Carl Hester: "Behoud van Uthopia was echt kantje boord"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:31

VValar schreef:
Jeetje wat een gedoe allemaal zeg! Ben blij voor Carl Hester dat hij Uthopia kan blijven rijden, iig tot aan de Olympische Spelen.

Zeg dat wel, wat zal die man een verschrikkelijke feestdagen hebben gehad dit jaar :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:41

Bah bah ik krijg hier een beetje een naar gevoel van in mijn onderbuik.
Dat alles maar te koop is voor geld, tis de combinatie die werkt en dan denkt even iemand anders dat paard weg te kopen.

Klinkt nu zo'n beetje als een verwende amzone die haar zinnen heeft gezet op Uthopia en vriendlief de zaken man legt wel even wat miljoenen neer.
Hebben ze dan nu nog niet geleerd dat prestaties niet te koop zijn, dat was toch ook wel duidelijk nadat Totilas verkocht was.
Je moet eerst een combinatie worden (als je ubberhaupt een combinatie gaat vormen) en dan pas kom je tot prestaties.

Ik begrijp overigens best dat het voor eigenaren ching ching .......is :$ maarnaar wordt je er wel van.

HorseTimeXL

Re: Carl Hester: "Behoud van Uthopia was echt kantje boord"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:48

Pfiew ben toch wel opgelucht maar wordt er nu zo onderhand moe van. Het is niet leuk meer.. Gelukkig mogen we nig van dit top duo genieten. Ik de hogere paardensport is er duidelijk nog geen teken van economische crisis als ik die bedrage lees..

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:48

Ik denk dat "het gevaar" nog niet geweken is. Tot het moment van de Olympische spelen kan hij nog steeds verkocht worden alleen kan de nieuwe partij hem niet uitbrengen op de OS.

Zo jammer dat de OS tegenwoordig niet meer gaat om een sportprestatie, maar meer om het kopen van een gouden plak. Of de paarden wegkopen bij mogelijke kanshebbers.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:51

Ik ben niet zo goed in onthouden hoor, maar liep 2007 ook op zo'n manier op z'n einde??? Ik kan het me in ieder geval niet herinneren...

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:05

Doe mij die Johan Ulander (CEO of Al Madina Property Group in the UAE) maar ipv Uthopia, ik heb mn zinnen gezet op scandic en Damon Hill!!! :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 12:11

BailyKarlos schreef:
Ik denk dat "het gevaar" nog niet geweken is. Tot het moment van de Olympische spelen kan hij nog steeds verkocht worden alleen kan de nieuwe partij hem niet uitbrengen op de OS.

Ik denk dat die kans nu wel heel miniem is, zeker omdat Carl nu een team achter hem heeft staan en de eigenaar het paard (mits alles goed gaat natuurlijk) op de OS flink in de kijker heeft staan, wat ook weer gunstig is voor een evt verkoopsom na de OS.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:12

Getouwtrek om een paard, jij geld-ik geld. Op het laatste moment een combinatie uit elkaar trekken (Dit noem ik aardig krap zo voor de OS), voor je eigen gewin. Nee, staat de Zweedse amazone chique..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:26

Wat ik ook niet helemaal begrijp, Minna Telde had op het EK in 2009 toch een geweldig paard? Nog jong... Waar is deze gebleven?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:45

Ik denk dat nu idd het grootse gevaar geweken aangezien die zweedse het paard voor de olympische spelen wilde.. Alle paarden voor de deadline waren daarvoor als doel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:55

Maar gaat hij hem nou zelf kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:55

Janine1990 schreef:
Wat ik ook niet helemaal begrijp, Minna Telde had op het EK in 2009 toch een geweldig paard? Nog jong... Waar is deze gebleven?

Klopt Don Charly, geen idee of ze die nog heeft.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:05

http://www.horsus.nl/?p=nieuws&i=4354-k ... don-charly

Dit is het laatste wat ik over Don Charly kon vinden. Redelijk offtopic verder...

Ze is een zeer getalenteerde amazone.
In deze hele handel en wandel van toppertjes is het "guneffect" soms helemaal zoek. Dat vind ik wel jammer.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:51

ach...die twee topruiters, Carl en Minna zullen elkaar vast wel weer in het hart sluiten bij de eerste de beste ontmoeting.
Eind goed, Al goed.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:31

Uquido84 schreef:
Doe mij die Johan Ulander (CEO of Al Madina Property Group in the UAE) maar ipv Uthopia, ik heb mn zinnen gezet op scandic en Damon Hill!!! :+

Even gegoogeld, ze hebben ook een kind samen - en Ulander heeft ook nog een vrouw in Frankrijk met een stel puppies...geef je dus weinig kans Uquido84! (of juist wel, misschien is het een verzamelaar :D )
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... 011-part-3

Uquido84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:41

Kendra schreef:
Uquido84 schreef:

Even gegoogeld, ze hebben ook een kind samen - en Ulander heeft ook nog een vrouw in Frankrijk met een stel puppies...geef je dus weinig kans Uquido84! (of juist wel, misschien is het een verzamelaar :D )
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... 011-part-3

....alles went, zelfs (ik als) een vent! ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:59

Ik dacht eerlijk gezegd dat CH zelf of iig voor een gedeelte eigenaar was...(dat had ik dan dus helemaal mis........... :o )

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:26

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:31

Wuis schreef:
Wat een gek*t ook altijd met dat rotgeld!

