Paard in Nood gechoqueerd door zorg opslag Ministerie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:17

- Opvangadressen worden AANBESTEED. Welkom in Nederland, zo is dat nu eenmaal geregeld hier. Ik heb even naar het bestek gezocht (uit 2009), 55% van de gunning werd bepaald door de prijs...
Dan krijg je echt niet het beste van het beste.

- Of Paard in Nood een geheel zuivere rol speelt? Ik weet het niet - ook bij hun bespeur ik af en toe een behoorlijk commerciële insteek.

Dat laat onverlet dat dit nooit mag gebeuren...als je ze in beslag neemt, moet er ook wat goeds gebeuren. Anders kun je ze beter maar direct afvoeren, misschien wel net zo eerlijk tegenover het dier.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:26

Nederland met al z'n regeltjes, word er gek van.
Als je goed nadenkt weten zij ook wel dat de paarden veel beter verzorgd kunnen worden door meerdere mensen en niet in een "opslagloods". Er zijn zoveel aanmeldingen geweest van particulieren die wilde helpen, ik snap werkelijk niet dan wat het probleem is.

Als je nagaat wat voor geld en tijd het kost om die beestjes op te knappen, snap ik niet dat de overheid alles zelf wilt regelen. Terwijl er zoveel oplossingen aangeboden worden.

Diep triest.

Op de pagina van paard in nood, vond ik het filmpje met het paard die kromme benen heeft echt schokkend, kan mij ook niet voor stellen dat zoiets nog goed komt.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:29

Jammer dat ik me genoodzaakt zie één van mijn posts uit het topic [VN] Verwaarloosde pony's van Elkenrade nog steeds niet veilig te quoten:
Eirikur schreef:
Hopelijk zijn deze paarden bij een andere opslaghouder ondergebracht, dan de paarden die begin dit jaar in beslag zijn genomen in De Falom. Want over het "opknapwerk" dat door dat adres aan die paarden is verricht, ben ik zonder meer erg slecht te spreken. Echt verwaarloosde paarden hebben in veel gevallen behoorlijk wat meer zorg nodig dan alleen een bekapbeurtje, een wormenspuit, een schep biks en een plakkie hooi. En op het gebied van die meerzorg, die je juist van een professioneel paardenhouder m.i. gewoon mag verwachten, is door die bewuste opslaghouder in alle opzichten falikant gefaald.

So far dus ook voor het "toezicht" op de opslaghouders door de DR. Dat "toezicht" zal zich wel beperken tot het controleren van de boekhouding. En die zal wel voor elkaar zijn, want aan noodzakelijke medicatie is daar het geld alvast niet uitgegeven. Conclusie: bij de DR zijn het net zulke kneuzen als bij de DB.

Nog wel steeds driewerf "Sjappoo!" hier voor de AID, die de inbeslagname in De Falom juridisch waterdicht rond heeft weten te breien, waardoor (na een drama, dat ruim een decennium geduurd heeft) die paarden uiteindelijk door de bestuursrechter definitief onteigend zijn, maar verder hoef je het van overheidsinstellingen dus ook niet te hebben.
Zoals ook al door andere posters wordt aangehaald zijn dit helaas niet de enige "incidenten" die er de afgelopen jaren bij opslaghouders hebben plaatsgevonden.

HALLO DEN HAAG: EEN REEKS INCIDENTEN TEZAMEN, NOEM JE EEN TREND!!! HET HUIDIGE SYSTEEM GEEFT ER KEER OP KEER BLIJK VAN NIET TE DEUGEN.

Verbetervoorstel: betaling van opslaghouders op basis van prestatie. Laat door een DESKUNDIG paardenarts (dus niet zo'n overheidskneus, die in geen enkele gerenommeerde praktijk of kliniek aan de bak kon komen) de staat waarin paarden verkeren scoren bij de inbeslagname en nogmaals bij vrijgave voor verkoop. Hoe beter het paard is opgeknapt, hoe hoger het bedrag dat de opslaghouder krijgt uitgekeerd. Wedden dat ze het dan ineens wel kunnen?

Ryjajejo

Re: Paard in Nood gechoqueerd door zorg opslag Ministerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:34

Eirikur dat heb je nog eens mooi en goed verwoord!

Vrijwilliger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:56

Doc staat op dit moment bij Paard in Nood.
Voor de mensen die willen weten hoe het nu met Doc gaat, zie uitzending gemist: http://www.nederland1.nl/gemist/33553 (de reportage begint om 3.08 minuten).
Dit is gisteren opgenomen.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:59

Schandalig.. Hopelijk bereikt dit zoveel media aandacht dat er écht veranderingen ontstaan ipv loze beloften.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:02

Tjonge jonge, daar schieten de tranen je toch van in de ogen.
Idd, van de regen in de drup.

Ik hoop dat de betreffende instanties nu de ogen eens opengaan. Er is dus ook overduidelijk toezicht nodig op de opslagplaatsen.
Ik begrijp het ook niet: het ene moment wordt er een oproep gedaan voor verzorgers en het andere moment wordt dat weer ingetrokken....terwijl er verzorgers in overvloed zich hadden aangemeld (via SPIN).