Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:11

Een website zegt me niets. Er zijn wel meer mensen met een website.
De groten in Duitsland zijn toch wel Capelmann, Werth, etc. En daar zat zijn naam nog niet tussen. Nu is hij ook nog wel een jonkie.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:14

Langcara schreef:
Een website zegt me niets. Er zijn wel meer mensen met een website.
De groten in Duitsland zijn toch wel Capelmann, Werth, etc. En daar zat zijn naam nog niet tussen. Nu is hij ook nog wel een jonkie.

2010

3. Platz Weltreiterspiele (Mannschaft) mit Sterntaler-UNICEF
2. Platz Grand Prix Kür DM Münster mit Sterntaler-UNICEF
3. Platz Grand Prix Special DM Münster mit Sterntaler-UNICEF
8. Platz Worldcup-Finale s'Hertogenbosch mit Triviant-UNICEF
1. Platz "Meggle Champions" Dortmund mit Sterntaler-UNICEF
1. Platz Grand Prix Wiesbaden mit Sterntaler-UNICEF
1. Platz Grand Prix s'Hertogenbosch mit Sterntaler-UNICEF
2. Platz Nationenpreis CHIO Aachen mit Sterntaler-UNICEF
2. Platz Nürnberger Burg Pokal mit Wells Fargo
2009

3. Platz Europameisterschaften (Mannschaft) mit Sterntaler-UNICEF
1. Platz Deutsche Meisterschaften Grand Prix Kür mit Sterntaler-UNICEF
2. Platz Deutsche Meisterschaften Grand Prix Special mit Sterntaler-UNICEF
1. Platz "Meggle Champions" Dortmund mit Sterntaler-UNICEF
2. Platz Nationenpreis Aachen mit Sterntaler-UNICEF

2008

1. Platz Deutsche Meisterschaften mit Sterntaler-UNICEF 2008
1. Platz Nationenpreis Aachen mit Sterntaler-UNICEF
2007

1. Platz Grand Prix (Finale Piaff-Förderpreis) Stuttgart mit Renoir-UNICEF
1. Platz Kurz Grand Prix (Piaff-Förderpreis) Lingen mit Renoir-UNICEF
2006

1. Platz Grand Prix (Finale Piaff-Förderpreis) Stuttgart mit Renoir-UNICEF
1. Platz Piaff Förderpreis CDI Wiesbaden mit Renoir-UNICEF
1. Platz Piaff-Förderpreis CDN Bad Salzuflen mit Renoir-UNICEF
1. Platz Grand Prix Kür Münster mit Renoir-UNICEF
2005

1. Platz Europameisterschaften (Junge Reiter/Mannschaft)
2. Platz Preis der Besten (Junge Reiter) 2005
3. Platz Deutsche Meisterschaften (Junge Reiter)
2004

3. Platz Deutsche Meisterschaften (Junge Reiter)

Dat je hem dus niet kende zegt meer over je eigen onwetendheid dan iets anders...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:15

Ik denk persoonlijk dat hij het succes van Edward niet gaat evenaren. Sportief gezien misschien wel (ligt er ook aan hoe lang Totilas goed blijft en hij hem blijft rijden), maar hij zal nooit zo "populair" (al is dat een lelijk woord) worden als Edward. Mensen zien toch liever een ruiter die samen met paard naar de top is geklommen, dan een ruiter die dat doet na een financiële banktransactie. Afijn, dat is niet mijn mening, de waarheid ligt natuurlijk veel genuanceerder, maar ik voorspel dat Rath hier wel tegen zal blijven moeten boksen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:16

*knip*
En nee, ik ben niet dé fan van Rath, ik vind echter wel dat hij krediet verdient. Totilas was beter onder Gal, da's een feit, maar is dat dan een schande of iets om beschaamd over te moeten zijn?
Laatst bijgewerkt door Nadia op 03-01-12 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht verwijderd

Janine1990

Re: Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:18

Bedankt voor het lijstje S ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:23

Mooi stukje om te lezen. Respect voor Matthias dat ie blijft rijden ook al wordt hij soms de grond in geschreven. Ik zou Totilas weer graag zien stralen. Met wie op zijn rug, is voor mij om het even. Ik zal voor hem duimen.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

liefhelietje schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja hij kijkt een beetje eeh 'downerig'. :')

Maar die 2e foto is ook wel komisch. Pirouette in wat voor tact???

