Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vur schreef:Orchidee21 schreef:AFgelopen jaar zijn er per politieregio 4 mensen ongeveer opgeleid tot Dipo.
Dit worden er in 2012 minimaal 10 per regio. Echter kunnen deze politiemensen niet zomaar uit het werk worden getrokken wat ze nu doen. Dus ja, dat kost tijd. Ik weet van Twente dat ze razend druk zijn met 3 man en er alles aan doen om zo goed mogelijk de meldingen af te handelen..
Geef ze de tijd! er wordt tenminste wat aan gedaan nu.
Dat is wel zo, maar heeft volgens mij ook te maken met het trage reageren van de regio's. Alsof ze hoopte dat deze storm wel weer zou gaan liggen, maar helaas, Den Haag zette door en ineens moest holderdebolder het 1 en ander nog geregeld worden. Tja, het verdient geen schoonheidsprijs, maar daar kunnen de agenten ook niks aan doen. Het is al mooi dat ze hun nek uit willen steken.
Bovendien komen er geen extra mensen bij, maar moet het gewoon uit het normale bestand en blijft er dus minder personeel over om ander werk te doen. Zo werkt het nu eenmaal schijnbaar.
Cayenne schreef:http://www.bndestem.nl
" Takens mag bijvoorbeeld zelf geen dieren in beslag nemen, want die mogen niet mee in de dienstauto. Voor transport moet hij een andere instantie inschakelen, zoals de Dierenbescherming.
. Voor bestuursdwang wordt de LID ingeschakeld. En....de dierenbescherming....dat zijn geen opsporingsambtenaren dus die kunnen niet in beslag nemen of bestuursdwang hanteren.
griebels schreef:Wat denk je van de wet aanpassen? Dieren zijn nog steeds goederen, dat moet veranderen...
Amalarab schreef:tamary, het enige dat je kunt doen is evengoed plaatsen en hopen op gedogen! zo werkt het in NL.
mag het niet? stiekem dan toch! wel jammer!
Dát soort campagnes, daar moeten ze geld in stoppen! En dan heb ik het uiteraard niet alleen over honden.Vudress schreef:Bassenqua schreef:Weet jij over welke situatie ik het heb ? Poep en een tochtig hok?? Daar bel ik geen DB of DIPO voor hoor. Toch grappig dat jij schijnt te weten hoe ernstig de situatie is, geen eten en drinken, ach drinken maakt ook niet uit als je tot je knieen in het water staat en als je van ellende moet gaan liggen dan doe je maar net alsof je een privé zwembad hebt. Veulens die buiten geboren worden zonder toezicht en die vanaf dag 1 in de zeikende regen staan, dieren die dood liggen in het land. Ach natuurlijk, is de normaalste zaak van de wereld en die laten we gewoon 9 dagen wachten. Slimme meid ben je!!
Je zou je toon kunnen matigen, tikkeltje aso om zo te reageren.
Dit soort gevallen zijn vervelend en ook niet goed te praten. Toch blijf ik van mening dat, helemaal als de dierenpolitie niet werkt, er beter meer geld kan worden gestopt in zedenpolitie en recherchewerk. Mensen staan immers boven dieren.
stoffel schreef:helemaal geweldig Bonnie van parkeerbeheer moet even een cursus volgen (kunnen ze tenminste het verschil tussen een kat en een hond en een geit en een koe zien) en is vervolgens dierenpolitie.

De dierenpolitie komt niet alleen voor de beestjes op....nee die pakken wel wat verder door. stoffel schreef:Oke we gaan via de verwaarloosde cavia mishandelingen en huiselijk geweld opsporen.
das logisch ik ga ook via New York als ik naar Amsterdam moet.