Duitse manege na vuurwerkbrand zonder hooivoorraad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:40

DePaardenman schreef:
Die staleigenaar is dus blijkbaar zelf niet verzekerd, niet zo handig.

de premie die men neemt als je hooiopslag in een schuur hebt bij een wohngebäudeversicherung
is hier in DLD zo waanzinnig hoog dat vele ervoor kiezen meest 1 van de schuren (of loods in dit geval )buiten je normale brandverzekering te houden
en daar het hooi/stro in op te slaan
komt dus in algemeen hier voor dat hooi en stro opslag voor eigen risico zijn

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:35

Kan nog weleens een hele lange tijd duren voordat er een uitbetaling plaatsvind duitsland kennende.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:01

DePaardenman schreef:
Die staleigenaar is dus blijkbaar zelf niet verzekerd, niet zo handig.

Mijn schuren zijn ook alleen verzekerd voor brand en geen nieuwbouw. Dit hebben we alleen voor het woongedeelte.
Wij hebben toen wel aangegeven dat er hooi/stro opslag in de schuur is dus ik hoop dat dat meeverzekerd is.

WA verzekering wilde mijn zoon er niet bij hebben in het pakket die heeft dus een aparte verzekering lopen (hij is 8 en heeft ADHD).

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:26

Citaat:
Jjane schreef:
Domme aso kinderen. Maar de appel valt niet ver van de boom.

Hoezo de appel valt niet ver van de boom? Ken jij deze kinderen en ouders dan?

Ik wil hem nooit meer kwijt

Ouders die geen verantwoording voor hun kinderen nemen. En ze niet bij brengen hoe je dit soort situaties op de juiste manier oplost zijn in mijn mening aso. Kinderen van 13 dit doen zonder na te denken zijn ook niet goed bij hun hoofd. En ja dat heb je van iemand mee gekregen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:06

verschrikkelijk, tis natuurlijk ook een ramp voor de ouders want je hebt nu eenmaal kinderen die onzin uithalen ondanks dat ouders een goed hart hebben... buiten dat KAN het een ongeluk zijn, dit word ja niet gezegt (al denk ik mede doordat ze geen verklaring willen geven dat het opzettelijk was maar ze miss geen idee hadden dat het zo erg zou uitlopen) (doen zonder goed na te denken)

Toch vind ik eigenlijk dat de kinderen maar moeten zorgen voor t geld, ik weet niet hoe want een lening zit er niet op als 13 jarige, dan maar krantenwijken waarvan de opbrengst elke maand naar de manege gaat zodat hun dan iig geld hebben of een lening kunnen afbetalen van hun geld ofzo..ach zijn allemaal geen echte goede oplossingen, vind het in ieder geval verschrikkelijk voor de manege

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:10

maaike485 schreef:
sorry maar ik 'speelde' op mijn 13e ook wel met vuurwerk . Natuurlijk wel veilig met mama op de oprit en alleen maar van die rotjes met lange lont.. Maar ik snap niet hoe die jongens dit hebben kunnen doen! Misschien kunnen we met een aantal mensen die vlakbij duitsland wonen geld op halen, en stro en hooi balen. Dan kunnen de paardjes nog eten..

Ja je ouders zijn er dan bij dat vind ik dan weer anders omdat het dan ook bij jullie thuis is.

Had het misschien er iets uitgebreider moeten neerzetten.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:34

Ouders die geen verantwoording voor hun kinderen nemen. En ze niet bij brengen hoe je dit soort situaties op de juiste manier oplost zijn in mijn mening aso. Kinderen van 13 dit doen zonder na te denken zijn ook niet goed bij hun hoofd. En ja dat heb je van iemand mee gekregen.[/quote]

Dan nog, jij kent het hele gezin niet dus, vind niet dat je kan oordelen.
Sommige kinderen zijn gewoon ontspoort en dat hoeft echt niet ltijd aan de ouders te liggen

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:38

Ik zeg ook niet dat als je kind ontspoort het altijd aan de ouders ligt. Als je als ouder op dat moment geen voorbeeldfunctie hebt/neemt verbaasd het me niks dat je kind ontspoort. Daar komt nog bij dat ik het gezin niet hoef te kennen.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:09

opisop_shop schreef:
Zou je daar als ouder niet WA-verzekerd voor zijn bij minderjarigen?

Veel mensen zijn tegenwoordig niet eens meer WA vezekerd... Absurd natuurlijk want zoiets kost maar 4,50 per maand.

LauraZanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:13

ja dit is wel even schrikken zeg. hier moet toch gewoon een oplossing voor zijn. laat ze maar dokken! als je 13 bent zit je in de eerst missschien al wel 2e klas en kun je wel helder denken hoor! en ja die ouders laten hun kinderen met vuurwerk spelen (als is dat natuurlijk niet zekek) dit zelfde is jaren geleden in vries gebeurt op een manege ook kinderen die met een aansteker in het hooi speelden en die schuur zat aan de bak vast en toen kwamen de vlammen door de want van de bak. ook de schuur een deel verwoest!
hopen dat dit goed komt! zijn er geen boeren er naast ofzo die even ruimte willen lenen!

Rosan2001

Re: Duitse manege na vuurwerkbrand zonder hooivoorraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:27

Dat is erg! Als ineens al je hooi weg is... Krijgen de paarden nog wel gewoon te eten?