Schotse vrouw woont samen met pony in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:03

Zo gek als een deur dat mens 8)7

Linedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:06

je kan gewoon de foto's bekijken, is niet echt schokkend vind ik. Het ziet er nog best netjes uit, het zal waarschijnlijk wel verschrikkelijk stinken. Waar zou ze de mest van die pony laten. (door de wc spoelen }> )

JorisDy

Re: Schotse vrouw woont samen met pony in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:11

Pony heeft een mooi stalletje hoor.

Er staat een paard in de gang :)ddd

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:12

Dit is echt wel heel bizar. :') Vraag me ook af waar ze de mest laat van de pony.
Zo kun je toch geen paard houden? Het dier moet toch ook lekker in de wei kunnen lopen ipv de hele dag in een huis opgesloten te zitten. Vind het wel hilarisch dat de pony bij dat trapje op en neer gaat.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:19

Het lijkt nog een schuur met stal ook. Ik verwachtte een box afgezet met banken en kasten en gordijntjes maar helaas. :')

Verder is het natuurlijk totaal paard-onwaardig.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:25

Het ziet er netjes en verzorgd uit. Misschien kan ze de woning beneden ombouwen als stal en er nog een paardje kwijt :+ . Hopelijk heeft ook wat land bij haar huis, zodat de pony zijn benen kan streken

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:26

Die pony heeft een pakkie peuken naast zijn bed liggen. Slechte gewoontes heeft ie dus al: woonkamer-ondeugden.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:34

Is verhuizen naar een ander huisje met grond dan werkelijk geen optie?
Die vrouw zal best goed voor die pony zorgen, maar dat dier heeft ruimte nodig, en liefst ook nog soortgenootjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:35

Als ze al moeite heeft om geld bij elkaar te sparen voor een stal in de tuin (ook leuk voor de buren :') ) verwacht ik dat verhuizen naar een plek met veel grond lastig zal worden.
Ik zou zelf denken, dan paard maar wat verder weg...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:38

ja maar pensionstalgeld kan ze volgens mij ook niet betalen. Want ze kreeg steeds ruzie over het geld. Ik vraag me af of dit wel een haalbare droom voor haar was.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:38

Tja... Buiten dat dit natuurlijk niet de normale gangvan zaken is, geeft ze niet zomaar haar pony op, of laat ze 'm ergens verrotten op een weilandje.. De vrouw koos hier in eerste instantie natuurlijk ook niet voor. Vind het nog best netjes, paardje ziet er verzorgd uit. Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor de vrouw en dat ze kan genieten van een ritje met de merrie :) .

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:46

TJa paarden vallen voor de wet nog steeds onder HUISDIEREN:) dat geldt voor heel Europa! Je mag alleen niet voor geluidsoverlast en stankoverlast zorgen. Als jou buren morgen besluiten hem in de achtertuin de schuur te houden of in huis mag dat als het maar voldoet aan een aantal eisen. En dat doe je al snel..bij sommige stallen zijn paarden slechter af.

Maar ik zou er zelf ook niet aan moeten denken hoor:)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:51

nou, volgens mij is het (in Ndl) zo dat een woonhuis een WOONbestemming heeft. Andere "activiteiten" mogen er dan ook niet plaatsvinden. Je mag bv geen winkel beginnen (moet detailbestemming zijn) en geen weed-kwekerij beginnen. Ook mag je geen paard in je huis houden (ook niet in je tuin overigens). Dit is namelijk niet het bestemmingsplan van een woonhuis.

Het lijkt erop dat dit in Schotland anders geregeld is....

Hoop niet dat ze houten vloeren heeft, gaat lekker wegrotten op den duur! In een betonnen vloer gaat ook de urine lekker intrekken trouwens. Stank krijg je er nooit meer uit, huis wordt onverkoopbaar!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:52

Volgens mij heeft Max gelijk. NIet overal mag je paarden houden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:55

Hhahaah nou vind het wel heeel grappig _O-
Maar het stalletje ziet er goed uit hoor, en als het paardje gwn lekker naar buiten gaat heeft hij niet een veel ander leven dan de meeste paarden...want die staan ook op stal bijna de hele dag...alleen dit paardje staat in de woonkamer:D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:59

Hihi dan zijn wij ook gek :o ,hier crost onze shet ook regelmatig door het huis en als we niet opletten kneurd ze ook naar boven! :oo
Maar om een pony nu 24uur in een huis te houden is natuurlijk niet de ideaalste manier van paarden houden. :n
Hierbij denk ik dan ook alleen aan het belang van het dier en niet aan de eigenaar.
Paardjes horen buiten in de frisse lucht en niet opgesloten in een hokje 24/7

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:06

Op de vloer van de "box" liggen rubbermatten en zestig kilo aan kattenbakkorrels.

zie toch duidelijks tro liggen.
kattebakkorrels lijkt me niet zo gezond.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:10

Nou als het huis goed is geisoleerd staat ie lekker warm in ieder geval.
Hahahahaha

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:16

Knettergek als je het mij vraagt 8)7
Mevrouw had eerst wat moeten sparen voordat ze haar droom in vervulling liet gaan. Ik vermoed dat ze de eerste de beste rekening van de dierenarts niet op zal kunnen brengen........

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:26

Cayenne schreef:
http://www.bokt.nl / http://www.dailyrecord.co.uk
Een vijfenzestig jaar oude vrouw uit Schotland heeft na een ruzie met haar buren besloten om haar pony voortaan in de woonkamer van haar (gedeeltelijk vrijstaande) huis te houden.

Mag ik vragen wat gedeeltelijk vrijstaand is? Als dat een twee onder een kap woning is, horen die buren het toch continu als het beestje een stap verzet, wandelt of hinnikt?

Magrathea schreef:
Je kan zeggen wat je wil, maar deze mevrouw heeft wel meer voor haar pony over dan menig andere eigenaar. Dat mag best gezegd worden +:)+

Ze heeft er zelfs zoveel voor over dat ze nergens aan gedacht heeft vóór ze het dier kocht. Vervolgens alleen maar ‘onenigheid’ heeft over de kosten van een pony, en hem vervolgens zomaar in een of ander schuurtje neer willen zetten.

Hier kan geen enkele penny tegenop :')

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:28

Misschien ben ik gek hoor. Maar er zijn genoeg paarden die er slechter bij staan denk ik. Op stal, hoog hekwerk erom en ook nooit buiten komen. T beestje krijg in ieder geval genoeg aandacht.

Ik spreek het niet goed hoor, hopelijk heeft ze snel een mooi landje voor 't dier :)

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:34

Langcara schreef:
Volgens mij heeft Max gelijk. NIet overal mag je paarden houden.

In het bericht staat dat de gemeente het heeft goedgekeurd toch.. dus mag het paard er blijkbaar ook wonen.. jou huisdieren wonen toch ook in de woonkamer en zoals hier al ergens werd vermeld hoort een paard nogsteeds onder huisdieren

Vind het wel echt grappig om de foto's te zien. Paard ziet er netjes en verzorgd uit

Marisa99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:41

Weet niet zo goed wat ik hier van moet denken, vind het wel een beetje vreemd dat ze maar met iedereen ruzie krijgt, van pensioneigenaren tot buren.
Zal zo nog niet mee vallen om ergens dan nog een stalling te vinden.
Maar aan de andere kant heeft ze wel alles voor dat dier over en dat zie je ook wel eens anders.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:45

Cool! waarom zou je nog langer stalling betalen als je nog een woonkamer heb! :+
K snap dat je je paard dan in je tuin zou zetten, maar in de woonkamer..?

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:53

Bizar zeg.. :?

En dat ze met verschillende mensen gedonder heeft....
zal dan toch aan iedereen liggen behalve aan haar zelf natuurlijk >;)
ik begrijp haar wel..Het is altijd een ander die het voor je verziekt
aaaaaaaaaltijd het zelfde liedje :))