) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Juresco schreef:Paul Schockemöhle iets of iemand redden ?! Laat me niet lachen. Iedereen die hem kent weet dat dit woord niet in zijn woordenboek
voor komt. Lees maar eens op de Zweedse fora wat de deal allemaal inhoud. Nu PS éénmaal zijn voet binnen de deur heeft vrees ik het ergste voor het Zweedse fokbloed. Het kan echter niet ontkent worden dat hij een neusje heeft voor mensen die in de problemen zitten, eerst de Vissers, nu Flyinge, de volgende stap zou wel eens de Spaanse Rijschool in Wenen kunnen zijn.
sarabande schreef:Juresco schreef:Paul Schockemöhle iets of iemand redden ?! Laat me niet lachen. Iedereen die hem kent weet dat dit woord niet in zijn woordenboek
voor komt. Lees maar eens op de Zweedse fora wat de deal allemaal inhoud. Nu PS éénmaal zijn voet binnen de deur heeft vrees ik het ergste voor het Zweedse fokbloed. Het kan echter niet ontkent worden dat hij een neusje heeft voor mensen die in de problemen zitten, eerst de Vissers, nu Flyinge, de volgende stap zou wel eens de Spaanse Rijschool in Wenen kunnen zijn.
De Vissers in de problemen

Cassidy schreef:Ik walg een beetje van de ondertoon in sommige reacties hier.
Ik denk dat we als paardenliefhebber alleen maar blij mogen zijn met iedereen die in deze moeilijke tijden een paardenbedrijf een helpende hand toesteekt. Maakt niet uit of het een Pistolen Paultje is, of Paul Schockemoehle. Want wordt er niets gedaan is het niet goed, komt er hulp, is het ook niet goed want de helpende hand moet door menige zelfbenoemde selectiecommissie (= bokker) goedgekeurd worden. Of moet iedere aspirant koper een bewijs van goed gedrag overleggen voordat hij in de ogen van jullie bokkers genade kan vinden?
Een succesvol zakenman moet soms drastische maatregelen nemen, keuzes maken die voor een ander ongemakkelijk zijn, en misschien niet goed voelen.
Succesvol zakendoen heeft alles te maken met een neus voor kansen hebben, en deze kansen DURVEN te grijpen, en DURVEN op je gezicht te gaan.
Hoe en wat Totilas uiteindelijk voor PS gaat doen, zal de tijd leren. Blijkt het niet te werken, dan so be it. Toch? Een succesvol zakenman mag ook fouten maken. En zelfs als de koop van Totilas er uiteindelijk toe leidt dat Toot helemaal niet meer vooraan in de ring mee kan doen...het heeft zo moeten zijn....en misschien was dat ook het uiteindelijk doel van de hele aankoop.
Of de hulp/overname uiteindelijk een succes blijkt te zijn is ook nog maar te zien. Iig fijn dat er hulp is gekomen. Niet uit eigen land, en ik denk dat daar net als de verkoop van Totilas genoeg ruimte voor was geweest, maar iemand die over de grenzen van zijn land heen durft te kijken en dat ook doet. Bij de aanschaf van paardenmateriaal, en bij de aanschaf van onroerend goed....
Citaat:Op advies van de Fokkerijraad worden nakomelingen van hengsten die in de top
van de WBFSH-rankings staan en niet zijn goedgekeurd bij een KWPN-erkend
stamboek per 1 januari 2012 in register A geregistreerd i.p.v. in register B.