Paul Schockemöhle redt Zweedse stoeterij Flyinge

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Paul Schockemöhle redt Zweedse stoeterij Flyinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:32

Altijd op de juiste tijd op de juiste plek die man. Hele slimme kerel! ( en daarom dus ook zoveel geld :P)

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:47

emma525 schreef:
Volgens mij heeft Schockemöhle geld te veel... Maar goed van hem dat hij de stoeterij heeft gered.

Idd, dat is ook mijn eerste idee!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:57

Niet alleen een transportbedrijf maar ook een heel groot paardenbedrijf en een ruitersportzaak. Die man is gewoon een erg goede zakenman.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:34

De ruitersportzaak is niet van hem maar van familie. Ik meen broer. Schockemohle weet hoe hij geld kan verdienen, wat is daar mis mee? het is een top zakenman en paardenman. Snap niet hoe mensen altijd zo negatief kunnen zijn. Stoeterij is gered, de mensen blijven hun werk houden wat is het probleem?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:47

Oh dacht dat die ruitersportzaak ook van hem was...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:00

Juresco schreef:
Paul Schockemöhle iets of iemand redden ?! Laat me niet lachen. Iedereen die hem kent weet dat dit woord niet in zijn woordenboek
voor komt. Lees maar eens op de Zweedse fora wat de deal allemaal inhoud. Nu PS éénmaal zijn voet binnen de deur heeft vrees ik het ergste voor het Zweedse fokbloed. Het kan echter niet ontkent worden dat hij een neusje heeft voor mensen die in de problemen zitten, eerst de Vissers, nu Flyinge, de volgende stap zou wel eens de Spaanse Rijschool in Wenen kunnen zijn.

De Vissers in de problemen :?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:28

sarabande schreef:
Juresco schreef:
Paul Schockemöhle iets of iemand redden ?! Laat me niet lachen. Iedereen die hem kent weet dat dit woord niet in zijn woordenboek
voor komt. Lees maar eens op de Zweedse fora wat de deal allemaal inhoud. Nu PS éénmaal zijn voet binnen de deur heeft vrees ik het ergste voor het Zweedse fokbloed. Het kan echter niet ontkent worden dat hij een neusje heeft voor mensen die in de problemen zitten, eerst de Vissers, nu Flyinge, de volgende stap zou wel eens de Spaanse Rijschool in Wenen kunnen zijn.

De Vissers in de problemen :?

Dacht precies hetzelfde..........dacht het dus niet :')

PS heeft altijd een goede neus voor zaken gehad, of hij altijd even ethisch te werk gaat weet ik niet
dat zullen mensen die dicht bij hem zitten beter kunnen beoordelen.....vond hem als ruiter tegenover
zijn paarden zacht gezegd niet leuk..........zijn broer Alwin was een heel ander slag.

Tellisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:34

Even een (domme) vraag:
Een staatsstoeterij werkt toch normaal gesproken alleen met hengsten van eigen nationaliteit? Wordt er een uitzondering gemaakt om de boel te redden? Kan ik me wel goed voorstellen, ik dacht alleen dat het zo ongeveer 'de grondwet' betrof.
Of heb ik dit helemaal verkeerd in mijn hoofd zitten?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:03

Kwestie van goedkeuren, gebeurd toch overal ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:16

Ik walg een beetje van de ondertoon in sommige reacties hier.
Ik denk dat we als paardenliefhebber alleen maar blij mogen zijn met iedereen die in deze moeilijke tijden een paardenbedrijf een helpende hand toesteekt. Maakt niet uit of het een Pistolen Paultje is, of Paul Schockemoehle. Want wordt er niets gedaan is het niet goed, komt er hulp, is het ook niet goed want de helpende hand moet door menige zelfbenoemde selectiecommissie (= bokker) goedgekeurd worden. Of moet iedere aspirant koper een bewijs van goed gedrag overleggen voordat hij in de ogen van jullie bokkers genade kan vinden?

Een succesvol zakenman moet soms drastische maatregelen nemen, keuzes maken die voor een ander ongemakkelijk zijn, en misschien niet goed voelen.
Succesvol zakendoen heeft alles te maken met een neus voor kansen hebben, en deze kansen DURVEN te grijpen, en DURVEN op je gezicht te gaan.
Hoe en wat Totilas uiteindelijk voor PS gaat doen, zal de tijd leren. Blijkt het niet te werken, dan so be it. Toch? Een succesvol zakenman mag ook fouten maken. En zelfs als de koop van Totilas er uiteindelijk toe leidt dat Toot helemaal niet meer vooraan in de ring mee kan doen...het heeft zo moeten zijn....en misschien was dat ook het uiteindelijk doel van de hele aankoop.
Of de hulp/overname uiteindelijk een succes blijkt te zijn is ook nog maar te zien. Iig fijn dat er hulp is gekomen. Niet uit eigen land, en ik denk dat daar net als de verkoop van Totilas genoeg ruimte voor was geweest, maar iemand die over de grenzen van zijn land heen durft te kijken en dat ook doet. Bij de aanschaf van paardenmateriaal, en bij de aanschaf van onroerend goed....

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:19

Amen +:)+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 03:18

Wel goede PR voor hem, sinds hij min of meer nu de reputatie heeft goede paarden "weg te kopen".
Maargoed, super voor die stoeterij!

