Manegehouder moet cel in na verkrachting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:54

Waves schreef:
Elders staat trouwens dit:

In Almelo heeft de rechtbank een 51 jarige manegehouder en rij-instructeur uit Holten veroordeeld tot een gevangenisstraf van dertig maanden waarvan tien voorwaardelijk, met een proeftijd van vijf jaar. Ook moet de man een schadevergoeding van ruim 11.000 euro betalen.

Bron:http://www.camilleri.nl/2011/12/de-marsruiters/

Nederland straft helemaal niet zo laag hoor vergeleken met andere landen! Verkrachting hoeft voor de wet overigens niet te betekenen dat zijn penis in haar is geweest hè. Het kan ook bij vingers zijn gebleven bijvoorbeeld. Nog steeds verschrikkelijk natuurlijk maar het verandert wel de strafmaat. We kennen de zaak denk ik niet goed genoeg om nou te roepen dat dit een belachelijk lage straf is.
Dat de man straks nergens last van heeft is natuurlijk onzin, met zo'n strafblad nog een baan vinden of een vrouw vinden lijkt mij toch wel heel, heel moeilijk. Een straf houdt niet op bij de gevangenis.

Ik zeg dit niet omdat ik het niet erg vindt wat de man gedaan heeft maar omdat ik veel te maken heb met het rechtssysteem en de kritiek erop enorm onterecht vindt.

Wat hij ook gedaan heeft met zijn penis of vingers maakt niet uit!!!!!!!!
Het slachtoffer heeft levenslang want hoe dan ook is dit een ervaring die je mooit meer kwijt raakt.
Ik vind wat voor leeftijd ook je blijft met je handen of de rest van een ander af als die dat niet wilt,of ze nou NEE zeggen of met hun lichaamstaal NEE zeggen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:58

Pauline schreef:
Naja het vorige topic waren veel mensen erg fel dat hij al veroordeelt was...nu is hij dan iig door een rechter veroordeelt, goed zo. Hopelijk vinden de slachtoffers er nu iets van rust in.

En dan is het mij ook prima, die rechter heeft het hele verhaal waarschijnlijk en heeft hem daarom kunnen veroordelen. Gelukkig kunnen we er in NL wel vanuit gaan dat het oordeel van de rechter (meestal) wel klopt.

Char_elle

Re: Manegehouder moet cel in na verkrachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:33

Mensen oordelen altijd zo snel over het nederlandse rechtssysteem, maar uit onderzoek blijkt dat als.burgers de.hele zaak kennen, ze vaak lager dan de rechter straffen. Ik vind dat je over zo'n zaak niet mag oordelen als je niet alle feiten kent. Neemt natuurlijk niet weg dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:29

LindyH schreef:
Respect Waves, dat je er zo nuchter naar kunt kijken terwijl je zelf slachtoffer bent geweest.

_/-\o_

Ik sluit me daar helemaal mee aan! Ik mis toch de 'like'-functie soms. