'De dierenpolitie is nog wel even flink wennen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: 'De dierenpolitie is nog wel even flink wennen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:38

Wat denk je van de wet aanpassen? Dieren zijn nog steeds goederen, dat moet veranderen...

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:39

Inderdaad en de straffen omhoog.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:40

vur schreef:
Orchidee21 schreef:
AFgelopen jaar zijn er per politieregio 4 mensen ongeveer opgeleid tot Dipo.
Dit worden er in 2012 minimaal 10 per regio. Echter kunnen deze politiemensen niet zomaar uit het werk worden getrokken wat ze nu doen. Dus ja, dat kost tijd. Ik weet van Twente dat ze razend druk zijn met 3 man en er alles aan doen om zo goed mogelijk de meldingen af te handelen..
Geef ze de tijd! er wordt tenminste wat aan gedaan nu.

Dat is wel zo, maar heeft volgens mij ook te maken met het trage reageren van de regio's. Alsof ze hoopte dat deze storm wel weer zou gaan liggen, maar helaas, Den Haag zette door en ineens moest holderdebolder het 1 en ander nog geregeld worden. Tja, het verdient geen schoonheidsprijs, maar daar kunnen de agenten ook niks aan doen. Het is al mooi dat ze hun nek uit willen steken.
Bovendien komen er geen extra mensen bij, maar moet het gewoon uit het normale bestand en blijft er dus minder personeel over om ander werk te doen. Zo werkt het nu eenmaal schijnbaar.

helemaal mee eens!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:43

Het is meer als niets... maar ik vraag me af: wat voor een gedegen opleiding hebben deze politiemensen gekregen om dit specifieke werk nu op zich te kunnen nemen?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:58

Standaard politieopleiding en specifieke functiegerichte cursus.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:42

Cayenne schreef:
http://www.bndestem.nl
" Takens mag bijvoorbeeld zelf geen dieren in beslag nemen, want die mogen niet mee in de dienstauto. Voor transport moet hij een andere instantie inschakelen, zoals de Dierenbescherming.

De Dierenpolitie mag wél in beslag nemen, het vervoer wordt echter geregeld, ze nemen zelf geen dieren in hun auto mee (laat staan een paar pony's) :+ . Voor bestuursdwang wordt de LID ingeschakeld. En....de dierenbescherming....dat zijn geen opsporingsambtenaren dus die kunnen niet in beslag nemen of bestuursdwang hanteren. :+

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:08

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:11

10 hoeratjes voor de dierenpolitie

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:25

griebels schreef:
Wat denk je van de wet aanpassen? Dieren zijn nog steeds goederen, dat moet veranderen...

Als je dan als eigenaar ook zonder allerlei vergunningen, etc. een schuilgelegenheid en een stukje verharding mag plaatsen ben ik voor, want dat is en blijft een flinke beperking. Nu lopen welwillende mensen vast op het niet mogen aanleggen van dit soort basis dierenwelzijnsvoorzieningen. En dat is om te huilen, je wil het beste voor je dieren, en zit vervolgens klem tussen gemeente en dierenwelzijn. Wanneer gaat dat eens eindelijk opgelost worden?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:46

tamary, het enige dat je kunt doen is evengoed plaatsen en hopen op gedogen! zo werkt het in NL.
mag het niet? stiekem dan toch! wel jammer!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:16

Amalarab schreef:
tamary, het enige dat je kunt doen is evengoed plaatsen en hopen op gedogen! zo werkt het in NL.
mag het niet? stiekem dan toch! wel jammer!

Klopt, je wordt er aardig creatief van, maar het blijft ernstig krom. En je moet maar hopen dat niemand gaat zeuren.

Ook een "leuke" voor de dierenpolitie trouwens. Mensen die het netjes voor elkaar hebben, waar iemand uit onwetendheid bv over belt en waar de dierenpolitie met 2 petten op staat. Qua dierenwelzijn is alles in orde, maar de getroffen welzijnsvoorzieningen zijn niet toegestaan en dus strafbaar.

Chelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:10

@Bassenqua: Wat een k*tsituatie met die Bordeaux zeg... Ik kan ook echt niet bevatten dat er mensen zijn die voor een Jack gaan en als die er niet meer blijkt te zijn dan 'maar' een Dog meenemen... Alsof het gvd om goederen gaat (zoals hierboven ook in een reactie van een bokker staat)! En ik snap ook absoluut niet dat mensen tegenwoordig, terwijl internet toch zo toegankelijk is (je hoeft maar even een naam op Google in te typen) niet even een btje research doen... Een pup komen bij een 'hondenshowroom' dat kun je dan nog als onwetend bestempelen, maar zo slim hoef je tegenwoordig toch niet te zijn om wat info op te zoeken over hoe en waar je het beste een pup kan kopen en hoe en waar je dat absoluut niet moet doen?! :( Dát soort campagnes, daar moeten ze geld in stoppen! En dan heb ik het uiteraard niet alleen over honden.

@Vudress: Je bestempelt iemand anders als aso maar de laatste zin in jouw laatste reactie toont ook niet echt veel socialiteit, solidariteit en/of begrip.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:20

Vudress schreef:
Bassenqua schreef:
Weet jij over welke situatie ik het heb ? Poep en een tochtig hok?? Daar bel ik geen DB of DIPO voor hoor. Toch grappig dat jij schijnt te weten hoe ernstig de situatie is, geen eten en drinken, ach drinken maakt ook niet uit als je tot je knieen in het water staat en als je van ellende moet gaan liggen dan doe je maar net alsof je een privé zwembad hebt. Veulens die buiten geboren worden zonder toezicht en die vanaf dag 1 in de zeikende regen staan, dieren die dood liggen in het land. Ach natuurlijk, is de normaalste zaak van de wereld en die laten we gewoon 9 dagen wachten. Slimme meid ben je!!

Je zou je toon kunnen matigen, tikkeltje aso om zo te reageren.
Dit soort gevallen zijn vervelend en ook niet goed te praten. Toch blijf ik van mening dat, helemaal als de dierenpolitie niet werkt, er beter meer geld kan worden gestopt in zedenpolitie en recherchewerk. Mensen staan immers boven dieren.

Dieren zijn helaas wel afhankelijk van mensen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:58

helemaal geweldig Bonnie van parkeerbeheer moet even een cursus volgen (kunnen ze tenminste het verschil tussen een kat en een hond en een geit en een koe zien) en is vervolgens dierenpolitie.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:39

stoffel schreef:
helemaal geweldig Bonnie van parkeerbeheer moet even een cursus volgen (kunnen ze tenminste het verschil tussen een kat en een hond en een geit en een koe zien) en is vervolgens dierenpolitie.

Parkeerpolitie is vaak in dienst van de gemeente, en is vaak geen politie, maar gemeentelijke BOA. En...de mensen die bij de dierenpolitie werken zullen vast en zeker mensen zijn met vele jaren politie-ervaring (je weet wel, zware aanrijdingen behandelen, inbraken opnemen, iemand in nood de helpende hand bieden, recherchewerk etc) en die al affiniteit met dieren hebben omdat ze zelf al altijd met dieren zijn omgegaan (misschien wel geboren en getogen op een boerderij). Je weet wel...het soort politiemensen die toch nog eens hun werk met hun hobby hebben willen matchen. ;)

Eerder heb ik overigens een link geplaatst, die kennelijk de mensen hier ontgaat. Het is bewezen dat daar waar dieren mishandeld of verwaarloosd worden er ook vaak huislijk geweld plaats vind of kinderverwaarlozing. En daar waar kindermishandeling/verwaarlozing/huislijk geweld plaats vind er ook dieren verwaarloosd en/of mishandeld worden. Hoezo....geen dierenpolitie nodig? Lijkt me broodnodig! Het werkt van 2 kanten. ;) De dierenpolitie komt niet alleen voor de beestjes op....nee die pakken wel wat verder door.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 30-12-11 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:52

