Anky: "De wereldtitel van 2011 is altijd het belangrijkste"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pittig_ding

Re: Anky: "De wereldtitel van 2011 is altijd het belangrijkste"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:29

Wat super leuk dat de kids van Anky en Miriam op dezelfde school zitten!!

Goed om te lezen dat Anky ook als coach lekker actief is en daar haar voldoening uit kan halen.
Leuk geschreven!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:42

Quidou schreef:
Ben benieuwd of en met welk paard we haar volgend jaar gaan zien in Londen.

Citaat:
Toen Upido op stal kwam dacht ik ‘wauw’, maar na een paar maanden twijfelde ik of ik hem klaar kreeg. Het viel echt wel tegen.

Waar hebben we dat de laatste tijd meer gezien??

bron:
http://www.horses.nl/dressuur/nieuws/22 ... n-witteman

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:50

Was een superleuk interview. Lekker luchtig. Ben benieuwd of ze de OS gaat halen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:40

Leuke uitzending bij P&W inderdaad.
Alleen erg jammer dat de redactie het oude Youtube-filmpje op beeld liet zien van Upido uit Spanje, naar het scheen had Anky een ander filmpje van haar zelf bij zich... wat natuurlijk veel interessanter is.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:26

Anky is er nog niet uit.

Ik denk dat je in de eerste instantie het team(olympisch kader) van dienst moet willen zijn om de best mogelijke
resultaten te behalen voor je land. Welke combinaties presteren constant en noteren de hoogste scores?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:59

Ik vond het in het begin echt heel vervelend dat ze Anky niet lieten uitpraten. Ze probeerde uit te leggen dat ze met Salinero alleen wilde gaan als het voor het team noodzakelijk is, maar voordat ze er nog aan toe kon voegen dat ze liever met Upido wilde gaan, werd er alweer overheen gepraat. Gelukkig kreeg ze aan het einde wel nog even de mogelijkheid om haar zegje te doen.

Ik vind haar trouwens wel sterk in dit soort interviews hoor. Ze blijft nuchter en geeft gewoon haar mening, ook over dat sportgala. Toppie gedaan! Ik hoop dat ze erbij is met Upido volgend jaar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:18

Iedereen z'n mening hoor, ook anky, maar dat continue verongelijkt blijven door over het sportgala wordt een beetje zuur... Niemand heeft ooit gezegd dat de sportman van het jaar ook de beste sporter van het afgelopen jaar moet zijn. Sportjournalisten nomineren een aantal kandidaten en daaruit wordt een winnaar gekozen door Nederlandse topsporters. Het is dus een soort van publieksprijs. Er wordt gekozen door medesporters, het is geen turflijstje van prestaties. Ik vind het nogal sneu om daarover te blijven zeuren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:18

JJane schreef:
lijkt me duidelijk toch.

Niet bepaald. Afgezien van het feit dat het bij mij overkomt als een negatief bericht.
Verklaar jezelf eens nader graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:50

Dat vind ik juist het mooie aan het sportgala ... waarom zou perse degene met de allerbeste prestaties van afgelopen jaar op zak ook nog eens dat moeten winnen? Laat een sporter, die het afgelopen jaar zich ook voor 100% heeft ingezet, maar er geen titel mee heeft gewonnen ook eens blijken dat die inzet ontzettend gerespecteerd wordt. Dat is wat mij betreft net zo goed een prijs waard, dat je niet wint, wil niet zeggen dat je niet goed bezig bent tenslotte.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:18

Het gaat toch om de titel "sportman van het jaar" en niet "de verliezer van het jaar"? Iedereen doet zijn best, maar dé sportman en sportvrouw van het jaar horen dan ook echt het meeste gewonnen te hebben in mijn ogen. Daar gaat sport tenslotte om....

Top weer van Anky, hoop dat ze met Upido voor het team kan meedoen, zou gaaf zijn!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:23

Ik ben ook wel benieuwd wat 'sportman van het jaar' anders kan betekenen, dan de beste sportieve prestaties uit dat jaar te leveren? Sportman met de mooiste glimlach anders?
Nee, ik vind dat Anky zeker een punt heeft. Daar mag ze in de Telegraaf ook best over schrijven. In de uitzending was het Jan Pauw die het weer omhoog rakelde, niet Anky.

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:34

Ik kan me helemaal vinden in Anky's standpunt. De ziel van het gala is helemaal weg.... :n

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:22

Als je dat vindt, is prima, maar dan moet je je eigen verkiezing organiseren. Bij dit sportgala wordt de sporters van nl gevraag wat zij vinden. Hoeft dus niet de beste sporter te zijn, eerder de meest bijzondere prestatie. Een mening van de andere sporters, geen feitelijke beoordeling van punten. Zo werkt dit sportgala.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:45

Maar de nominaties zijn toch ook gebaseerd op de prestaties van de sporters? Dat degene met de meeste medailles dan uiteindelijk niet wint, dat bepalen de sporters zelf toch? Wat is daar dan mis mee? Waarom zou degene met de meeste medailles sportman van het jaar worden? De definitie sportman slaat nog steeds op atleet, iemand die veel aan sport doet ... het betekend niet "iemand die de meeste medailles haalt" :+

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:41

Klopt, het gaat tegenwoordg om de bekendste en niet de beste!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:59

Ik denk dat het gaat om de sporter die door z'n collega-sporters het meest gewaardeerd wordt. Je moet een gun-factor hebben. Anders gaan je collega's niet op je stemmen. En die gun-factor krijg je niet door ieder jaar het hele sportgala af te zeiken natuurlijk.