Ik zat ook al zo raar naar die pirouette foto te kijken en ging in m'n hoofd nog eens na hoe het wel zou moeten zijn (terwijl ik bij voorbaat al wist dat het nooit zou kunnen dat er twee achterbenen aan de grond staan en twee voorbenen los van de grond zijn :+ )

Lees dan dit artikel maar eens over de pirouette: http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... e-dilemmas

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd, een discussie over hoe Matthias eruit ziet of dat er spelfouten in het artikel zitten is offtopic en hoort hier niet. Voor opmerkingen kan je het beste een pb naar de TS sturen. Verder graag ontopic blijven, bedankt!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:25

Mooi beschreven.
Mooi dat hij zo positief is en blijft.
Toot blijft gewoon een geweldig paard!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:27

liefhelietje schreef:
Ik zat ook al zo raar naar die pirouette foto te kijken en ging in m'n hoofd nog eens na hoe het wel zou moeten zijn (terwijl ik bij voorbaat al wist dat het nooit zou kunnen dat er twee achterbenen aan de grond staan en twee voorbenen los van de grond zijn :+ )

Och och we moeten overal wel weer zout op leggen. N.a.v. jouw reactie ben ik even de stappen op gaan zoeken e viola: http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=141

Ik zie maar weinig verschil tussen deze foto's en die van Totilas, alleen dat Totilas zijn benen hoger optilt. Nu ben ik totaal geen dressuur ruiter dus misschien mocht ik me hier helemaal niet mee bemoeien. Maar goed :) .

*knip*, na Mod post zelf nog maar even aangepast :P.

Verder over Rath. Ik heb me nooit in de discussie gemengd en vond vroeger Edward ook zeker een hele mooie, dan wel niet perfecte combinatie met Toot vormen. Uiteindelijk sloeg het lot toe en is het paard naar Matthias gegaan. Na het volgen van alle nieuwsberichten denk ik dat ze nog niet op het niveau zitten wat zou kunnen en ik vind Rath onwijs sportief reageren.

Heel eerlijk, open en zelfs kwetsbaar. Hij ziet ook zeker de positieve stappen die ze gemaakt hebben i.p.v. alleen de negatieve en dat bewonder ik dan wel in hem. Ben heel benieuwd naar zijn volgende wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 03-01-12 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:27

SanderD schreef:
Ik denk persoonlijk dat hij het succes van Edward niet gaat evenaren. Sportief gezien misschien wel (ligt er ook aan hoe lang Totilas goed blijft en hij hem blijft rijden), maar hij zal nooit zo "populair" (al is dat een lelijk woord) worden als Edward. Mensen zien toch liever een ruiter die samen met paard naar de top is geklommen, dan een ruiter die dat doet na een financiële banktransactie. Afijn, dat is niet mijn mening, de waarheid ligt natuurlijk veel genuanceerder, maar ik voorspel dat Rath hier wel tegen zal blijven moeten boksen.

Daar zit iets in. Zo zie je maar dat ook elk voordeel zijn nadeel heeft.

Ik ben niet heel erg op de hoogte van de dressuurwereld en ken echt alleen maar de grote namen die in het kader zitten bij de Olympische spelen.
Bovenstaande opsomming bewijst dat Matthias naast een hoop geld toch ook wel enige vorm van talent moet bezitten. Maar heeft hij genoeg talent? Zullen we hem zien op de Olympische spelen, en zo ja, heeft hij dat te danken aan Totilas, of zou hij dit ook ooit bereikt hebben zonder deze gouden hengst?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:30

Sorry, maar het gaat toch over het hele persbericht? Dus ook over de foto's?
Als je iets over zijn rijfoto's zegt, dan mag dat ook.

Ik vind het nog steeds een fijne ruiter, die een mooie toekomst verdient!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:31

In 2009 zat hij in het EK team in Windsor, met Sterntaler... Dus ja, ook zonder Totilas zat hij in een landenteam...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:33

geerke schreef:
ach...ik gun het hem wel hoor het succes...
Arme jongen,voordat hij er ooit op had gezeten hing er al een enorm verwachtingspatroon/druk aan.
Ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan hoor.

Cowgirl schreef:
... Maar jeetje ben je 27 of 26 toen en dan krijg je zo'n paard onder je kont. Toch wel petje af hoor dat je zo positief en op 2 benen blijft als je de hele wereld over je valt. Er zijn andere voorbeelden.

Helemaal mee eens!
Met SanderD trouwens ook idd er zal altijd meer respect zijn voor mensen die het paard zelf omhoog hebben gereden als mensen die zo'n paard dan later over nemen :j alhoewel je hem idd dan ook nog maar na moet kunnen rijden...

