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:50

smiley schreef:
Weet iemand hoe ze eruit zien? Betreft het een vos (Quarter) en een Fries?

Nee dat is de verkeerde kant ;)
Tis aan de kant van Hermes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 06:16

Whitepanther schreef:
macke schreef:
Goh wat raar dat jullie allemaal weten waar het over gaat en NIETS hebben gedaan !!!!!

Volgens mij zeggen ze alleen maar dat je vroeger daar paarden kon zien staan en tegenwoordig niet meer.... Misschien zagen ze er vroeger niet slecht uit... En verder heeft iemand het vluchtig gezien tefwijl ze met detrein langs kwam, lijkt me moeilijk om in zo'n vaart ietz goed te beoordelen....

Lekker makkelijk om mensen zo te veroordelen

Vind je??? ben het met macke eens... hier kan je kort of lang over lullen en konten draaien; als ik dag 1 in de trein ergens, waar dan ook, verwaarloosde dieren zie, ben ik dag 2 net zo lang op zoek tot ik ze gevonden heb en geholpen... als je je ogen kunt afwenden van dierenleed ben je net zon pannekoek als de beul zelf...punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 06:21

russel schreef:
Tja het is een duur hooijaar dit jaar en als je paarden hebt voor de heb en het is zo leuk om naar te kijken, maar zodra het geld gaat kosten wat je niet wil uitgeven, gaat het fout.

Sneu hoor.

Maar ik moet zeggen dat mijn oudje er deze winter ook niet florisant uit ziet en hij krijgt nu dubbel wat hij ooit krijgt.....krab mij ook achter oren...

hai russel,
mischien vitaminespuitje erbij, want het is niet alleen een duur hooijaar, maar ook ontzettende slechte kwaliteit van hooi, vind ik dan he... en zon ouwetje kan dan net effe te kort komen, als wij 60 worden komen er tenslotte ook dagelijks een paar pilletjes bij ;)