Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mathilde schreef:Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken. Ik weet namelijk niet hoe het met de registratie in Duitsland zit, maar hoeveel mensen hebben bv. het paspoort of stamboekpapier op naam laten zetten. Of over laten schrijven na een verhuizing? Van de vijf bij mij staat er een en op naam en op het juiste adres. Gaan ze de belastingambtenaren gratis kaplaarsjes geven zodat ze alle weitjes en maneges af kunnen gaan?
danielle_s schreef:Grote kans dat dit met de evt. doorvoering van paardenbelasting ook het geval is. Op meer ruiterpaden hoef je dan denk ik ook niet te rekenen.
HorseTopShop schreef:danielle_s schreef:Grote kans dat dit met de evt. doorvoering van paardenbelasting ook het geval is. Op meer ruiterpaden hoef je dan denk ik ook niet te rekenen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb een paard die het erf niet af komt. Het mest laten we compost worden en gaat weer over het land heen als bemesting.
Waar is die belasting goed voor dan?
Evenals 3 van mijn honden. Zijn waakhonden. Komen het erf niet af. Waar is die hondenbelasting voor dan?
tjady schreef:Als we nu eens kinder en bejaarde belasting invoeren is het begrotingstekort in één keer opgelost!
Nou. dan komen de ambtenaren zelfs zonder kaplaarsjes aan denderen. tjady schreef:Als we nu eens kinder en bejaarde belasting invoeren is het begrotingstekort in één keer opgelost!
Semmerd schreef:Volgens mij staan heel veel paarden niet op "eigenaars" naam omdat een paspoort geen eigendom bewijs is.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen dan..
Zijn ze al volop mee bezig, hou de nieuwe regels maar in de gaten nadat de stamboeken in NL ondersteboven zijn gekeerd. L_Rivaldo schreef:Ik hoop echt niet dat dit gaat gebeuren, de lol is er dan echt vanaf, maarja als ik ze dan wil verkopen wie neemt ze dan nog over?
NatasjavE schreef:Dan gaan paarden denk ik heel erg goedkoop worden. Dan gaan er een hoop de frituur in ben ik bang.
Ms straks de koelkast vullen met je eigen paard. Geen taks meer hoeven te betalen en goedkoop de vriezer vol. Geeft weer strop voor de supermarkten.
Mathilde schreef:Ik vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken. Ik weet namelijk niet hoe het met de registratie in Duitsland zit, maar hoeveel mensen hebben bv. het paspoort of stamboekpapier op naam laten zetten. Of over laten schrijven na een verhuizing? Van de vijf bij mij staat er een en op naam en op het juiste adres. Gaan ze de belastingambtenaren gratis kaplaarsjes geven zodat ze alle weitjes en maneges af kunnen gaan?