'Paar idioten' houden de drafsport overeind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Re: 'Paar idioten' houden de drafsport overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:15

Het is een positief artikel over de drafsport. Eindelijk weer eens! :)
Jammer dat de discussie in dit topic dan toch weer over 2-jarige moet gaan...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:54

Leuk, een keer zo'n artikel op de voorpagina!
Al ben ik heel benieuwd of het gaat lukken..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:44

Wat een gezeur over 2 jarige dravers zeg...
Over western hoor je nooit iemand, maar dat is en pas een zware belasting op jonge leeftijd.
Wat is er nu zwaarder voor je jonge lijf, rondjes lopen in een bepaalde houding, of lekker languit zonder veel gewicht kunnen lopen...

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:21

Een hoop mensen vinden die tweejarige dravers zielig,ik heb meer medelijden met al die overtollige gefokte dressuurpaarden( waarvan ze hopen dat er een totilas tussen zit) die voor een schijntje van de hand worden gedaan als ze niet voldoen aan de achterlijk hoge eisen van tegenwoordig! worden ze verkocht als 3 jarig "mak" paard, gaat er een leek op zitten die niet weet wat ie doet, en in no time is het paard naar de klote! vaak niet eens alleen fysiek(hang er maar een slof aan als het niet in 1 keer lukt) maar ook mentaal( 23 uur op stal enz.)! dan hebben naar mijn mening de dravers het een stuk beter! ben blij om eens een positief bericht te lezen over de drafsport!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:59

Aparte titel!

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:17

man man man, kan er nooit eens gewoon gediscussieerd worden?

waarom altijd die vooroordelen tegenover de rensport, precies of wij criminelen zijn.
Het is een sport zoals een ander!
in elke sport wordt wel iets gebruikt, hetzij sporen of een hard bit..

Dus degene die de ander bekritiseerd zou beter een stapje terug doen en zich terugtrekken uit de paardenwereld = 1 probleem opgelost!

terug ontopic nu :D Wolvega doet het inderdaad wel goed, maar net als in België, als de Fransen er niet tussen zitten liggen de prijzen maar laag hoor
maar er zijn tegenwoordig zo veel rennen in de hele wereld, het lijkt onmogelijk om uit elke ren nog wedgeld te halen (en toch lukt het hen, vraag mij niet hoe!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 05:31

Gypsy schreef:
Het gaat hier over paarden die met 2 jaar voor de sulky staan. Hoe wil je precies dat ik daar positief op reageer?

nou en? een paard trekt de kar met zijn borstkas hoor, je zit er toch niet al op met 2 jaar? nee dan de dressuurruiters... die gaan op 3 jarige leeftijd een tank van dan al 1.70 inrijden terwijl die nog niet is uitgegroeid en vinden het dan gek als die met 8 jaar naar de klote is... en ik ben een dressuurruiter van origine, maar heb een tuigpaard waar ik marathons mee heb gereden (op sukkelniveau hoor) nou heeft zij een ongeluk gehad en zwakke rug; dressuuroefeningen zijn verdomd pijnlijk voor haar nu, maar knal de kar erachter en ik kan haar niet houden met mijn rsi klauwtjes, geweldig vinden ze het! een paard kan 3x zijn gewicht trekken tegenover 1x dragen, ongeveer dan he, weet ik wel wat minder belastend is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 05:33

rox_en_wilvy schreef:
Een hoop mensen vinden die tweejarige dravers zielig,ik heb meer medelijden met al die overtollige gefokte dressuurpaarden( waarvan ze hopen dat er een totilas tussen zit) die voor een schijntje van de hand worden gedaan als ze niet voldoen aan de achterlijk hoge eisen van tegenwoordig! worden ze verkocht als 3 jarig "mak" paard, gaat er een leek op zitten die niet weet wat ie doet, en in no time is het paard naar de klote! vaak niet eens alleen fysiek(hang er maar een slof aan als het niet in 1 keer lukt) maar ook mentaal( 23 uur op stal enz.)! dan hebben naar mijn mening de dravers het een stuk beter! ben blij om eens een positief bericht te lezen over de drafsport!

hehe zie hem pas na dat ik mijn eigen antwoord had geschreven, maarre; hell yeah!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 05:39

Bandida schreef:
BenneBeertje schreef:
Hopelijk doen ze ook een poging Duindigt uit het dal te trekken. Ren én drafsport beiden fantastisch, de drive en 'sensatie' zijn hetzelfde als dressuur/springen/western op hoog niveau!

Nou blijkbaar is er toch iets wezenlijk anders, want al die andere paardensport weet te bestaan zonder geld van de gokkers.

whahahahahahahahahahahahaha, sorry hoor maar wanneer word je wakker??? money makes the world go round en dit geld al helemaal voor welke topsport dan ook! mens of dier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 05:44

Gypsy schreef:
Gevalletje de klok horen luiden maar de klepel niet weten te vinden.
8 jaar, daar mag je bij een rijpaard hengst/ruin van 1.75 zeker vanuit gaan ja. Dan is het dier pas volgroeid. Echter, mocht het je opgevallen zijn, daar zit ik niet op. Dus geen zorgen, ik weet waar ik mee bezig ben.

En sorry, maar alle knappe koppen in deze wereld maken het nog niet oké dat een klein kind, zulk werk verricht. Of dat er voor een sport zoveel gefokt word dat prima paarden zoals danny overschot worden en gered moeten worden. Het klopt simpelweg niet. Dat er in de dressuur wereld ook veel ellende is ben ik volledig met je eens. Maar daar moet je imo niet naar kijken. Je kunt altijd wel iets vinden dat zieliger is. Maar daar word je zelf niet beter van! Hou de eer dus aan jezelf, en ga niet vergelijken om er zelf beter uit te komen. Als je dat moet doen om de drafsport nog oké te laten klinken, is het wel heel triest gesteld ermee.

Nou ben ik toch echt benieuwd waarom jij vind dat dit enkelt voor een rijpaard hengst/ruin van 1.75 geld? is het voor een merrie niet boeiend dan? en onder de 1.70 ook niet? en eigenlijk zeg je het zelf al gypsy... als er niet op gereden word, maakt het ook al niet echt uit... vind je stelling op zijn zachts gezegd, nogal dubbel eigenlijk...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 06:16

minimelona, probeer anders even wat argumenten zonder te wijzen naar anderen...