Flinke discussie over paardenbelasting in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:24

Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken. Ik weet namelijk niet hoe het met de registratie in Duitsland zit, maar hoeveel mensen hebben bv. het paspoort of stamboekpapier op naam laten zetten. Of over laten schrijven na een verhuizing? Van de vijf bij mij staat er een en op naam en op het juiste adres. Gaan ze de belastingambtenaren gratis kaplaarsjes geven zodat ze alle weitjes en maneges af kunnen gaan? :+

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:30

Mathilde schreef:
Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken. Ik weet namelijk niet hoe het met de registratie in Duitsland zit, maar hoeveel mensen hebben bv. het paspoort of stamboekpapier op naam laten zetten. Of over laten schrijven na een verhuizing? Van de vijf bij mij staat er een en op naam en op het juiste adres. Gaan ze de belastingambtenaren gratis kaplaarsjes geven zodat ze alle weitjes en maneges af kunnen gaan? :+

Hier zijn ze in NL al langer serieus mee bezig om dit anders aan te pakken, maar of het ze lukt is nog een tweede...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:31

danielle_s schreef:
Grote kans dat dit met de evt. doorvoering van paardenbelasting ook het geval is. Op meer ruiterpaden hoef je dan denk ik ook niet te rekenen.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb een paard die het erf niet af komt. Het mest laten we compost worden en gaat weer over het land heen als bemesting.
Waar is die belasting goed voor dan?

Evenals 3 van mijn honden. Zijn waakhonden. Komen het erf niet af. Waar is die hondenbelasting voor dan?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:33

Laten we hopen van niet want anders is het echt geen leuke hobby meer. Ik krijg altijd van die viva revolution gevoelens bij zulke berichten ~~}>

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:40

Als we nu eens kinder en bejaarde belasting invoeren is het begrotingstekort in één keer opgelost! ;)

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:42

HorseTopShop schreef:
danielle_s schreef:
Grote kans dat dit met de evt. doorvoering van paardenbelasting ook het geval is. Op meer ruiterpaden hoef je dan denk ik ook niet te rekenen.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb een paard die het erf niet af komt. Het mest laten we compost worden en gaat weer over het land heen als bemesting.
Waar is die belasting goed voor dan?

Evenals 3 van mijn honden. Zijn waakhonden. Komen het erf niet af. Waar is die hondenbelasting voor dan?

De gemeente is vrij in de besteding van de opbrengst van de hondenbelasting. Het is dus een algemene belasting en geen bestemmingsheffing. De opbrengst maakt deel uit van de algemene middelen van de gemeente.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:48

tjady schreef:
Als we nu eens kinder en bejaarde belasting invoeren is het begrotingstekort in één keer opgelost! ;)

Het is misschien niet helemaal haalbaar maar wel een leuk idee :=

Ik denk dat er op den duur wel een soort van belasting komt voor paardenhouders. Men is niet gek en ziet overal wel paarden staan, als er omgerekend wordt hoeveel dat eventueel op zou kunnen leveren... :$ :$ Nou. dan komen de ambtenaren zelfs zonder kaplaarsjes aan denderen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:49

tjady schreef:

dan moet ik mijn kinderen verkopen straks :+

hondenbelasting betalen wij hier ook
79 euro per hond per jaar
en als je er 4 of meer heb dan krijg je kennel tarief
maar wel zelf opruimen als je hond wat heb achter gelaten
terwijl ze wel zo een machine hebben om alles op te ruimen
controleren doen ze hier ook op loslopende honden
als je gepakt word krijg je een vette bon

paarden belasting is echt onzin
een paard eet gras en alles wat het dier produceerd is afbreekbaar
dus snap het niet zo goed

noudy

Re: Flinke discussie over paardenbelasting in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:05

Wat een onzin zeg, hoop niet dat dit er door gaat komen, vind het belachelijk
veel geld met 4 paarden zou ik 3000 euro kwijt zijn, word een dure hobby dan.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:16

het is al erg genoeg dat je een 'kenteken'moet gaan halen op de gemeente als je wil buiten rijden
waar zogenaamd de paden van worden onderhouden..
En nu ook nog dit willen invoern zijn ze helemaal van de pot gerukt

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:25

Als ze nu eens 50% loon iintrekken van al die mensen daar in de 1e en 2e kamer. zouden we weer enorm veel geld overhouden!

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:30

Volgens mij staan heel veel paarden niet op "eigenaars" naam omdat een paspoort geen eigendom bewijs is.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen dan..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:33

Semmerd schreef:
Volgens mij staan heel veel paarden niet op "eigenaars" naam omdat een paspoort geen eigendom bewijs is.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen dan..

