Adelinde Cornelissen ongenaakbaar bovenaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:27

Het stresslevel van een paard heeft dus wel alles te maken met het karakter van het paard en Sister rijd het er thuis wel uit maar is op wedstrijd niet altijd even stressbestendig daarom weet EG ook dat het erin zit,nu met zijn rijklasse/ervaring en doorzettingsvermogen het paard ervan proberen te overtuigen dat het in de ring niet nerveus hoeft te zijn,kwestie van meenemen en overtuigen en hopelijk gaat hem dat lukken in de toekomst want het is een klasse knol.

Parcival en Adelinde hebben gewoon veel pech gehad ivm blessures en overige kwellingen en of het paard niet te berijden was door andere niks over gehoord maar een HP of EG kunnen daar echt wel mee weg komen,denk dat dit type paard hun gewoon niet veel aanspreekt en er daardoor ook niet veel belangstelling in hadden om het te proberen,Adelinde had ook geen andere mogelijkheid dan met dit paard door te gaan anders had ze dat misschien allang gedaan,maar ook zij beschikt over veel doorzettingsvermogen,ik zeg alleen dat haar rijstijl mij niet aanspreekt en ik dat terugzie in het paard,ik zie nog steeds geen ontspannen loslijvig soupel paard door de ring gaan,wat ik bij Anky en Edward wel terug zie.Verder wens ik haar alle goeds natuurlijk want het is een aardige leuke spontane meid!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:33

sarabande schreef:
Zeg maar HET beste paard ter wereld, vroeger was hij niet eens binnen de hekjes te houden

Daarom vind ik het nogal voorbarig om te roepen dat haar huidige LT paarden niet genoeg potentie hebben, dat had Parcival ook niet indertijd, volgens de meeste mensen.

Nu moet je zelf ook even goed quoten. Ik heb niet gezegd dat ze niet genoeg potentie hebben. Maar ik heb gezegd dat het geen opvolgers van Parzival zijn.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:35

Paddenpad schreef:
Het stresslevel van een paard heeft dus wel alles te maken met het karakter van het paard en Sister rijd het er thuis wel uit maar is op wedstrijd niet altijd even stressbestendig daarom weet EG ook dat het erin zit,nu met zijn rijklasse/ervaring en doorzettingsvermogen het paard ervan proberen te overtuigen dat het in de ring niet nerveus hoeft te zijn,kwestie van meenemen en overtuigen en hopelijk gaat hem dat lukken in de toekomst want het is een klasse knol.

Parcival en Adelinde hebben gewoon veel pech gehad ivm blessures en overige kwellingen en of het paard niet te berijden was door andere niks over gehoord maar een HP of EG kunnen daar echt wel mee weg komen,denk dat dit type paard hun gewoon niet veel aanspreekt en er daardoor ook niet veel belangstelling in hadden om het te proberen,Adelinde had ook geen andere mogelijkheid dan met dit paard door te gaan anders had ze dat misschien allang gedaan,maar ook zij beschikt over veel doorzettingsvermogen,ik zeg alleen dat haar rijstijl mij niet aanspreekt en ik dat terugzie in het paard,ik zie nog steeds geen ontspannen loslijvig soupel paard door de ring gaan,wat ik bij Anky en Edward wel terug zie.Verder wens ik haar alle goeds natuurlijk want het is een aardige leuke spontane meid!

Let op mijn woorden Sister zal het nooit gaan worden.

Dan heb je toch wel een erg groot stuk informatie gemist :+

Sundral schreef:
sarabande schreef:
Zeg maar HET beste paard ter wereld, vroeger was hij niet eens binnen de hekjes te houden

Daarom vind ik het nogal voorbarig om te roepen dat haar huidige LT paarden niet genoeg potentie hebben, dat had Parcival ook niet indertijd, volgens de meeste mensen.

Nu moet je zelf ook even goed quoten. Ik heb niet gezegd dat ze niet genoeg potentie hebben. Maar ik heb gezegd dat het geen opvolgers van Parzival zijn.

