Paard komt om het leven bij botsing met auto in Almen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:15

Natuurlijk zijn er mensen die gewoon te hard rijden en schijt aan paarden hebben....
Maar ook asl staat er "te laat opgemerkt" wil dat niet zeggen dat de automobilist maar van alles toegewenst mag worden.

Iedereen heeft wel eens in de auto dat iets maar nét goed gaat....dat je toevallig nét de an dere kant opkijkt.... en wieweet reed ze midden op straat....of kwam ze uit de berm..of...of.... we weten het gewoon niet.

En tót de amazone zich meldt of een ander kun je er niets over zeggen.
Hoe denk je dat zo'n automobilist zich voelt!!! die rijdt echt niet zomaar even een paard dood voor de lol.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:16

Warbling schreef:
Precies. Hij zal het echt niet expres gedaan hebben :n

Ik denk ook niet dat die gedachte uit die opmerking komt. We zien op Bokt toch regelmatig topic's verschijnen over auto's die (veel) te snel, te dicht of te gevaarlijk langsscheuren. Met zo'n houding van ach. Houdt jij dat paard ff lekker zelf in bedwang, ik rijd hier of ach paarden doen toch niks of ook een leuke die ik persoonlijk al eens naar mijn hoofd geslingerd kreeg "Ga ff lekker ergens anders rijden" of "ik maak zelf wel uit hoe hard ik rijdt". Dat m'n paard alle kanten op stuiterde en dus ook heel makkelijk bij haar op de auto kan stuiteren, kwam niet eens bij dat mens op.. Dat dit soort dingen kunnen gebeuren door dat soort gedachtes of ideeën komt niet eens bij die mensen op. Met dát in het achterhoofd geloof ik het direct als die vader zegt dat de bestuurder veel te hard heeft gereden.

Verschrikkelijk en je grootste nachtmerrie om op zo'n manier je paard te verliezen. Ik kan er alleen maar kwaad om worden. Want als het inderdaad zo is dat die man te hard heeft gereden had het ook voorkomen kunnen worden.

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:16

Vreselijk zo'n ongeval.

horseyfries

Re: Paard komt om het leven bij botsing met auto in Almen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:21

Afschuwelijk, heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:23

Sammie schreef:
Warbling schreef:
Precies. Hij zal het echt niet expres gedaan hebben :n

Ik denk ook niet dat die gedachte uit die opmerking komt. We zien op Bokt toch regelmatig topic's verschijnen over auto's die (veel) te snel, te dicht of te gevaarlijk langsscheuren. Met zo'n houding van ach. Houdt jij dat paard ff lekker zelf in bedwang, ik rijd hier of ach paarden doen toch niks of ook een leuke die ik persoonlijk al eens naar mijn hoofd geslingerd kreeg "Ga ff lekker ergens anders rijden" of "ik maak zelf wel uit hoe hard ik rijdt". Dat m'n paard alle kanten op stuiterde en dus ook heel makkelijk bij haar op de auto kan stuiteren, kwam niet eens bij dat mens op.. Dat dit soort dingen kunnen gebeuren door dat soort gedachtes of ideeën komt niet eens bij die mensen op. Met dát in het achterhoofd geloof ik het direct als die vader zegt dat de bestuurder veel te hard heeft gereden.

Verschrikkelijk en je grootste nachtmerrie om op zo'n manier je paard te verliezen. Ik kan er alleen maar kwaad om worden. Want als het inderdaad zo is dat die man te hard heeft gereden had het ook voorkomen kunnen worden.

helemaal mee eens, ik word ondertussen gek van al die mensen die elke x maar denken dat ze met volle snelheid langs mij en mijn paard kunnen rijden. paard is verkeersmak, maar kan altijd schrikken van van alles langs de weg, en dan zit tie wel op de moterkap. ik ga tegenwoordig midden op de weg lopen, totdat ze stoppen en dan ga ik opzij....wordt erg vaak boos aangekeken, maar ze bekijken het maar. misschien dat het zo tot ze doordringt dat ze best wel ff gas kunnen loslaten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:25

;( Wat vreselijk, ik moet er zelf niet bij na denken. gadver het zou je maar overkomen :x
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Sterkte voor alle betrokkenen en vooral voor de Amazone Y;(

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:28

Heel veel sterkte voor de Amazone in kwestie. Wat zal zij geschrokken zijn :\ en dan ook nog het verdriet om het verlies van het paard :\

