Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
czar schreef:Eigenlijk is het in dit geval trouwens een puur theoretische discussie.
Aangezien spermacellen geen mitochondriên hebben en dus enkel het DNA uit de kern meezeulen naar de eicel maakt het bij een dekking met een kloon eigenllijk niet uit.
Indien je een merrie zou klonen met de huidige techniek maakt het echter wel een verschil.
iloonaa__ schreef:is er eigenlijk een foto van het gekloonde paard?
lijkt me wel apart (neem aan dat hij er dan ook exact uitziet zoals de orginele Quidam)

Iris82 schreef:iloonaa__ schreef:is er eigenlijk een foto van het gekloonde paard?
lijkt me wel apart (neem aan dat hij er dan ook exact uitziet zoals de orginele Quidam)
Nee dat klopt niet.
De witaftekening kan heel anders zijn. Dit omdat daar 'blijkbaar' ook nog andere factoren in meespelen die ze nog niet helemaal duidelijk hebben.
Toetsenbord schreef:Persoonlijk zou ik het niet durven om een rietje te gebruiken van een hengst die gekloond is....
Eerst maar kijken wat en hoe de dieren het in de toekomst doen. (gezondheidstechnisch gezien)
lunaster schreef:nog wat:
stel, je koopt goedkoop sperma van de kloon, krijgt een veulen, en vervolgens beweer je dat het een nakomeling is van Quidam zelf, da's toch alle poorten open zetten voor fraude, aangezien niemand kan bewijzen van welke hengst het zaad nu werkelijk afkomstig is?!