Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:26

Lante schreef:
Zo tegenvallend waren die resultaten nu ook weer niet hoor (denk niet dat er veel mensen zijn hier op Bokt die hem dit na zouden doen ;) ); de verwachtingen van het publiek zijn alleen veel te hoog. Matthias is Edward niet, hij is veel jonger en minder ervaren, staat bovendien onder en veel grotere druk. Daarbij heeft hij een hele andere rijstijl dan Edward en een andere manier van trainen. Het kost tijd om dat op elkaar af te stemmen. Als je dan ook nog te maken krijgt met blessure's, dan is dat heel sneu en ja, dan kost dat nog meer tijd. Ik vind het een wijs besluit om niet te doen als je paard en jij niet in topvorm zijn; tenslotte hoort het welzijn van Totilas op nr. 1 te staan... toch..?

Nou ik weet niet waar hij alle grote overwinningen behaald heeft dan maar in ieder geval niet op wedstrijden waar de concurrentie hoog was.
Overigens is het "bokt doet het hem niet na" zo'n dooddoener, alsof je alleen je mening en commentaar mag geven als je zelf op GP niveau meedraait.
En de excuses over de "korte periode" die nu onderhand echt wel meevalt en het feit dat MAR jong is en veel druk heeft gaan op een gegeven moment ook echt niet meer op.
Moet je kijken hoeveel paarden nog op het allerlaatste moment van eigenaar en dus ook ruiter wisselen voor de OS, hun wenningsperiode is nog vele malen korter dan Rath en Toot.

wonderworst_

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:36

ze zijn nu al een jaar een combinatie, het 'aan elkaar wennen' moet nu toch wel voorbij zijn

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:41

easygoing schreef:
Lante schreef:
Zo tegenvallend waren die resultaten nu ook weer niet hoor (denk niet dat er veel mensen zijn hier op Bokt die hem dit na zouden doen ;) ); de verwachtingen van het publiek zijn alleen veel te hoog. Matthias is Edward niet, hij is veel jonger en minder ervaren, staat bovendien onder en veel grotere druk. Daarbij heeft hij een hele andere rijstijl dan Edward en een andere manier van trainen. Het kost tijd om dat op elkaar af te stemmen. Als je dan ook nog te maken krijgt met blessure's, dan is dat heel sneu en ja, dan kost dat nog meer tijd. Ik vind het een wijs besluit om niet te doen als je paard en jij niet in topvorm zijn; tenslotte hoort het welzijn van Totilas op nr. 1 te staan... toch..?

Nou ik weet niet waar hij alle grote overwinningen behaald heeft dan maar in ieder geval niet op wedstrijden waar de concurrentie hoog was.Overigens is het "bokt doet het hem niet na" zo'n dooddoener, alsof je alleen je mening en commentaar mag geven als je zelf op GP niveau meedraait.
En de excuses over de "korte periode" die nu onderhand echt wel meevalt en het feit dat MAR jong is en veel druk heeft gaan op een gegeven moment ook echt niet meer op.
Moet je kijken hoeveel paarden nog op het allerlaatste moment van eigenaar en dus ook ruiter wisselen voor de OS, hun wenningsperiode is nog vele malen korter dan Rath en Toot.

http://nos.nl/artikel/256852-rath-wint- ... -aken.html

Beetje sportiviteit zou jou niet misstaan, net als sommige anderen hier, triest dat mensen er zo van kunnen genieten om anderen zo naar beneden te halen. Neem een voorbeeld aan Edward, die blijft wel sportief en is toch (veel) meer een slachtoffer van de situatie te noemen dan al die klagers en zeurders hier, bah.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:44

Wat ont-zet-tend ZONDE allemaal...... ;(

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:46

het paard kan het niet schelen of het nu aan de OS mee gaat doen of niet hoor, het zijn alleen maar wij die het jammer vinden.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:47

