Laura Bechtolsheimer wint de kur op muziek van Olympia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:25

Charlotte had idd ook een fout in de 2ers, 1e was om de 3. Laura was terecht de winnares, maar dat was ze niet geworden als Charlotte foutloos was geweest. Mooie combi, Laura en Alf, knap hoe ze zo'n grote sterke vos aan elkaar krijgt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:27

mistid schreef:
Verder heb ik veel dikke paarden gezien... te dik.

Ja die ene, heel erg, van ik dacht Engeland, Henriette ofzo met Louis (?).

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:31

Klopt, die spande toch echt wel de kroon! Henriette Andersen met Louis d'Or. Die is ook als laatste geeindigd, maar had nog wel 68,?? procent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:32

Inderdaad :') leek wel een drachtige merrie _O-

Maar ik ben helemaal weg van Valegro, wat een prachtpaard was dat zeg :)

F_Orumster

Re: Laura Bechtolsheimer wint de kur op muziek van Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:34

Ja dat zag er niet echt uit, dat dikkertje in de ring, het paard wat erna kwam leek eerst wel een enorm sprietje.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:44

Valegro vond ik ook te dik.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:44

Mn moeder en ik moesten zo om die merrie lachen, sorry maar dat was echt geen gezicht! Die van Charlotte had ook geen slank kontje, maar kan natuurlijk ook de bouw zijn. Die klopt qua proportie in ieder geval een heel stuk beter dan dat propje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:46

Valegrot en Uthopia zijn echt toppers voor de toekomst! Wanneer die foutloos rijden en nog net wat meer ervaring krijgen zijn dat echt kanshebbers voor goud.

Nadine Capellmann en Elvis vond ik om te huilen. Heb het echt te doen met dat paard.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:49

Die merrie is een ruin :') . Hij leek wel 9 maanden drachtig idd := .
Ik stoor me toch wel enorm aan het gehang en gewurg van Laura, krijg echt pijn in mijn mond als ik ernaar kijk. Wat dat betreft kijk ik veel liever naar Charlotte of Carl :j . Maarja, die hadden geen foutloze kür.

En Elvis: die leek diepongelukkig, wat zag dat er naar uit zeg.

Maar ook ik heb weer genoten gisteren en super dat het uitgezonden werd!

Grappige opmerking van die Britse speaker, ben wel benieuwd wat het percentage was geweest van Adelinde als ze wel had meegedaan, kijken of hij dit dan nog kan zeggen }> }> .

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:49

Nou idd,wat een hoop dikkerts!

Wbt 19 jaar:Bonfire liep toen ook nog mee en was super los.
Maar Krawall heeft gewoon een moeilijke hals.
Jenny rijdt hem knap,niemand zegt iets anders.Ik vind het een prettige amazone om naar te kijken.

Elvis heeft ook niet zo'n makkelijk exterieur,maar was ook geen blij paard om te zien.

Ik zag die fout bij Valegro om de 2 ook,maar er werd nix over gezegd dus dacht dat ik het mis had.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:50

Die eerste om de 2er ging inderdaad verkeerd ja :j .

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:53

Mooie 7e plek voor Christa :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:56

Ik vond de proef van Laura ook de terechte winnaar. Dat paard liep zo mooi vloeiend en los door zijn lijf. Carl Hester vond ik ook heel goed. Die uitgestrekte draf..... +:)+

Nadine, de laatste begon best leuk, maar na een paar onderdelen helemaal de mist in. En de mond van het paard wagenwijd open... :n

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:09

knollentuin schreef:
ja maar jij zegt dat een paard van 19 niet meer door zn nek zou kunnen lopen, ik ben het daar niet mee eens . al loopt ie op de maan kan ie nog nageven en losgelaten zjn :P

Je moet gewoon je dag hebben als je wat ouder wordt. :+

Uitslag FEI Grand Prix (di):
1) Charlotte Dujardin (Eng) - Valegro - 81.043%
2) Laura Bechtolsheimer (Eng) - Mistral Hojris - 79.234%
3) Carl Hester (Eng) - Uthopia (Métall x Inspekteur) - 75.447%
6) Jenny Schreven (Weert) - Krawall - 71.745%
8) Christa Laarakkers (Winschoten) - Divoza Horseworld Ovation - 69.681%

Veradressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:14

aslo schreef:
Heb genoten gisteravond. Vond dat laura terecht gewonnen had, geen enkel foutje, Mistral was zo zuiver, tactmatig zeer sterk. Haar handgebruik vond ik juist erg meevallen, heb veel erger gezien. Mistral kan zich soms zo sterk maken dat ze echt alles uit de kast moet halen om hem aan elkaar te houden. Valegro is gewoon om te kwijlen, die komen er wel, paard is nog jong en wrs daardoor zo nu en dan toch een klein foutje erin. Carl vond ik duidelijk de '' minste'' van de 3. Dwz dat ik vind dat hij het paard zo nu en dan wat meer gesloten zou moeten houden, zoals bij de pirouettes bijv. Die waren wat vlak m.i.
Waar ik van geschrokken ben is de laatste combi, Nadine Capelman met Elvis. Vond het eerlijk gezegd niet om aan te zien.

