Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sarabande schreef:Zeg maar HET beste paard ter wereld, vroeger was hij niet eens binnen de hekjes te houden
Daarom vind ik het nogal voorbarig om te roepen dat haar huidige LT paarden niet genoeg potentie hebben, dat had Parcival ook niet indertijd, volgens de meeste mensen.
Paddenpad schreef:Het stresslevel van een paard heeft dus wel alles te maken met het karakter van het paard en Sister rijd het er thuis wel uit maar is op wedstrijd niet altijd even stressbestendig daarom weet EG ook dat het erin zit,nu met zijn rijklasse/ervaring en doorzettingsvermogen het paard ervan proberen te overtuigen dat het in de ring niet nerveus hoeft te zijn,kwestie van meenemen en overtuigen en hopelijk gaat hem dat lukken in de toekomst want het is een klasse knol.
Parcival en Adelinde hebben gewoon veel pech gehad ivm blessures en overige kwellingen en of het paard niet te berijden was door andere niks over gehoord maar een HP of EG kunnen daar echt wel mee weg komen,denk dat dit type paard hun gewoon niet veel aanspreekt en er daardoor ook niet veel belangstelling in hadden om het te proberen,Adelinde had ook geen andere mogelijkheid dan met dit paard door te gaan anders had ze dat misschien allang gedaan,maar ook zij beschikt over veel doorzettingsvermogen,ik zeg alleen dat haar rijstijl mij niet aanspreekt en ik dat terugzie in het paard,ik zie nog steeds geen ontspannen loslijvig soupel paard door de ring gaan,wat ik bij Anky en Edward wel terug zie.Verder wens ik haar alle goeds natuurlijk want het is een aardige leuke spontane meid!

Sundral schreef:sarabande schreef:Zeg maar HET beste paard ter wereld, vroeger was hij niet eens binnen de hekjes te houden
Daarom vind ik het nogal voorbarig om te roepen dat haar huidige LT paarden niet genoeg potentie hebben, dat had Parcival ook niet indertijd, volgens de meeste mensen.
Nu moet je zelf ook even goed quoten. Ik heb niet gezegd dat ze niet genoeg potentie hebben. Maar ik heb gezegd dat het geen opvolgers van Parzival zijn.
BettyBel schreef:Daarom vind ik het nogal voorbarig om te roepen dat haar huidige LT paarden niet genoeg potentie hebben, dat had Parcival ook niet indertijd, volgens de meeste mensen.
Sundral schreef:BettyBel schreef:Daarom vind ik het nogal voorbarig om te roepen dat haar huidige LT paarden niet genoeg potentie hebben, dat had Parcival ook niet indertijd, volgens de meeste mensen.
Nu moet je zelf ook even goed quoten. Ik heb niet gezegd dat ze niet genoeg potentie hebben. Maar ik heb gezegd dat het geen opvolgers van Parzival zijn.
Sundral schreef:Als je er zo veel van weet, dan moet jij toch weten dat paarden die potentie voor de GP hebben niet direct opvolgers zijn van een van de beste paarden wereld zijn. Er valt idd nog niks over te zeggen, maar ieder zijn mening uiteraard.
sarabande schreef:Sundral schreef:
Agreed! En een opvolger van Parzival heeft ze bij lange na niet.
Wellicht even wat wedstrijduitslagen nakijken
marjan19 schreef:Ik heb voor een aantal even een vraag.
Betekend het volgens jullie nu dat de jury's die Adelinde beoordelen tijdens haar proeven met hun ogen dicht zitten? Als je op zo'n hoog niveau met een erg gespannen paard de proef rijdt, krijg je niet van die reuze hoge scores. Lijkt mij dan hé. Maar ik kan ook hartstikke gek zijn..
CharlotteMae schreef:marjan19 schreef:Ik heb voor een aantal even een vraag.
Betekend het volgens jullie nu dat de jury's die Adelinde beoordelen tijdens haar proeven met hun ogen dicht zitten? Als je op zo'n hoog niveau met een erg gespannen paard de proef rijdt, krijg je niet van die reuze hoge scores. Lijkt mij dan hé. Maar ik kan ook hartstikke gek zijn..
Dit denk ik ook. Ze kan vanzelfsprekend heel goed rijden, maar haar kuren zijn heel anders waardoor we een ander gevoel krijgen.
marjan19 schreef:Klopt, maar bij sommige reacties krijg ik een beetje een raar gevoel. Die reacties komen bij mij over alsof Adelinde absoluut niet goed kan rijden, terwijl ze het toch beter doet dan het overgrote deel van alle bokkers hier. Beetje meer respect voor Adelinde lijkt mij wel op zijn plaats. Adelinde heeft zichzelf wel even mooi omhoog gebokst en ik vind dat ze het hartstikke goed doet.

Sundral schreef:Bizzybijtje schreef:Mee eens. Heb het sowieso niet helemaal met Adelinde's manier van rijden, maar wel heel knap wat ze bereikt heeft uiteraard!
Agreed! En een opvolger van Parzival heeft ze bij lange na niet.
maar nee, een prettig beeld vind ik het absoluut niet. Ik weet ook niet hoe ze het zal doen met andere paarden op dit niveau. sarabande schreef:@horseyfries
Niemand kan voorspellen wat ze in een verdere africhting nog uit die paarden weet te toveren, vooral omdat Adelinde niet iemand is die het bijltje er snel bij neergooit