Dode pony gevonden, zwaargewonde pony afgemaakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arvensis

Re: Dode pony gevonden, zwaargewonde pony afgemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:58

jeetje, vraag me af waar dit is, hoogersmilde is dichtbij..
triest dat dit moet gebeuren :n

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:24

Ik vond het toch wel apart dat ze daar zo op hun gemakje bij zo'n stervende pony stonden te filmen. Filmploeg was er sneller bij dan de dierenarts blijkbaar.
Ik snap wel dat ze op dat moment niet veel anders kunnen doen dan wachten op de da, maar vind het toch een sneu gezicht hoe zo'n beestje daar alleen in de kou ligt te stuiptrekken.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:31

Ah wat sneu zeg! Dat iemand z'n pony gewoon zo kan laten liggen.. Vreselijk!

Maar denk wel dat het hooi gewoon van de eigenaar komt. Anders is die dierenpolitie wel erg snel met het hooi brengen, en het weiland is ook al helemaal vertrapt om de voerplek heen..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 08:38

Voor iedereen die daar zo dicht bij woont en niks heeft gezien of wel wat heeft gezien en niks gedaan:

Rij er eens wat vaker langs in de toekomst en werp eens een kritische blik in dat weiland om te kijken hoe het er bij staat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 08:52

vreemd,want ik zie op het filmpje alleen maar goed doorvoede shetten lopen?
niks mager ofzo.
tja en je loopt niet elke wei in om naar de voeten te kijken toch?
rondom assen wemelt het echt van de weilanden met shetlanders er in

maar wel jammer dat de eigenaar dus te weinig komt bij zijn dieren,daar mag hij proces verbaal van mij voor krijgen :j

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:41

Wat een triest verhaal!
Hopelijk krijgt de eigenaar een straf of dikke boete want vind niet dat iemand hier mee weg kan komen!
Is toch een teken dat de eigenaar nooit komt anders had je de 2 pony's wel opgemerkt lijkt me.

CutieMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:53

het is nog niet zeker dat er een proces verbaal word opgesteld, er ligt een dode en een zwaargewonde shet in die wei :(

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:41

Misschien waren ze beiden ziek? Dat ze het, na medische zorg, toch niet gered hebben? Zeg maar wat....
Dan zou de eigenaar niets te wijten zijn.
Bij nood kan de agent zelf het/een dier een genadeschot geven, maar dat zul je niet zo gauw doen, schat ik.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:02

Zulke mensen moeten gewoon geen dieren mogen houden. :r

xena26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:40

ahh das egt sneu ik zou willen dat die mensen niet bestaan die zoiets bij een dier doet...... |(

joooy3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:13

Vreselijk als dit gebeurd.. Neeem dan gewoon GEEN paarden als je dierenarts niet kan betalen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:39

joooy3 schreef:
Vreselijk als dit gebeurd.. Neeem dan gewoon GEEN paarden als je dierenarts niet kan betalen

Waar staat dat de eigenaar geen DA kan betalen := ?!

De rest van de shets staan er wél goed bij, dus misschien waren ze ziek en komt de eigenaar niet zo vaak langs :Y) ?! Ze hebben eten zat, dus daar ligt het niet aan :Y) .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:24

Heel sneu, helaas gebeurt het vaker. En dan sta je als omstander gewoon machteloos. Zo ken ik een geval van een merrie die niet meer is dan een zak botten met een vel. Maar wél onbeperkt toegang tot voordrong. Paarden staan altijd op hetzelfde weiland, hoeven zijn centimeters te lang. Maar zegt de DB, ze hebben hooi en ze hebben water dús worden ze verzorgt. Dat de politie vorig jaar de eigenaar moest sommeren om één paard af te maken (wat vervolgens een dag onbedekt langs een druk bezocht wandelpad heeft gelegen), dat maakt niet uit.
Dus al doe je wat met je gevoel (wat op de vorige bladzijde verweten werd) dan nóg wil niet zeggen dat er dan ook wat gebeurt. Wellicht dat de dierenpolitie nu wat kan doen, maar ik heb er een hard hoofd in.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:50