Ik vind het zo zonde hè. Zo jammer.
Was echt een topper, en dat is ie nog steeds, maar niet bij deze mensen.
Hij was bij Edward zoveel beter, echt héél zonde.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:52

En daar gaan we weer...................... :+

Ik lees hieruit dat het paard in training is maar niet OP TIJD klaar is en ze niks willen forceren. Dit is echt weer zo typisch. Gaan mensen te snel wordt je afgekraakt, zijn ze zuinig op een paard ook niet goed. 8)7

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:53

Daarom koop je een paard vab 10 miljoen om thuis rondjes te hobbelen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:55

VInd wel dat Totilas vaak wat heeft sinds hij verhuisd is vanaf Edward.
Hoefzweertje, verdraaid gewricht, verstapt vanaf de trailer.
Steeds is er wel wat.
Dat geeft toch te denken?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:55

Ik vind dat Aken winnen in elk geval niet niets is hoor :n
Als ik hen bezig zie vind ik er steeds wel hele mooie stukken inzitten hoor, allen zijn ze nog niet helemaal constant. Maar ik geloof dat met wat training dat altijd beter gaat worden.
Ik vind het een wijze beslissing om voor Totilas zijn gezondheid te kiezen en volgens mij zegt dat helemaal niets over het rijden. Het kan nu eenmaal zijn dat ze een pech periode achter de rug hebben. Ik hoop dat Totilas weer helemaal beter wordt en dat ze gewoon de OS halen, wordt mooie sport daar :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:56

Yes weer een totilas topic...genoeg lees voer dus vandaag :D

PhiaBink schreef:
Ik denk dat de manier van rijden Toot niet goed ligt. Waarom nu steeds blessures, terwijl hij met Gal dat niet had. Het moet ergens aan liggen!
En ja, dat elke proef onder een vergrootglas wordt gedaan, vind ik nogal logisch. Er is vergelijkingsmateriaal. Men weet wat Toot met Gal liet zien en een ander moet daar overheen komen. Dat lukt niet. Voor miljoenen een paard kopen voor de OS kom je er echt niet mee. Alles moet kloppen om te scoren. Het klopt niet, dus wordt het nooit meer wat met deze combi. Met Gal klopte het en dan score je.

Phia ik ben het helemaal met je eens.

Het is echt apart dat het paard sinds verkoop met allerlei blessure's kampt.

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:57

Natuurlijk zijn de verwachtingen van het pubiek hoog. De hele tam tam die de duitsers met aankoop van dit paard hebben gemaakt, hebben ze toch mooi aan hen zelf te danken. Hier in Nederland is er nooit zo'n ophef over Totilas gemaakt. Toen Gal zoveel won, werd hij ook op de TV uitgenodigd voor interviews, maar dat was toen hij al heel veel successen had geboekt. Onze buren zijn met interviews, kledinglijn en wat niet al meer, begonnen voor ze ook maar een grote wedstrijd hadden gewonnen. Op het EK in Rotterdam was Rath s'morgens aan het trainen,met werkelijk de hele duitse pers, camera's erbij terwijl de andere ruiters zich juist meer terug trokken. Het spreekwoord "wie hoog van de toren blaast........."zou hier wel op zijn plek kunnen zijn. Het begint op een soap te lijken rond dit geweldige paard. Zie de bui nog hangen dat hij straks wegens "blessures" word terug trokken uit de sport, want als hij niet boven in mee kan draaien zal het PS heel wat centjes gaan kosten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:00

@lante, waarom is het nodig persoonlijk te worden?
En dat linkje doet me nou niet echt achterover slaan.
Ik hou het bij de feiten zoals ze er zijn namelijk het gedraai,geklooi en het niet halen van topprestaties op de wedstrijden waar alle grote namen meedoen.
maar goed we zullen afwachten of er nog meer gedraai komt of dat de prestaties nou eindelijk eens bewonderingswaardig gaan worden.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:02

wat een ontzettende kortzichtige reacties!
het is al een tijd bekend dat dit dier een blessure heeft, en ik vind het heel redelijk dat als het voor hun nog geen prettig beeld geeft ze de combinatie niet laten starten.

