Onderzoek naar betrouwbare rem-methode voor paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Onderzoek naar betrouwbare rem-methode voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:01

Wat een nutteloos onderzoek weer... Laten we laatste natuurlijke reactie ook nog eens uit het paard proberen te halen. Het paard stopt wanneer hijzelf wil, niet wanneer wij dat willen, wat we ook in zijn mond of aan zijn lijf hangen.
Ipv dat er iets komt waar (beginnende) ruiters een cursus moeten volgen voor ze daadwerkelijk met hun paard de straat op mogen, of er überhaupt een mogen bezitten.
Dit ligt bij de ruiter, en bij de combinatie, niet bij het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:07

tamary schreef:
Ik ben geen wetenschapper.

Enkel iemand die uit eigen ervaring tot de conclusie is gekomen dat omgang, voeding, opvoeding en huisvesting een goed/veilig paard maken of breken ongeacht je optoming.

En ik ben tot de conclusie gekomen dat voeding en huisvesting ondergeschikt zijn aan omgang en opvoeding.

Is dat niet de reden waarom er wetenschappelijk onderzoek bestaat? Om alle bullshit uit de wereld te helpen en een correcte basis te creëren waarbij 'eigen ervaringen' er niet toe doen? Dat je van te voren aan geeft of een onderzoek zinvol of zinloos is aan de hand van hoever dit overeenkomt met jou eigen mening is beetje raar vind je niet?

Toegegeven: het niveau van wetenschappelijk onderzoek in de paardenwereld is om van te huilen, maar om onderzoeken in te delen als 'is het eens met mij' of 'is het oneens met mij' is om nog harder van te huilen.

Jannepauli

Re: Onderzoek naar betrouwbare rem-methode voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:53

Ga er maar vanuit dat wetenschappers ook nooit tot een eensluidende mening komen. Tegenover het éne onderzoek staat meestal weer een ander onderzoek wat de stellingen weer onderuit haalt. Dat er geen behoorlijk wetenschappelijk onderzoek is wat betreft paarden is flauwekul - er is meer gaande dan dat af en toe op fora als bokt binnendruppelt.
Ook al ga je er van huilen: ik ben het eens met de elementen die Tamary noemde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:04

Ik heb nergens gezegd dat er geen behoorlijk wetenschappelijk onderzoek is in de paardenwereld. Ik zei alleen dat in vergelijking met sommige gebieden het gemiddelde niveau van 'wetenschappelijke onderzoeken' is om van te huilen. Onderzoeken van variërend van 'dat had iedere manegeruiter je kunnen vertellen' tot testgroepen van welgeteld vijf hele paarden.

Wat betreft Tamary, hoewel ik persoonlijk mijn bedenkingen heb wat betreft dit onderzoek vind ik het besluit om het onderzoek van te voren zinvol of zinloos te noemen aan de hand van de conclusie 'opmerkelijk'. Als we de zin van onderzoeken gaan beoordelen aan hoeverre deze in het eigen straatje past komen we nooit verder.