Maar nee, ik kan er niet over twijfelen dat PS goed bezig is, zakelijk gezien, en hij heeft ook geen goedkeuring nodig van wie dan ook. Maarre wat betreft kansen grijpen; het lijkt wel of hij iedere kans grijpt die hij nemen kan. Of het doordacht is of niet, dat weet ik niet. Maar het lijkt dat ieder paard dat een beetje in de picture komt, wordt door hem met enorme bedragen overgekocht. En als we naar Totilas kijken en naar dat ene filmpje van Bretton Woods bijvoorbeeld; weet ik niet of dat wel een voordeel is voor die paarden. Niet in de welzijnszin, maar in de sport. Of hij moet goede stalruiters, dan wel wedstrijdruiters hebben die er wat van gaan maken, maar je kan niet ontkennen dat het nú best een lachertje is.

Ik hoop van harte voor PS dat hij de laatste lacher is. De economische crisis humort hij nu ook overheen, blijkbaar, dus het zou mooi voor hem zijn als dat zo blijft. Hell, ik zou graag zijn (schoon)dochter zijn.

Wat Cassidy zegt over Totilas, dat het misschien zo had moeten zijn dat Totilas niet meer vooraan meedoet (als dat uiteindelijk het geval blijkt te zijn), vind ik niet helemaal kloppen. Totilas heeft het in zich om vooraan mee te blijven doen, dat talent heeft hij gewoon. Hij is ook niet verkocht omdat zijn prestaties omlaag gingen. Hij moet gewoon een ruiter hebben die er tijd in steekt om met hem verder te komen. Hopelijk voor MAR is hij dat en gaat het lukken om een combi te vormen en de prestaties te krijgen. Maar als dat niet zo is en als Totilas naar de achtergrond verdwijnt, kan ik persoonlijk dat niet wijten aan toeval of dat het "zo had moeten zijn".... Want met zo'n paard kun je het daar gewoon niet aan wijten. Tenzij er blessures aan te pas komen of iets dergelijks.
Edward krijgt ook zoveel commentaar dat hij niet onwijs goed rijdt. Hoe hebben die twee dan zoveel kunnen winnen? In mijn ogen is het dan de combinatie. En persoonlijk denk ik dat dat in de meeste gevallen zo is.
Je kan ook iedere ruiter op Parcival zetten, maar die kunnen ook niet zo'n proef neerzetten als Adelinde nu met hem kan, lijkt mij. Tenzij je er een tijdje aan training over heen laat gaan.

Anyway, heel fijn voor die stoeterij!!!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:01

Cassidy schreef:
Ik walg een beetje van de ondertoon in sommige reacties hier.
Ik denk dat we als paardenliefhebber alleen maar blij mogen zijn met iedereen die in deze moeilijke tijden een paardenbedrijf een helpende hand toesteekt. Maakt niet uit of het een Pistolen Paultje is, of Paul Schockemoehle. Want wordt er niets gedaan is het niet goed, komt er hulp, is het ook niet goed want de helpende hand moet door menige zelfbenoemde selectiecommissie (= bokker) goedgekeurd worden. Of moet iedere aspirant koper een bewijs van goed gedrag overleggen voordat hij in de ogen van jullie bokkers genade kan vinden?

Een succesvol zakenman moet soms drastische maatregelen nemen, keuzes maken die voor een ander ongemakkelijk zijn, en misschien niet goed voelen.
Succesvol zakendoen heeft alles te maken met een neus voor kansen hebben, en deze kansen DURVEN te grijpen, en DURVEN op je gezicht te gaan.
Hoe en wat Totilas uiteindelijk voor PS gaat doen, zal de tijd leren. Blijkt het niet te werken, dan so be it. Toch? Een succesvol zakenman mag ook fouten maken. En zelfs als de koop van Totilas er uiteindelijk toe leidt dat Toot helemaal niet meer vooraan in de ring mee kan doen...het heeft zo moeten zijn....en misschien was dat ook het uiteindelijk doel van de hele aankoop.
Of de hulp/overname uiteindelijk een succes blijkt te zijn is ook nog maar te zien. Iig fijn dat er hulp is gekomen. Niet uit eigen land, en ik denk dat daar net als de verkoop van Totilas genoeg ruimte voor was geweest, maar iemand die over de grenzen van zijn land heen durft te kijken en dat ook doet. Bij de aanschaf van paardenmateriaal, en bij de aanschaf van onroerend goed....

De hand uitsteekt....... hij ziet gewoon de dekaantallen omlaag gaan en boort een nieuwe markt aan, dat doen zakenmensen

En zelfs als de koop van Totilas er uiteindelijk toe leidt dat Toot helemaal niet meer vooraan in de ring mee kan doen...het heeft zo moeten zijn....en misschien was dat ook het uiteindelijk doel van de hele aankoop.

Het was zeker erg laat, maar bewust zoveel miljoenen weggooien :? :?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:03

Fijn dat er entrepeneurs zijn.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 03:33

Wat een gedoe, Schochemöhle heeft de centen betaald, niemand anders dan hij....

Ja, het zal consequenties hebben, link.rechts of door het midden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:45

De sanering in de hengstenhouderij/Paardenhouderij zal in 2012 nog heftiger worden...
Het gevecht om de laatste klant zal doorgaan..En dat geldt nog meer voor stamboeken. {:)-:(

Citaat:
Op advies van de Fokkerijraad worden nakomelingen van hengsten die in de top
van de WBFSH-rankings staan en niet zijn goedgekeurd bij een KWPN-erkend
stamboek per 1 januari 2012 in register A geregistreerd i.p.v. in register B.

bron: KWPN

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:50

Fijn dat er iemand is die toch de gok durft te nemen geld in Flyinge te steken! Dat dat niet alleen filantropie is mag duidelijk zijn - maar het idee dat Schockemöhele hier flink geld aan gaat verdienen is ook wel heel erg optimistisch. Als het zo simpel was, was er echt wel een rijke Zweed geweest die in Flyinge geïnvesteerd had.