stel ze zouden mee doen en het paard loopt niet 100% dan had half bokt weer gereageerd dat het belachelijk was dat ze zo kort naar een blessure weer in de ring te zien waren in florida!

zouden jullie starten als je je paard niet voor de volle 100% zuiver vind lopen?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:06

Dit wordt wel erg vreemd inderdaad. Toch is Rath ook niet de minste ruiter.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:08

Verstandig eerst de tijd te nemen om Totilas volledig te laten herstellen. Zo te lezen staat zijn gezondheid voorop en dat is alleen maar te prijzen. Ik denk dat alle commotie wordt opgeklopt door buitenstaanders (98% dus van iedereen die een mening heeft) en hopelijk laat deze combinatie in de toekomst dubbel en dwars zien waar ze al die tijd naar toe werken.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 07-01-12 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:10

Heel jammer... Keek er naar uit om ze nog eens aan het werk te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 10:10

PhiaBink schreef:
Ik denk dat de manier van rijden Toot niet goed ligt. Waarom nu steeds blessures, terwijl hij met Gal dat niet had.

Het gaat nog steeds om dezelfde blessure hoor. Van blessures is dus geen sprake.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:11

Nou ik denk er het mijne van ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:12

Cayenne schreef:
PhiaBink schreef:
Ik denk dat de manier van rijden Toot niet goed ligt. Waarom nu steeds blessures, terwijl hij met Gal dat niet had.

Het gaat nog steeds om dezelfde blessure hoor. Van blessures is dus geen sprake.

Daarbij zal hij best ook wel het een en ander bij Edward hebben gehad, is alleen nooit in de publiciteit gekomen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:14

Sorry hoor, maar ik vind de meeste reacties toch echt getuigen van zeer jaloerse, neringszieke mensen.
Net als annemiek89 schrijft hebben ze dat paard echt niet gekocht om thuis rondjes mee te hobbelen. En wat als het dier nu inderdaad moeite heeft met de nieuwe manier van trainen? Dan is dat toch alleen maar vervelend voor zowel paard als ruiter?
En we weten ook allemaal dat een paard zomaar iets kan mankeren. Kijk alle topics hier op bokt maar eens over na. En dat kan ook bij een topper als Totilas gebeuren.

Maar nee, "wij Nederlanders doen het allemaal zo goed, alleen Edward kan dit paard rijden, wij weten hoe het moet en de Duitsers zijn stom en Mathias kan er helemaal niets van, is gewoon een prutser. Paul Shockemöhle is gemeen, want die koopt stiekem een toppaard weg en ze houden ons en de hele wereld voor de gek enz enz".Ik vind de reacties (over het algemeen) ronduit van het niveau "kleuterschool".
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-12 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:17

kohtje schreef:
Als ze nu een stoppen met het groots aankondigen waar hij gaat starten.

Precies, al die hele verhalen van IK heb Aken gewonnen en de Engelsen hebben het voordeel van het thuisland op de OS, maar ik voorspelde al dat hij ze ook in Florida niet aan zou durven.

Lijkt me goed als we wat van Totilas, en ook Upido als we het er toch over hebben, horen als ze echt ergens op een internationale wedstrijd verschijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:25

Nah, ik vind dit echt geen nieuws meer dus snap niet echt waarom dit op de voorpagina staat. ;)

Maar ik wil wel hier even op reageren:

Citaat:
Omdat Totilas nu niet aan start komt, hebben de organisatoren van de wedstrijd nu Carl Hester en Uthopia uitgenodigd om de combinatie te vervangen.

*\o/* *\o/* *\o/*

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:41

tsja paarden, blessures zitten in een klein hoekje, maar wat zonde van dit dier

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 10:43

Super voor carl hester die met zijn paard is uitgenodigd!