Wathelet verliest zijn wereldbekerwinnaar Copin van de Broy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:27

Misschien is de eigenaar wel zo sociaal om de "goede" reden niet naar buiten te brengen, omdat hij er niemand mee wil schaden...
Dan blijft hij altijd de slechterik, terwijl hij juist eigenlijk niet de slechterik is......
Doe mij maar eerst de achtergrond info.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 31-12-11 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje

Re: Wathelet verliest zijn wereldbekerwinnaar Copin van de Broy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:32

Zo kun je het idd ook bekijken...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:36

Vreselijk jammer voor Whatelet!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:27

schoentje schreef:
Zoals ik in het andere topic al zei, we kennen de hele situatie niet om er over te kunnen oordelen.
Het lijkt alsof er een behoorlijk conflikt is tussen de twee partijen.
Een eigenaar heeft paarden in de top lopen voor zijn plezier en meestal niet voor het geld, omdat het alleen geld kost. Als een eigenaar z'n ruiter dan niet (meer) leuk vind, is het logisch dat hij zijn paard elders onderbrengt.
Slim is het niet echt met oog op de OS, maar juist daarom lijkt het conflict deste groter...

ken jij de hele situatie dan ?
er is helemaal geen conflict tussen beide partijen
en Schreiber is niet zomaar een eigenaar maar een dikke handelaar hier in Belgie ..die de goede paarden vaak bij een topruiter onderbrengt ( bij de Withakers meestal )dus niks plezier bij hemmaar puur business daarom zo zuur dat het niet voor centen is maar gewoon ruiterwissel
en men moet nou niet iedereen voor een domme willen houden ..een toppaard brengt geld op -al is de weg daarheen lang en die kost inderdaad geld

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:32

Tendance schreef:
Vind het altijd zo leuk, dat er zo veel mensen een mening hebben, terwijl ze de oorzaak helemaal niet weten.

Misschien heeft de ruiter wel iets heel ernstigs gedaan of een kwalijk iets begaan. Denken we er dan nog zo over?
.

ja en dan laat ie hem nog snel effe Mechelen starten ..voor de lol of wat ?
als de ruiter iets kwalijks uitsppokt dan haal ik mijn paarden vandaag nog weg hoor !!
bovendien reed Greg de hengst al 2.5 jr voor Fabien ..dus ze hadden echt wel een goede relatie :j

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:37

nee, ik ken de situatie niet, daarom kies ik dus ook geen partij. Een toppaard brengt geld op, maar als het zo makkelijk was, dan hadden alle ruiters de paarden wel zelf, want het is tenslotte winstgevend zoals jij zegt. Zou ook nog makkelijker zijn, omdat je paarden niet onder je kont vandaan verkocht worden en de ruiter zelf de zeggenschap over het paard heeft. Maar de meeste ruiters hebben dat niet, omdat onder aan de streep het vaak niet zo veel winst geeft, als je alles gaat tellen en niks wilt verkopen met oog op de sport en het risico ook nog eens erg groot is.
Als deze man handelaar is, vind ik het niet zo'n slimme
zet met oog op de OS. Maar het lijkt me dat er meer loos is. Maar natuurlijk is het heel makkelijk vingertje wijzen naar de eigenaar, die heeft het tenslotte gedaan...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:52

waarom zou ie niet slim zijn ...Ehning is top 10 ( en momenteel niet echt een toppaard op stal )Gregory moet nog knokken naar de top
waarschijnlijk is dit niet van gisteren beslist ( dus nog voor de WB winst )

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:58

Ik kies ook juist geen partij, omdat ik de info niet heb.
Hou er niet van om partij te kiezen tot ik de info weet.
Maar denk ook niet, dat jij de exacte reden weet, want iemand die zo naar over je spreekt, daar vertel je dit soort info vast niet aan!