Ik vind het fijn dat ze er zijn. Maar ik vind dat ze meer ervaring met dieren moeten hebben.
Ik ben momenteel bang dat ze een keertje bij mij op de stoep staan.
Dit omdat het (door de zeer vele regenval van de afgelopen tijd) mijn paddock modderig is.
Ze zakken niet tot hun enkels in de modder en er zijn nog droge stukken maar toch

Ik ben zo bang omdat ze bij een kennis van mij langs zijn geweest en hierbij was hetzelfde aan de hand
Ook vonden ze dat een van de pony's nodig bekapt moest worden ( deze staat achter wat langer door de stand
van de benen. Gedaan door een hoefsmid). Maar als hij de pony's niet snel weg zou halen werden ze in beslag genomen.
Nu hebben ze gelukkig een andere plek (ook in een laagje modder. Er is hier nergens meer een droge plek te vinden doordat
het water niet meer weg kan/ op kan drogen)

Maar dit is gelukkig goed afgelopen en ze doen natuurlijk ook goede dingen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:20

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Graag vanaf hier met argumenten op de inhoud van een bericht reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:27

Het is de onwil van de leidinggevende bij de politie en niet te vergeten de diverse burgemeesters, denk hierbij aan Jorritsma(voorzitster raad v.Burgemeesters), die alles proberen tegen te houden en burgemeester
v.d.Laan (Asd) vindt dierenpolitie onzin want in Asd. zijn geen megastallen, maar hij vergeet een slachthuis en diverse manege etc. Er zijn genoeg coll. die het graag willen worden. Wat er ook al gesteld wordt dat er genoeg politiemensen zijn die verstand van dieren hebben en niet alleen van paarden en als ze maar wat doen kan later altijd uitgezocht worden. Ik ben zelf helaas te oud anders had ik ook gesolliciteerd, ik ben bijna op een paard geboren en kan wel stellen redelijk wat verstand van paarden en andere dieren te hebben en anders je gezonde verstand gebruiken. De (dieren)politie kan altijd alles in beslag nemen dus ook dieren. Toen ik nog wijkagent was heb ik ook op een woonwagenkamp 2 hondjes en 2 kanaries die verwaarloost werden, in beslag genomen en de dierenambulance heeft ze opgehaald en overgebracht naar het dieren asiel en de kosten van verblijf werden in eerste instantie betaald door justitie, daar zit een aparte afdeling voor. Alleen de coll. raken vaak een beetje in paniek en weten niet wat ze kunnen doen vandaar, dat ze niet altijd actie ondernemen en dat is jammer.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:35

'Supercop'.... :D , ik denk dat men er niet meer onderuit komt. :j (wat meer punten en komma's waren handig geweest... O:) )

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:40

Klopt helemaal, maar alles er niet zoveel tegenwerking was geweest, waren er al veel meer geweest.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:42

Tja...normaal zou er heel veel water door de Rijn zijn gegaan voor iets opgezet zou worden. Nu is het omgekeerd. Maar goed, ze zijn er, en dat is prima. De rest volgt wel. :j Mensen kunnen zich wel boos maken maar dat heeft toch geen zin.

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:45

Je hebt helemaal gelijk en wat betreft de link van huiselijk geweld en dierenmishandeling klopt ook helemaal.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:53

Oke we gaan via de verwaarloosde cavia mishandelingen en huiselijk geweld opsporen.

das logisch ik ga ook via New York als ik naar Amsterdam moet.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:20

stoffel schreef:
Oke we gaan via de verwaarloosde cavia mishandelingen en huiselijk geweld opsporen.

das logisch ik ga ook via New York als ik naar Amsterdam moet.

In New York zijn ze er al een stuk verder mee. Dat is geen Amsterdamse uitvinding. :+

Als je kijkt op internet "dier huislijk geweld" kom je bij deze link uit: http://www.huiselijkgeweld.nl/doc/publi ... s_2009.pdf

Ik zou zeggen lees dat maar eens Stoffel, dan praten we verder.