Wel jammer trouwens maar 3 combinaties per land -O- vind het toch spannender met 4 :o Omdat dan de besten tellen kunnen ze toch dichter bij elkaar komen dan nu waarbij alles mee moet tellen en 1 uitschieter naar beneden het meteen wel HEEL moeilijk maakt voor de ploeg...

@verography kan mezelf ook geen dressuurruiter noemen, maar vind het wel erg leuk om naar te kijken en volgens mij laat hij op de foto z'n achterbenen op z'n plek staan die horen voor elkaar (net als bij een gewone galopsprong) en niet naast elkaar op 1 plek ;)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:48

Tja een sypathiek geschreven stuk alleen met dit zinnetje gingen even mijn nekharen overeind staan
" Als team moet je nu niet vooraf gaan roepen dat je de gouden medaille gaat binnenslepen. Er kan nog zoveel gebeuren."
Ik kan mij nog herinneren dat in Rotterdam wel 'even' het goud door de Duitsters werd binnengesleept omdat ze Toot hadden.

Welnu. Ik hoop verder dat ze steeds beter een combinatie gaan vormen. En ja t is nog steeds wrang dat Toot niet meer voor NL
uitkomt. Daar kunnen we verders niks meer aan veranderen. Voordeel is dat we nu weer op andere paarden wedden en ons wederom
op andere paarden proberen aan de top te verschijnen.

Ben blij dat we Toot toch nog in beeld kunnen hebben. :)

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:52

Mathias heeft alle kritiek echt over zichzelf afgeroepen, door al direct te melden dat hij verder zou gaan waar Edward geeindigt was. Hoe hooghartig ben je dan. Verder vind ik dat Totilas steeds slechter gaat lopen zoveel te langer hij er op rijdt. Kijk eens naar de eners, de piaffe en de passage nu en in de tijd van Edward. Wat een verschil. Het zelfde gebeurt nu met Breton Woods. Emelie reed hem echt veel mooier dan Mathias! Hij is een brave knoeier, haha.
Laatst bijgewerkt door BBtje op 03-01-12 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:52

het blijven prachtige foto's!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:57

liefhelietje schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja hij kijkt een beetje eeh 'downerig'. :')

Maar die 2e foto is ook wel komisch. Pirouette in wat voor tact???

Neem google, tip galoppirouette en je vind er een hele boel die zo zijn. Dit is wel een correcte pirouette.

Verder, super dat hij een tok draagt, toch nog een ruiter op hoog niveau die het goede voorbeeld geeft :D

Wilawander

Re: Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:01

Hij was voor Totilas ook zeker al een bekende ruiter met Sterntaler. Ik wens hem alle succes. heeft hij zeer zeker verdiend na alle kinderachtige kritiek uit Nederland.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:02

Citaat:
Hij kijkt zo schaapachtig

Ik denk niet dat een schapenboer hier erg over in zit als je dit zegt ;) , maar,
Citaat:
Ja hij kijkt een beetje eeh 'downerig'.

hoewel ik begrijp wat je bedoelt kan dit voor een ouder met een kind met een syndroom toch wel een pijnlijke opmerking zijn...

Vind het verder wel een positief stuk, en ja, ga er maar aanstaan, een paard met zo'n geschiedenis rijden.

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:04

Ik vind het ook erg jammer dan Edward en Totilas geen combi meer zijn maar gun het Rath helemaal!

Ik vind het een mooi geschreven stuk met knappe foto's!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:09

DeMolenhoek schreef:

Neem google, tip galoppirouette en je vind er een hele boel die zo zijn. Dit is wel een correcte pirouette.

Verder, super dat hij een tok draagt, toch nog een ruiter op hoog niveau die het goede voorbeeld geeft :D[/quote]

Sorry maar een paard die zijn achterbenen exact naast elkaar heeft staan, is duidelijk te zien op deze foto, is niet hoe het hoort.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:10

Zo'n mooi paard! _/-\o_ :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:11

Sundral schreef:
DeMolenhoek schreef:

Verder, super dat hij een tok draagt, toch nog een ruiter op hoog niveau die het goede voorbeeld geeft :D

Sorry maar een paard die zijn achterbenen exact naast elkaar heeft staan, is duidelijk te zien op deze foto, is niet hoe het hoort.[/quote]

Zijn rechterachterbeen staat toch echt niet exact naast zijn linker, tenzij ik scheel kijk :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:16

Over de tact en beenzetting in een galoppirouette zijn zelfs de profs het niet eens. De beste dressuurtrainers onderling verschillen daarin zelfs van mening. De ene zegt 3 tact, de ander zegt dat het een 4 tact is en dus de juiste tact onderbroken wordt in een pirouette.
Maar goed, offtopic.