Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arianne schreef:Dat klopt, de aanvraag voor verlenging wel. En dat is dus ook gewoon netjes op tijd gedaan. Alleen nu komen er dus dingen bij kijken die vroeger gewenst, maar nog niet dwingend waren. En dààr gaat het nu dus mis....
Tosadog schreef:Ik heb weleens gelezen dat hengstenhouders de nakomelingen van hun hengsten opkopen om aan de aantallen te komen, klopt dat?
Maar wat gebeurt er met die ponies als ze aan dat doel voldaan hebben? weer verkopen?
Is er ook een website van dat nieuw op te richten stamboek? En wat zijn hun ideeen?
Arianne schreef:Enorme aantallen valt allemaal reuze mee. Ja, er worden redelijke aantallen gevraagd en dat maakt het soms niet makkelijker. Maar het is echt wel te doen. @Tosadog: gemiddelde leeftijd bestuur valt reuze meeHet is de achterban die ook zeker niet makkelijk is met een paar stijfkoppen en dan is het een gevalletje 'beste stuurlui'. Naar mijn mening luistert het bestuur best naar de leden, alleen kun je het niet iedereen naar de zin maken. De spa heeft nog geen eigen website volgens mij. Maar zij willen volgens mij o.a. dat je met elke hengst, mits veterinair goedgekeurd, zou mogen gaan dekken. Nee, daar schieten we lekker wat mee op. Zo krijg je in mijn ogen geen vooruitgang van het ras. Daarbij denk ik dat er bij hen meer gedekt zou gaan worden wat voor de markt ook niet bevorderlijk is, veel meer nog dan bij de verplichte aantallen van het nsps. Maar dat is slechts mijn mening
@Basenqua: de reden waarom er nu opeens meer juridisch dan 'sociaal' gekeken wordt door de PVE is dus dat de SPA ook een erkenning wil. En daarom loopt het nsps er nu tegenaan en andere stamboeken (nog) niet. Ik hoorde dat recent zoiets ook bij, ik meen, de arabieren heeft gespeeld?
@Shetlandfan: ik sluit me helemaal bij jou aan!
Bassenqua schreef:Arianne schreef:Dat klopt, de aanvraag voor verlenging wel. En dat is dus ook gewoon netjes op tijd gedaan. Alleen nu komen er dus dingen bij kijken die vroeger gewenst, maar nog niet dwingend waren. En dààr gaat het nu dus mis....
Dan ben ik toch bang dat het NSPS niet goed heeft opgelet, anders zouden alle stamboeken daar toch tegen aan lopen ?
Ben het niet eens met de stelling dat het beter is dat een hengst verplicht moet dekken, dit is in mijn ogen vermeerderen, vind het ook een beetje zwart wit wat er gezegd wordt, er zit nog een heel grijs gebied tussen verplicht dekken en dekken met een hengst zonder enige goedkeuring.