Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Warbling schreef:Precies. Hij zal het echt niet expres gedaan hebben
Sammie schreef:Warbling schreef:Precies. Hij zal het echt niet expres gedaan hebben
Ik denk ook niet dat die gedachte uit die opmerking komt. We zien op Bokt toch regelmatig topic's verschijnen over auto's die (veel) te snel, te dicht of te gevaarlijk langsscheuren. Met zo'n houding van ach. Houdt jij dat paard ff lekker zelf in bedwang, ik rijd hier of ach paarden doen toch niks of ook een leuke die ik persoonlijk al eens naar mijn hoofd geslingerd kreeg "Ga ff lekker ergens anders rijden" of "ik maak zelf wel uit hoe hard ik rijdt". Dat m'n paard alle kanten op stuiterde en dus ook heel makkelijk bij haar op de auto kan stuiteren, kwam niet eens bij dat mens op.. Dat dit soort dingen kunnen gebeuren door dat soort gedachtes of ideeën komt niet eens bij die mensen op. Met dát in het achterhoofd geloof ik het direct als die vader zegt dat de bestuurder veel te hard heeft gereden.
Verschrikkelijk en je grootste nachtmerrie om op zo'n manier je paard te verliezen. Ik kan er alleen maar kwaad om worden. Want als het inderdaad zo is dat die man te hard heeft gereden had het ook voorkomen kunnen worden.
en dan ook nog het verdriet om het verlies van het paard
Automobilisten doen het niet expres, maar ze hebben vaak geen benul van wat een paard is en kan doen. Een paard wordt gezien als een soort trage fiets en niet als een wezen van vlees en bloed met eigen reactievermogen. Vanuit de veiligheid van de eigen auto wordt niet eens beseft dat deze trage fiets 600 kilo weegt en ook op je motorkap terecht kan komen (met alle gevolgen van dien). malloesje schreef:En iedereen weet nu onderhand wel dat er echt snelheidsmaniakken zijn tussen de automobilisten,
Huertecilla schreef:Mensen kunnen ziende blind zijn wanneer iets buiten de verwachting ligt.

Rinske schreef:En inderdaad, mensen hebben er totaal geen benul van dat een paard een levend wezen is dat altijd onverwachts ergens van kan schrikken, hoe braaf hij ook is.
, maar ik reageer op de discussie/berichten die al in het topic staan, niet alleen op de beginpost. We weten niet hoe het gebeurt is, kan ook te weinig afstand zijn geweest en het paard dat een stap naar links heeft gedaan. Je weet het niet... Maar aandacht vragen voor automobilisten om te anticiperen op dieren is nooit verkeerd toch? [/quote]warblingCitaat:tegen dat ik klaar zou zijn met die bestuurder zouden ze hem toch echt wel ook naar de spoed mogen voeren!
beaversrun schreef:Hoe dan ook zeer waarschijnlijk is hij gewoon fout,laag hangende zon enzo blablabla daar heb je je als automobilist allemaal aan aan te passen,vaak is het gewoon de mentaliteit.
manic schreef:Diezelfde groep automobolisten rijden ook vaak net zo hard langs kinderen of honden... Ik rij ook regelmatig (iets) te hard, maar probeer wel altijd af te remmen als ik ergens langs moet.
manic schreef:Huertecilla schreef:Poep gebeurt. Ook bij jou. Zomaar bij te hoge snelheid.
Yep. Bij te lage snelheid ook. Fietsertje zag ik laatst ook nog -net- op tijd terwijl ik met 15km/h door een woonwijk hobbelde.
Citaat:Ik ga hier niet lopen beweren dat ik roomser dan de paus ben.