100% mee eens, echt met alles wat je zegt! :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:27

mistid schreef:
Verder heb ik veel dikke paarden gezien... te dik.

Inderdaad, zag ook allemaal dikkers :) .. Het paard van Charlotte vond ik helemaal een bonk, wellicht ook bouw, maar er hing ook wat daaronder waar ik.. en wellicht ook het paard :+ ... moeite mee had. Het paard van Davison was de enige die slank was, alleen mag hij wel eens 20 kg gaan afvallen.. :=

Ik heb een klein stukje gezien van Laura, dat zag er wel fijn uit. Maar zag later een terugblik en moet zeggen.. heb wel betere kúren gezien van haar..

Vond de kur van Charlotte, ondanks de foutjes op de eners en tweeérs er toch wel fijn uit zien, erg makkelijk en vloeiend.

Pfff.. Die vos van Nadine Capellman.. Wat een drama.. Vond het echt niet om aan te zien. Zo stroef en totaal geen schwung. Paard zag er niet happy uit. :n

Ik heb de opmerking van Adelinde gemist, maar ben wel benieuwd naar wat zij heeft gezegd..?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:34

Ik vond Laura echt er verschrikkelijk op zitten. Wat een getrek en gehannes zeg....
Als je puur naar het beeld van het paard kijkt is het gewoon geweldig maar ik vind persoonlijk dat dressuur een samenspel is tussen ruiter en paard en dan geniet ik persoonlijk van de ongedwongenheid van Carl :j

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:39

In mijn ogen had Charlotte moeten winnen (ondanks haar foutjes) Ik vond de proef van Charlotte fijner om naar te kijken! Ook in stoorde me aan haar drukke hand!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:46

Ik ben absoluut geen fan meer van Laura... vroeger wel, maar sinds ik haar live haar pluk- en trekwerk heb zien uitvoeren op Mistral, heb ik weinig sympathie voor haar. Valegro en Utopia zie ik dan vele malen liever bovenaan staan, maar dat gaat vanzelf wel gebeuren. :j

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:43

heb zelf het meest genoten van Charlotte en Laura.. persoonlijk vind ik toch dat Charlotte had moetnen winnen ondanks de kleine foutjes.. Was mooi om naar te kijken!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:18

Vond Laura niet de terechte winnaar. Net zoals ik vond dat Christa een veel te lauwe proef reed en daar veel te hoge punten voor kreeg.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:40

FriesWytske schreef:
Vond Laura niet de terechte winnaar. Net zoals ik vond dat Christa een veel te lauwe proef reed en daar veel te hoge punten voor kreeg.

Ja indd die proef vond ik ook niet goed!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:20

Scum schreef:
Ik vond de proef van Laura ook de terechte winnaar. Dat paard liep zo mooi vloeiend en los door zijn lijf. Carl Hester vond ik ook heel goed. Die uitgestrekte draf..... +:)+

Nadine, de laatste begon best leuk, maar na een paar onderdelen helemaal de mist in. En de mond van het paard wagenwijd open... :n

:= Dat vind ik dus echt te grappig... De enige van die 3 (Laura, Carl en Charlotte) die het paard dus niet op eigen benen en los door het lijf had, was Laura. Wat zit die toch aan de kop, en dat was de laatste keer ook al zo. Nee, ik heb haar 'vroeger' stukken beter zien rijden. Van Valegro en Uthopia heb ik echt genoten en die hadden van mij, ondanks de foutjes, echt wel 1 en 2 mogen zijn. Dat is zoals dressuur hoort te zijn :j

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:32

Tjuppie schreef:
Scum schreef:

:= Dat vind ik dus echt te grappig... De enige van die 3 (Laura, Carl en Charlotte) die het paard dus niet op eigen benen en los door het lijf had, was Laura. Wat zit die toch aan de kop, en dat was de laatste keer ook al zo. Nee, ik heb haar 'vroeger' stukken beter zien rijden. Van Valegro en Uthopia heb ik echt genoten en die hadden van mij, ondanks de foutjes, echt wel 1 en 2 mogen zijn. Dat is zoals dressuur hoort te zijn :j

Helemaal mee eens! :j

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:34

SaskiaKur schreef:
Ik vond Laura echt er verschrikkelijk op zitten. Wat een getrek en gehannes zeg....
Als je puur naar het beeld van het paard kijkt is het gewoon geweldig maar ik vind persoonlijk dat dressuur een samenspel is tussen ruiter en paard en dan geniet ik persoonlijk van de ongedwongenheid van Carl :j

Dit had ik kunnen typen..