Jammer dat de discussie in dit topic dan toch weer over 2-jarige moet gaan...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wolvega doet het inderdaad wel goed, maar net als in België, als de Fransen er niet tussen zitten liggen de prijzen maar laag hoorGypsy schreef:Het gaat hier over paarden die met 2 jaar voor de sulky staan. Hoe wil je precies dat ik daar positief op reageer?
rox_en_wilvy schreef:Een hoop mensen vinden die tweejarige dravers zielig,ik heb meer medelijden met al die overtollige gefokte dressuurpaarden( waarvan ze hopen dat er een totilas tussen zit) die voor een schijntje van de hand worden gedaan als ze niet voldoen aan de achterlijk hoge eisen van tegenwoordig! worden ze verkocht als 3 jarig "mak" paard, gaat er een leek op zitten die niet weet wat ie doet, en in no time is het paard naar de klote! vaak niet eens alleen fysiek(hang er maar een slof aan als het niet in 1 keer lukt) maar ook mentaal( 23 uur op stal enz.)! dan hebben naar mijn mening de dravers het een stuk beter! ben blij om eens een positief bericht te lezen over de drafsport!
Bandida schreef:BenneBeertje schreef:Hopelijk doen ze ook een poging Duindigt uit het dal te trekken. Ren én drafsport beiden fantastisch, de drive en 'sensatie' zijn hetzelfde als dressuur/springen/western op hoog niveau!
Nou blijkbaar is er toch iets wezenlijk anders, want al die andere paardensport weet te bestaan zonder geld van de gokkers.
Gypsy schreef:Gevalletje de klok horen luiden maar de klepel niet weten te vinden.
8 jaar, daar mag je bij een rijpaard hengst/ruin van 1.75 zeker vanuit gaan ja. Dan is het dier pas volgroeid. Echter, mocht het je opgevallen zijn, daar zit ik niet op. Dus geen zorgen, ik weet waar ik mee bezig ben.
En sorry, maar alle knappe koppen in deze wereld maken het nog niet oké dat een klein kind, zulk werk verricht. Of dat er voor een sport zoveel gefokt word dat prima paarden zoals danny overschot worden en gered moeten worden. Het klopt simpelweg niet. Dat er in de dressuur wereld ook veel ellende is ben ik volledig met je eens. Maar daar moet je imo niet naar kijken. Je kunt altijd wel iets vinden dat zieliger is. Maar daar word je zelf niet beter van! Hou de eer dus aan jezelf, en ga niet vergelijken om er zelf beter uit te komen. Als je dat moet doen om de drafsport nog oké te laten klinken, is het wel heel triest gesteld ermee.