Waikikipedia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:02

Het is ontzettend jammer voor Wathelet natuurlijk, maar het paard komt in zeer goede handen terecht. Marcus Ehning is een van de beste, zoniet de allerbeste springruiter en hij kan nog wel een topper gebruiken. Na het pensioen van Sandro Boy lukt het hem niet meer om in de Top 10 van de Rolex ranking te blijven. Dus als liefhebber van de springsport ben ik (gek genoeg misschien) blij!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:05

Tendance schreef:
Ik kies ook juist geen partij, omdat ik de info niet heb.
Hou er niet van om partij te kiezen tot ik de info weet.
Maar denk ook niet, dat jij de exacte reden weet, want iemand die zo naar over je spreekt, daar vertel je dit soort info vast niet aan!

ik snap je laatste zin niet zo goed T ..wie spreekt naar dan ?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:05

@ besita, Omdat het op zo'n korte termijn moeilijker is een combinatie te vormen dat op het hoogste niveau op het juiste moment kan pieken. Bovendien zijn er in Duitsland meer combinaties die op dat niveau goed presteren en het dus moeilijker is geselecteerd te worden.
Als hij Ehning een betere ruiter vind en het puur voor een goede prestatie op de OS deed, was het handiger geweest om deze beslissing een jaar of half jaar eerder te nemen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:10

Waikikipedia schreef:
Dus als liefhebber van de springsport ben ik (gek genoeg misschien) blij!

dan ben je toch maar een slechte liefhebber want als iedereen zo denkt dan krijgen jonge talentvolle ruiters nooit goede paarden en kansen om zich te bewijzen en moeten eigenaren dus alleen maar de jonge garde gebruiken om de paarden klaar te maken en hupsa doorschuiven naar de top 10 ruiter

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:12

ow oké Schoen , ik dacht financieel :j

Waikikipedia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:23

besita schreef:
Waikikipedia schreef:
Dus als liefhebber van de springsport ben ik (gek genoeg misschien) blij!

dan ben je toch maar een slechte liefhebber want als iedereen zo denkt dan krijgen jonge talentvolle ruiters nooit goede paarden en kansen om zich te bewijzen en moeten eigenaren dus alleen maar de jonge garde gebruiken om de paarden klaar te maken en hupsa doorschuiven naar de top 10 ruiter

Marcus Ehning staat momenteel niet in de top 10 maar op plaats 27. Hij verdient een hoge klassering. Ook hij is als jonge ruiter begonnen. Trouwens in leeftijd maken Gregory en Marcus elkaar niet zo veel.
Het zal altijd zo blijven dat jonge ruiters zich moeten bewijzen en als ze talentvol zijn en de juiste instelling hebben, dan komen ze er wel.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:38

Het is zowiezo zuur dat dit allemaal gisteren moest gebeuren en besproken worden, hij kan dus amper van de overwinning genieten.
Wat er onder hen aan de hand is weten we niet maar ben er geheel van verschoten.
Vandaar waarschijnlijk dat Gregory niet meer gestart is in de 1m45 proef.

Heel jammer want dit was wel een hele goede combinatie!!!

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:42

Tendance schreef:
Misschien is de eigenaar wel zo sociaal om de "goede" reden niet naar buiten te brengen, omdat hij er niemand mee wil schaden...
Dan blijft hij altijd de slechterik, terwijl hij juist eigenlijk niet de slechterik is......
Doe mij maar eerst de achtergrond info.

Kijk, ik begrijp jullie standpunt, maar op deze manier zijn jullie zelf bezig met van alles de wereld in te sturen die er niets meer mee te maken heeft. Misschien dit misschien dat....

Wat ik wel weet, en dat is geen veronderstelling, is dat Gregory heel hard heeft moeten werken, en zuiver op talent staat waar hij nu is. Niet zoals veel ruiters die finacieel een luxieuzere start kunnen maken, daarom is enig respect naar hem toe wel op zijn plaats.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:07

helemaal mee eens kadet ..Greg is er echt alleen met heel hard werken en abnormaal gevoel op een paard gekomen waar ie nu staat imo kon ie nu beginnen vruchten plukken.. :j
en Schreiber vind ik altijd een top paardenman
daarom begrijp ik het allemaal niet zo goed :)
mmar er zal volgende week wel meer aan het licht komen denk ik zo