Berdien schreef:
Heel sneu, helaas gebeurt het vaker. En dan sta je als omstander gewoon machteloos. Zo ken ik een geval van een merrie die niet meer is dan een zak botten met een vel. Maar wél onbeperkt toegang tot voordrong. Paarden staan altijd op hetzelfde weiland, hoeven zijn centimeters te lang. Maar zegt de DB, ze hebben hooi en ze hebben water dús worden ze verzorgt. Dat de politie vorig jaar de eigenaar moest sommeren om één paard af te maken (wat vervolgens een dag onbedekt langs een druk bezocht wandelpad heeft gelegen), dat maakt niet uit.
Dus al doe je wat met je gevoel (wat op de vorige bladzijde verweten werd) dan nóg wil niet zeggen dat er dan ook wat gebeurt. Wellicht dat de dierenpolitie nu wat kan doen, maar ik heb er een hard hoofd in.

:j Helaas waar
Ze doen en kunnen eigenlijk nog net niet niets

Ik moet eerlijk toe geven dat ik heel erg blij zou zijn als de wetgeving aangepast zou worden
Hierdoor zou zo veel meer bereikt kunnen worden, zeker als het dan ook nog wetten/regels zijn die ook nog simpel toe te passen zijn maar het welzijn van dieren in algemeen gewoon enorm verbeterd
Hiervoor is niet veel nodig (alleen de juiste regelgeving)

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:49

vreemd wacht af met mijn conclusie trekken tot het duidelijk is hoe en wat!
de andere zien er goed uit en er staat hooi ........raar

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:11

Tja, een kudde kan nog zoveel hooi krijgen, als er een paar zwakke, zieke dieren tussen lopen, waar geen dierenarts bijgehaald wordt, dan worden die paar zieke dieren dus wel verwaarloosd.
Maar het moet inderdaad heel erg wezen (dode dieren) voordat de dierenbescherming iets kan doen.

Zelfde hier met gedumpte konijnen en cavia's. Onder het mom van "lekker los lopen" gooide iemand tegen de zomervakantie tientallen dieren los. Op een steenworp afstand van een hondenlosloopterrein. Dierenbescherming deed niets, want...de dieren hadden een baas, ze kregen voer. (Lees: oude boterhammen).
Dierenbescherming kon pas in aktie komen na meerdere klachten over dode dieren van omwonenden.
Het scheelde ook dat de eigenaar een kamper was... daar wilden ze geen ruzie mee krijgen. Ze hebben hem dus heel voorzichtig gevraagd of hij niet vrijwillig afstand wilde doen van zijn dieren... wat hij deed.
Pas na het vangen durfde de Dierenbescherming van een verkapte vorm van dumpen te spreken, tegen een verslaggever.

KadySurkana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:02

Wat erg!!
En verschrikkelijke beelden...
Jammer dat er nog zulke verschrikkelijke mensen op de wereld zijn om een levend wezen zo te laten lijden...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:21

Ongelofelijk :n

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:48

Toen ik ze zag zagen ze er behalve wat verwilderd niet heeel heel slecht uit, dus vandaar niks mee gedaan toen...

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:38

oke ik weet van wie deze pony's zijn en ze worden wel degelijk goed gevoerd die baal is van de eigenaar zelf geplaatst de dag hiervoor toen was er niks aan de hand met de pony's...

deze eigenaren zijn wel degelijk goed voor hun dieren krijgen voldoende basis behoeften..

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:15

de dierenpolitie zet geen hooi neer.....dierenpolitie in NL moet men niet vergelijken met de animal cops zoals op de tv

lindetessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:00

triest gewoon triest vind ik het dat je dieren zo kan verwaarlozen triest