Ik sluit me verder helemaal aan bij Sammie :j Automobilisten doen het niet expres, maar ze hebben vaak geen benul van wat een paard is en kan doen. Een paard wordt gezien als een soort trage fiets en niet als een wezen van vlees en bloed met eigen reactievermogen. Vanuit de veiligheid van de eigen auto wordt niet eens beseft dat deze trage fiets 600 kilo weegt en ook op je motorkap terecht kan komen (met alle gevolgen van dien).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:29

malloesje schreef:
En iedereen weet nu onderhand wel dat er echt snelheidsmaniakken zijn tussen de automobilisten,

Daarvoor hoeft niet naar ´hen´ gewezen te worden. Ook verschillende Boktsters rijden structureel te hard met hun auto. Lees maar eens op topics over max. snelheid of bumperklevers. Ongelooflijk wat je dan leest.
´Ze´ hebben inderdaad geen benul Apple, die Bokstsers.

Mbt het ´niet zien´; dat is een verbijsterend veelvoorkomend argument bij aanrijdingen van motorrijders en wegwerkers. Zelfs met dayglow oranje pakken aan is ´niet gezien´ de grootse oorzaak.
Mensen kunnen ziende blind zijn wanneer iets buiten de verwachting ligt.

Sterkte aan alle betrokkenen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:32

Wat een vreselijke gebeurtenis ...... bah

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:33

Vreselijk... mijn grootste nachtmerrie dit...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:39

Huertecilla schreef:
Mensen kunnen ziende blind zijn wanneer iets buiten de verwachting ligt.

:j

Vreselijk voor de amazone, wat een schok moet dat zijn om je paard op zo'n manier te verliezen. En ze mag denk ik van geluk spreken dat ze zelf niet gewond is geraakt.

En inderdaad, mensen hebben er totaal geen benul van dat een paard een levend wezen is dat altijd onverwachts ergens van kan schrikken, hoe braaf hij ook is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:53

Rinske schreef:
En inderdaad, mensen hebben er totaal geen benul van dat een paard een levend wezen is dat altijd onverwachts ergens van kan schrikken, hoe braaf hij ook is.

Dat is weer een heel ander punt wat hier niets, maar danook NIETS mee te maken heeft.

Dit is een helaas heel typerend ongeval waarbij iemand te hard rijdt voor de omstandigheden en een andere weggebruiker te laat opmerkt. Toevallig is dat nu een ruiter.
Triest.

Vingerwijzen of wat danook erbij halen is uitermate kortzichtig.
Er is een verbázend groot aantal Bokstster wat op dit forum schrijft te hard te rijden en dit normaal te vinden als hun goed recht.
Nogmaals; dit is een triest verkeersongeval zoals er dagelijks veel te veel zijn.; drie doden per dag in NL.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-01-12 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:55

Ja dat weet ik :') , maar ik reageer op de discussie/berichten die al in het topic staan, niet alleen op de beginpost. We weten niet hoe het gebeurt is, kan ook te weinig afstand zijn geweest en het paard dat een stap naar links heeft gedaan. Je weet het niet... Maar aandacht vragen voor automobilisten om te anticiperen op dieren is nooit verkeerd toch?

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:57

Citaat:
tegen dat ik klaar zou zijn met die bestuurder zouden ze hem toch echt wel ook naar de spoed mogen voeren!
[/quote]warbling
En om dit soort opmerkingen maak ik me nou meer zorgen dan het harde rijden. Mensen verharden, oordelen zonder te weten waar het precies omgaat en willen zelf wel even rechtertje spelen...

Hoe dan ook zeer waarschijnlijk is hij gewoon fout,laag hangende zon enzo blablabla daar heb je je als automobilist allemaal aan aan te passen,vaak is het gewoon de mentaliteit.
Enige uitzondering is dat het paard op hol is geslagen of opeens opzij sprong en dan valt het nog te bekijken of hij genoeg afstand heeft gehouden.
Nah,ik denk dat ze m hier niet eens meer naar de spoed hoeven te voeren :O

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:01

Diezelfde groep automobolisten rijden ook vaak net zo hard langs kinderen of honden... Ik rij ook regelmatig (iets) te hard, maar probeer wel altijd af te remmen als ik ergens langs moet.

Aan de andere kant, ik moet om bij stal te rijden een behoorlijk stuk langs de Amstel rijden met al zijn leuke slingerbochtjes en ik moet eerlij zeggen dat ik nog regelmatig verrast wordt door een tegenligger die ineens de bocht om komt, of een fietser die precies in mijn dode hoek of net achter de stijl van mijn portier zit.

Niet alle situaties zijn altijd even duidelijk te overzien, helaas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:04

beaversrun schreef:
Hoe dan ook zeer waarschijnlijk is hij gewoon fout,laag hangende zon enzo blablabla daar heb je je als automobilist allemaal aan aan te passen,vaak is het gewoon de mentaliteit.