Eerst dat dus verplichten ;) Zijn ze al volop mee bezig, hou de nieuwe regels maar in de gaten nadat de stamboeken in NL ondersteboven zijn gekeerd.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:53

Ik hoop echt niet dat dit gaat gebeuren, de lol is er dan echt vanaf, maarja als ik ze dan wil verkopen wie neemt ze dan nog over?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:59

L_Rivaldo schreef:
Ik hoop echt niet dat dit gaat gebeuren, de lol is er dan echt vanaf, maarja als ik ze dan wil verkopen wie neemt ze dan nog over?

Dat zei ik aan het begin al ergens....er zullen er dan veel in de frikadellen eindigen.(niet aanvallend bedoeld overigens)

Wordt het wel weer een elite sport. Leuk :roll:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:04

Ik begrijp dat ook erg goed, dit zal gebeuren en gebeurd momenteel al volop.
De paardenmarkt ligt al op zijn gat..Is dit een manier om van de hoeveelheid paarden af te komen of echt voor de kas?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:04

NatasjavE schreef:
Dan gaan paarden denk ik heel erg goedkoop worden. Dan gaan er een hoop de frituur in ben ik bang.

Dat is al zo....denk dat de paarden dan straks voor niks weg gaan en dat er een paardenvleesoverschot (nieuw woord?) in Europa komt. :D Ms straks de koelkast vullen met je eigen paard. Geen taks meer hoeven te betalen en goedkoop de vriezer vol. Geeft weer strop voor de supermarkten. :+

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:08

Gelukkig staan hier de paardjes 10 meter over de grens in NL.

DL wil ook al tol gaan innen op het gebruik van de Rijn hoorde ik op de radio vanochtend.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:11

Het moet echt niet nóg gekker worden,voor diegene die in pension staan ...is het al niet duur genoeg?
Nu weet je zeker dat er nog meer paarden en pony's bij de slacht terecht gaan komen.
Een tenniser of motor-rijder(crosser),voetballer (behalve profs) balet dansers, welke tak van sport dan ook ,die hoeven dat toch ook niet?!

Ik mag hopen dat er nu geen bokkers hier zitten die durven te zeggen dat ze het héél normaal vinden {:)-:(

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:14

nou ik ben niet van plan omdat te betalen.....ik woon ook in gemeente.....waar geen hondenbelasting word geheven......maar ik woon in ene gemeente paarden staan in andere gemeente......dat word dan ook weer een punt...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:24

Misschien gaan ze straks ook heffing op bandenrechten eisen, voor mountainbikers, fietsers, tractoren etc. :+ :D
Kan ik mijn bandenrechten misschien verkopen aan de buurman, heb nl geen fiets. :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:25

Mooi bangmakerijbericht en het lukt nog ook. Dit gaat heus niet gebeuren. Het is een modelwet en hoeveel modelwetten komen er door heen? Dan nog is het hier in NL niet aan de orde vooralsnog. Als er ooit hier zo'n wetsvoorstel wordt gedaan kunnen we altijd nog in de stress schieten met z'n allen. Dit soort wetten zijn er nooit zomaar binnen korte tijd doorheen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:41

Mathilde schreef:

Als je als paardeneigenaar je zaakjes voor elkaar hebt dan heb je hier je paarden aangemeld bij de tierseuchenkasse. Zo weten ze precies hoeveel paarden je hebt.
Ik mag echt hopen dat dit er niet door gaat komen want dat gaan wij niet trekken en aangezien we 3 pensioenpaarden hebben hebben staan, is verkopen ook geen optie. Bij ons komen geen van de 4 paarden van het erf dus zou echt van de gekke zijn.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:45

Ik vroeg me idd al af hoe ze je dan weten te vinden, dus dank voor het antwoord.

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:01

Je hoeft je paard toch niet ergens te laten registreren. Als je de paardenbelasting gaat vergelijken met hondenbelasting is het heel simpel: Je bent verplicht om je hond aan te geven. Of mensen dit doen is de vraag, daarom wordt er steekproefgewijs gecontroleerd op de aangifte van honden. Volgens mij kan je dat ook heel simpel doen met paarden.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben er ook absoluut op tegen. Maar ik denk dat het voor de gemeente niet heel moeilijk is om in te voeren. Probleem is dan alleen artikel 226 van de gemeentewet, deze moet eerst aangepast moet worden.

Volgens mij speelt dit al een jaar of 10 en is er tot op heden nog geen wetsvoorstel om art. 226 aan te passen.