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:11

Dat is onzin. Wij geven alleen maar aan, dat het wel helemaal anders kan liggen, dan de mensen hier speculeren.
Dus dat je zonder juiste achtergrondinformatie van niemand de zwarte piet moet maken.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:23

Het zal vast te maken hebben met het verkrijgen van heel veel centjes of een goede zaken deal en niet omdat de ruiter de hoeven niet goed uitgekrabt zou hebben! := ,

Het kan best eens zo zijn dat na de overwinning de eigenaar een sms berichtje heeft gehad of gebeld is met een goed voorstel,gebeurt wel vaker!
Triest hoor dat de zoveelste goede combinatie daardoor weer de deksel op de neus geduwd krijgt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:28

Zou kunnen, dus zegt nog niets. We wachten het af!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:37

Ja we gaan het weer zien vanaf een afstandje!Het kan er bij mij niet in dat iets niet uitgepraat kan worden met de eigenaar,ruiter en bond om tot een oplossing te komen wanneer er iets speelt en jezelf aangeeft er een nachtje over wilt slapen,maar vervolgens daar toch weer vanaf ziet,de rede die ik dan bedenk is nog een telefoontje/smsje met een hoger bod waar je dus niet over na hoeft te denken!

Geld doet rare dingen met mensen hoor!! :)*

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:39

Paddenpad schreef:
Het zal vast te maken hebben met het verkrijgen van heel veel centjes of een goede zaken deal en niet omdat de ruiter de hoeven niet goed uitgekrabt zou hebben! := ,

Het kan best eens zo zijn dat na de overwinning de eigenaar een sms berichtje heeft gehad of gebeld is met een goed voorstel,gebeurt wel vaker!
Triest hoor dat de zoveelste goede combinatie daardoor weer de deksel op de neus geduwd krijgt.

paard is niet verkocht dus heeft niks met geld te maken ..
en het speelt dan al net iets langer dan van de overwinning van gisteren ..want hij staat al bij Ehning op stal en iedereen is goed op de hoogte van die 31/12/2011 deadline....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:45

Paddenpad schreef:
Ja we gaan het weer zien vanaf een afstandje!Het kan er bij mij niet in dat iets niet uitgepraat kan worden met de eigenaar,ruiter en bond om tot een oplossing te komen wanneer er iets speelt en jezelf aangeeft er een nachtje over wilt slapen,maar vervolgens daar toch weer vanaf ziet,de rede die ik dan bedenk is nog een telefoontje/smsje met een hoger bod waar je dus niet over na hoeft te denken!

Geld doet rare dingen met mensen hoor!! :)*

En al zou het geld zijn, wat best een grote kans is. Waarom zou je daar NEE op moeten zeggen.
Geld maakt niet gelukkig, maar kan wel een beetje helpen.
Ik bedoel het is niet voor niets zo, dat er weer miljoenen mensen mee willen doen met de Staatsloterij......

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:46

Ik heb het niet over verkoop!!
Er is vast iemand in Duitsland die Ehning heel graag met dit paard ziet rijden en daarvoor heel veel centjes overheeft om het dier in bruikleen/lease te krijgen zodat Dhr Ehning mee kan komen en zich hoger kan gaan plaatsen.

En dat hij er al staat is niet zo gek hoor,is kwestie van transporteren a la minute na de wedstrijd naar de nieuwe lokatie,contractje op laten maken,vast een notaris in the house,et voila!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:51

Tendance schreef:
En al zou het geld zijn, wat best een grote kans is. Waarom zou je daar NEE op moeten zeggen.
Geld maakt niet gelukkig, maar kan wel een beetje helpen.
Ik bedoel het is niet voor niets zo, dat er weer miljoenen mensen mee willen doen met de Staatsloterij......

Nee niks mis mee om geld te willen verdienen,maar hou het wel beschaaft,dat siert de mens meer.
Wat betreft een staatslot kopen,daar doe ik ook al niet aan mee,winkans is zo miniem en alleen de mevrouw erachter die het bedacht heeft wordt er rijker van en de staatskas natuurlijk die dan nog meer centjes te verbrassen hebben en over de balk smijten.