China lijkt mooie groeimarkt Friese paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:50

Mijn oom is hoefsmid aan de Universiteitskliniek van Utrecht en hij is een poos geleden naar China geweest. Om ze daar bij te scholen o het gebied van paardenwelzijn en hij was onder de indruk van de faciliteiten en de wil om te leren! De paarden hebben het daar goed.

Alleen de combi Friezen en springen vond ik ook een beetje vreemd! :+

Linedel

Re: China lijkt mooie groeimarkt Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:44

Sommige friezen kunnen best goed springen en vinden het ook leuk. Ze zijn er alleen niet echt voor genaakt denk ik. Maar ik denk wel dat je best ver met een fries kan komen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:03

ik zit met verschillende dingen en vind niet echt dat de stal die de paarden levert trots mag zijn, paarden worden in china dus puur als gebruiksopject gezien en niet als een dier.althans dat idee krijg ik.
Dan t volgende punt 1000!!! paarden? dat zou betekenen dat ze of erg veel etages moeten hebben of giga veel plek, nu is china vrij "vol" volgensmij dus waar kunnen ze dan dagelijks de benen strekken? wanneer zien ze daglicht en staan lekker buiten?

En dan SPRINGEN met friese paarden? kies dan liever voor een ander ras, een fries kan heus wel over een klein hindernisje voor de fun, maar als de ambitie daar ligt vind ik de fries een foute keuze als ras..

Ale ik word toch niet echt blij van dit bericht maar eerder t tegenovergestelde.

Ik denk heus dat ze een paard wat kunnen bieden want ze zijn idd wel leergierig MAAR al zouden ze t meest weten van paarden in heel de wereld, 1000 paarden op 1 club vind ik veeeeeeel te veel

Kendra

Re: China lijkt mooie groeimarkt Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:35

China is op sommige plaatsen vol, maar ook heel erg groot...
Verkopen naar het buitenland is altijd een gok (een paard verkopen is eigenlijk altijd een gok.:)).
Ook in de 'betere' paardenlanden kan het niet goed uitpakken, zeker als de recreatietak (nog) niet goed is ontwikkeld. Want meestal verkoop je een sportpaard - en als dat dan niet goed gaat blijft er weinig anders over dan de slager of verkoop als werkpaard...

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:17

Tja, Nederlands bloed hé!

Gerdagorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:04

AlexandraM schreef:
Ik denk heus dat ze een paard wat kunnen bieden want ze zijn idd wel leergierig MAAR al zouden ze t meest weten van paarden in heel de wereld, 1000 paarden op 1 club vind ik veeeeeeel te veel

1000 Paarden op 1 club klinkt ook belachelijk.
Zal het niets te maken hebben met het feit dat paarden houden in China voor particulieren verboden is en dat alleen speciale bedrijven paarden mogen houden.
Laatst bijgewerkt door Gerdagorter op 15-01-12 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerdagorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:09

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:00

Je kan die paarden misschien ook wel bami leren eten of rijstplanten en ze hebben het lekker warm in de zomer.

crazybeeotch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:12

Gerdagorter schreef:
Die rijbaan die ze daar hebben is een en al pracht en praal.
http://www.youtube.com/watch?v=efDrqB4FV2c

Ik vraag me dan des te meer af hoe deze paarden verzorgt worden.

Jeetje dat filmpje dan ben ik wel benieuwd hoe het daar verder er uit ziet. De gang zal wel groot zijn met zoveel paarden tergelijk hahaha