Inderdaad; mentaliteit.
Een mentaliteitskwestie die op Bokt evenzeer speelt.

Ga nu niet vingerwijzen.
Er maakt een harde kern van structureel te hard rijdende automobilisten deel uit van Bokt.
Gewoon omdat hier een deel van de samenleving vertegenwoordigd is.

In de westerse samenleving vegen we met zijn allen het potentiële gevaar van een rijdende auto onder ons mobiliteitsbelang. Daar vallen dagelijks slachtoffers door.
Dat is al.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:08

manic schreef:
Diezelfde groep automobolisten rijden ook vaak net zo hard langs kinderen of honden... Ik rij ook regelmatig (iets) te hard, maar probeer wel altijd af te remmen als ik ergens langs moet.

Lees eens goéd wat je hier schrijft.
Jij illustreert helder dat het gevaar van een rijdende auto in onze samenleving onder ons eigen mobiliteistbelang geveegd wordt.

Jij rijdt zelf te hard maar dat is verantwoord omdat jíj goed oplet???

Poep gebeurt. Ook bij jou. Zomaar bij te hoge snelheid.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:10

Vreselijk!!Dit is ook mijn ergste nachtmerrie en ook de reden dat ik het een beetje eng vind langs de weg te rijden,omdat je door een ander ongelukken kan krijgen ook al ben je nog zo voorzichtig!

Sterkte voor de amazone :(:)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:17

Huertecilla schreef:

Yep. Bij te lage snelheid ook. Fietsertje zag ik laatst ook nog -net- op tijd terwijl ik met 15km/h door een woonwijk hobbelde.

Ik ga hier niet lopen beweren dat ik roomser dan de paus ben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:25

manic schreef:
Huertecilla schreef:

Yep. Bij te lage snelheid ook. Fietsertje zag ik laatst ook nog -net- op tijd terwijl ik met 15km/h door een woonwijk hobbelde.

En bij lagere snelheid is de remweg korter én zijn de gevolgen minder erg.

Citaat:
Ik ga hier niet lopen beweren dat ik roomser dan de paus ben.

en illustreert dat de automobilist van het ongeval van dit onderwerp helaas heel normaal is. Net zo goed een Bokstster achter het stuur had kunnen zijn.

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:26

Wat erg!! Je ergste nachtmerrie!! Heel veel sterkte voor de amazone!

Ik moet toegeven dat ik ook regelmatig idioten tegenkom in het verkeer.
1 x lag ik bijna onder aan de dijk, er kwam een vrachtwagen aan die veel te hard reed op de dijk, neemt de binnenbocht eens goed.. En ja toen had hij mij opeens in de gaten. Als ik niet zo'n brave fjord had gehad, was ik vol tegen de vrachtwagen aangeknald. Nu vielen we bijna naar beneden in de greppel. Godzijdank gleed ze maar een klein stukje naar beneden, en bleef ze staan.
Maar ook auto's die in volle vaart langs scheuren over een smal brugje en dan ook nog eens gaan toeteren.
Ik zeg niet dat deze bestuurder zo arrogant was dat ie dacht dat hem niks zou gebeuren. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje. Maar ik ben wel van mening dat sommige mensen er om vragen ernstige ongelukken te veroorzaken.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:26

Getsie wat een nachtmerrie en wat zal het traumatisch zijn voor het meisje.

Mijn ervaring is dat automobilisten eigenlijk meestal wel goed oppassen, maar ik rij in de stad.
Ik heb toen ik jong was ook in die omgeving gereden (Eefde) vlakbij dus en eigenlijk maakte ik daar meer gevaarlijke dingen mee met buitenrijden dan waar ik nu rij, in Den Haag. Misschien dat in de stad mensen sowieso al meer opletten.
En op die kleine landweggetjes wordt redelijk hard gescheurd hoor...zouden ze eigenlijk helemaal vol moeten zetten met flitspalen..doen ze in de stad ook.
Arm meisje en arm paard..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:28

Fjord29 schreef:
Maar ik ben wel van mening dat sommige mensen er om vragen ernstige ongelukken te veroorzaken.

Héél veel inderdaad.
Drie doden per dag in NL.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:28

Wat een manier om je paard te verliezen, heel veel sterkte voor beide partijen.

En ja, er rijden een hoop eikels en eikelientjes op de weg, het is helaas niet anders.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:32

Huertecilla schreef:
en illustreert dat de automobilist van het ongeval van dit onderwerp helaas heel normaal is. Net zo goed een Bokstster achter het stuur had kunnen zijn.

Dat was inderdaad precies mijn punt.