Dus het zijn geen opvolgers van Parcival maar ze hebben wel genoeg potentie? Dat lijkt me moeilijk te rijmen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-12-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:38

BettyBel schreef:

Nu moet je zelf ook even goed quoten. Ik heb niet gezegd dat ze niet genoeg potentie hebben. Maar ik heb gezegd dat het geen opvolgers van Parzival zijn.[/quote]

Dus het zijn geen opvolgers van Parcival maar ze hebben wel genoeg potentie? Dat lijkt me moeilijk te rijmen.[/quote]

Ja, vind je dat moeilijk te rijmen? Dan weet jij geloof ik niet dat de overstap van LT naar GP nogal een grote is en dat niet elk paard wat goed mee draait in de LT een GP paard is wat bovenaan zal mee lopen. Dus laat staan een opvolger een van de beste paarden van de wereld op dit moment.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:43

Sundral schreef:
BettyBel schreef:

Dus het zijn geen opvolgers van Parcival maar ze hebben wel genoeg potentie? Dat lijkt me moeilijk te rijmen.[/quote]

Ja, vind je dat moeilijk te rijmen? Dan weet jij geloof ik niet dat de overstap van LT naar GP nogal een grote is en dat niet elk paard wat goed mee draait in de LT een GP paard is wat bovenaan zal mee lopen. Dus laat staan een opvolger een van de beste paarden van de wereld op dit moment.[/quote]

Ik denk dat ik meer weet dan jij je voor kunt stellen :)

Het komt erop neer dat niemand daar nog iets over kan zeggen. Zowel richting de positieve kant als de negatieve kant.

Nynke1

Re: Adelinde Cornelissen ongenaakbaar bovenaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:46

Als je er zo veel van weet, dan moet jij toch weten dat paarden die potentie voor de GP hebben niet direct opvolgers zijn van een van de beste paarden wereld zijn. Er valt idd nog niks over te zeggen, maar ieder zijn mening uiteraard.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:50

Sundral schreef:
Als je er zo veel van weet, dan moet jij toch weten dat paarden die potentie voor de GP hebben niet direct opvolgers zijn van een van de beste paarden wereld zijn. Er valt idd nog niks over te zeggen, maar ieder zijn mening uiteraard.

Maar natuurlijk weet ik dat. Net als dat ik weet dat het niet te voorspellen is, dat ze dat niet gaan worden.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:52

Ik vind het heel erg leuk voor Adelinde, maar ik snap precies wat er hier door verschillende Bokkers bedoelt wordt. Als ik naar een kur van Anky of Edward kijk, raakt het me echt. Bij Adelinde heb ik dit (nog) niet gehad.
Dit heeft denk ik ook door de muziek van de kuren te maken, de muziek van Anky en Edward is vaak meeslepend en dramatisch. De muziek van de kur van Adelinde en Parcival werkt bij mij op mijn zenuwen en wordt er onrustig van. Dit beinvloed ook heel erg het beeld.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:23

Ik heb voor een aantal even een vraag.
Betekend het volgens jullie nu dat de jury's die Adelinde beoordelen tijdens haar proeven met hun ogen dicht zitten? Als je op zo'n hoog niveau met een erg gespannen paard de proef rijdt, krijg je niet van die reuze hoge scores. Lijkt mij dan hé. Maar ik kan ook hartstikke gek zijn..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:24

sarabande schreef:
Sundral schreef:

Agreed! En een opvolger van Parzival heeft ze bij lange na niet.

Wellicht even wat wedstrijduitslagen nakijken :)*

De discussie gaat erover of ze wel of niet een opvolger van Parzival in huis heeft. Dus geen GP paard in spé, maar letterlijk "een opvolger van Parzival", dus een paard wat het in zich heeft om de nummer één van de wereld te worden.
Ik denk dat niemand dan erover hoeft te discussiëren dat ze dat momenteel niet heeft, met alle respect voor de Lichte Tour paarden die ze momenteel rijdt. Het is een groot verschil of een paard een heel moeilijk karakter heeft maar je wel al bij vlagen grandioze momenten ziet, of een paard ziet wat netjes zijn oefeningen doet en net het laatste mist om een wereldtopper te worden. Daarin schuilt het grote verschil tussen de Parzival van vroeger en de paarden die ze nu rijdt.

Ik vind het superknap wat ze allemaal met dit paard bereikt heeft en wens haar net zo'n geweldige sponsor toe als Steffen Peters, dan komt het wel goed met Adelinde in de toekomst ;)

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:25

marjan19 schreef:
Betekend het volgens jullie nu dat de jury's die Adelinde beoordelen tijdens haar proeven met hun ogen dicht zitten? Als je op zo'n hoog niveau met een erg gespannen paard de proef rijdt, krijg je niet van die reuze hoge scores. Lijkt mij dan hé. Maar ik kan ook hartstikke gek zijn..

Dit denk ik ook. Ze kan vanzelfsprekend heel goed rijden, maar haar kuren zijn heel anders waardoor we een ander gevoel krijgen.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:30

CharlotteMae schreef:
marjan19 schreef:

Dit denk ik ook. Ze kan vanzelfsprekend heel goed rijden, maar haar kuren zijn heel anders waardoor we een ander gevoel krijgen.