Nog een wonder dat het een ander was ipv Shokemohle die weer eens met zijn portemonnee liep te zwaaien.

_O- _/-\o_

Het enige wat ik kan denken.. Was het ook maar zo gegaan bij Edje en Totilas :o

Ik dacht inderdaad ook, naar aanleiding van dat andere nieuwsbericht over deze combinatie, dat Hester (deels) eigenaar is van dit paard. Of is dat naar aanleiding van wat er gebeurt is? Dus dat hij nog maar net mede eigenaar is van hem?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:58

purkie schreef:
quote: "Telde wilde het paard dan ook voor 31 december in haar bezit hebben, terwijl Hester uit alle macht probeerde om het paard voor zichzelf te houden".

Wat zijn het allemaal sportieve lui en heel collegiaal ook :D

Net wat ik dacht :') Ik moest toch wel een beetje lachen hierom.
Maar gelukkig heeft hij zijn paard nog, zou wel heel zuur zijn als het doorgegaan was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:03

Aranel schreef:
Wuis schreef:
Wat een gek*t ook altijd met dat rotgeld!

Nog een wonder dat het een ander was ipv Shokemohle die weer eens met zijn portemonnee liep te zwaaien.

_O- _/-\o_

Het enige wat ik kan denken.. Was het ook maar zo gegaan bij Edje en Totilas :o

Ik dacht inderdaad ook, naar aanleiding van dat andere nieuwsbericht over deze combinatie, dat Hester (deels) eigenaar is van dit paard. Of is dat naar aanleiding van wat er gebeurt is? Dus dat hij nog maar net mede eigenaar is van hem?

Edward had precies hetzelfde kunnen bedenken anderhalf jaar geleden ;) En niet blindelings geloven wat de eigenaren in het nieuws vertellen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:10

Het is inderdaad risico van het vak, dus zoiets weet een professioneel ruim van tevoren, ik acht zowel Carl als Edward er professioneel genoeg voor om te beseffen dat ze realistisch in dergelijke samenwerkingen moeten staan. Wil je helemaal zeker zijn, dan zul je onder aan de streep toch een meerderheidsaandeel in het paard moeten hebben. Heb je dat niet, dan altijd met verkoop rekening houden, of vantevoren een mooi contract in elkaar futselen dat helemaal dicht gespijkerd is. :j

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:25

Denk niet dat Edward dit aan had zien komen. Denk dat Carl juist zo gehandeld heeft omdat hij geen tweede Toot verhaal wilde... denken jullie niet? De hele dressuurwereld heeft daar wel van op z'n kop heeft gestaan!

Zo kort voor de OS snap ik dit ook wel. Edward was ook verrast door de verkoop, ging ook allemaal heel snel, als hij dit geweten had had hij misschien anders gehandeld.

Ik pleit er nog steeds voor dat er een soort van stichting komt, als land wil je dit toch allemaal ook niet? Maar ja handel blijft handel en die discussie hebben we met T. genoeg gevoerd destijds.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:55

zo'n stichting hebben we al bij de springpaarden..en of je daar nu vrolijk van wordt (de mensen die paarden aandragen..voor in het fonds zitten er zelf ook armdiep in) ten 2de iedereen heeft toch wel gehoord dat Utascha van de ene naar de andere ruiter is gegaan...

(denk niet dat NL dressuurruiters hier voor te porren zijn......)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:25

Zidore schreef:
Denk niet dat Edward dit aan had zien komen. Denk dat Carl juist zo gehandeld heeft omdat hij geen tweede Toot verhaal wilde... denken jullie niet? De hele dressuurwereld heeft daar wel van op z'n kop heeft gestaan!

Zo kort voor de OS snap ik dit ook wel. Edward was ook verrast door de verkoop, ging ook allemaal heel snel, als hij dit geweten had had hij misschien anders gehandeld.

Ik pleit er nog steeds voor dat er een soort van stichting komt, als land wil je dit toch allemaal ook niet? Maar ja handel blijft handel en die discussie hebben we met T. genoeg gevoerd destijds.

Koekkoek, Edward loopt al heel wat jaartjes mee in dit wereldje, is Lingh via deze weg kwijt geraakt. Hij weet prima hoe dat wereldje in elkaar zit, beter dan wij. Hij had gewoon ruim op tijd zijn zaken op orde moeten hebben, het gonsde al maanden van de geruchten!!

En volgens mij, als hij Bokt in had geschakelt, had hij Totilas zo voor zichzelf gehad, gezien de acties die hier werden verzonnen.