Klopt, maar bij sommige reacties krijg ik een beetje een raar gevoel. Die reacties komen bij mij over alsof Adelinde absoluut niet goed kan rijden, terwijl ze het toch beter doet dan het overgrote deel van alle bokkers hier. Beetje meer respect voor Adelinde lijkt mij wel op zijn plaats. Adelinde heeft zichzelf wel even mooi omhoog gebokst en ik vind dat ze het hartstikke goed doet.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:48

Marjan, het merendeel van de paarden ( vooral in grote indrukwekkende ambiances ) zijn erg gespannen, en halen toch hoge percentages...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:05

marjan19 schreef:
Klopt, maar bij sommige reacties krijg ik een beetje een raar gevoel. Die reacties komen bij mij over alsof Adelinde absoluut niet goed kan rijden, terwijl ze het toch beter doet dan het overgrote deel van alle bokkers hier. Beetje meer respect voor Adelinde lijkt mij wel op zijn plaats. Adelinde heeft zichzelf wel even mooi omhoog gebokst en ik vind dat ze het hartstikke goed doet.

Dat is het verschil tussen show en perfectie
Het eerste is vooral leuk voor de toeschouwers, het tweede heeft de jury vooral mee te maken

@horseyfries
Niemand kan voorspellen wat ze in een verdere africhting nog uit die paarden weet te toveren, vooral omdat Adelinde niet iemand is die het bijltje er snel bij neergooit

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:43

Adelinde heeft natuurlijk al een sponsor, Jerich, maar misschien zijn zij minder bereid in nieuwe paarden te investeren dan dat bijvoorbeeld bij Edward het geval is. Desalniettemin heeft Adelinde zich in de afgelopen jaren meer dan bewezen, dus je zou zeggen dat menig fokker wel in de rij zou staan om een paard aan te bieden en een contract aan te gaan. Ik neem aan dat die interesse er ook wel is.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:33

Sundral schreef:
Bizzybijtje schreef:
Mee eens. Heb het sowieso niet helemaal met Adelinde's manier van rijden, maar wel heel knap wat ze bereikt heeft uiteraard! :)

Agreed! En een opvolger van Parzival heeft ze bij lange na niet.

In mijn ogen heeft Tiara best wel potentie, naast Tiara heeft ze ook nog Zephyr, die heeft volgens haar alles om ook een goede te worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:19

Nou ja, weet je. Het is sowieso een beetje vreemd om Adelinde met Anky of Edward te vergelijken.
In principe proeft Adelinde nu voor het eerst van dit niveau, terwijl Anky en Edward, zacht uitgedrukt, toch wel al een stempel hebben gezet op de dressuursport. Maar de reden dat ik deze combinatie niet zo fijn vind, is inderdaad het ontzettend gespannen beeld, gebrek aan achterhandgebruik in pi/pa, het stanggebruik en Adelindes stuwende zit. Natuurlijk heb ik er respect voor, ik rijd niet mee in de A-kader ;) maar nee, een prettig beeld vind ik het absoluut niet. Ik weet ook niet hoe ze het zal doen met andere paarden op dit niveau.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:40

Technisch zal het allemaal best top zijn. Laat ik me verder niet over uit. Maar voor mij mist de combinatie Adelinde - Parzival uitstraling. Het is geen combinatie waar ik eens even fijn de TV voor aanzet, of een kur die ik nog even een keer extra wil terugkijken op YouTube. Ik vind er gewoon weinig aan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:23

sarabande schreef:
@horseyfries
Niemand kan voorspellen wat ze in een verdere africhting nog uit die paarden weet te toveren, vooral omdat Adelinde niet iemand is die het bijltje er snel bij neergooit

Niemand kan toveren Sarabande, je kunt slechts dat uit een paard halen wat erin zit. Ik durf best een weddenschap met jou aan dat ze met de paarden die ze momenteel op Lichte Tourniveau rijdt, niet bij de beste vijf van de wereld kan rijden. En ik geloof niet dat jij daar anders over denkt, daar heb je gewoon heel speciale paarden voor nodig, die ze nu momenteel niet heeft. Is helemaal niet erg, maar ik vind het een beetje een discussie worden waarin mensen tegen beter weten in hun mening volhouden, omdat ik echt niet geloof dat iemand denkt dat één van haar huidige LT paarden een Olympisch medaillekanshebber is. Dan moet je wel met wat anders bovenkomen tegenwoordig. Ze zullen best Grand Prix gaan lopen, maar een opvolger van Parzival moet veel meer doen dan dat......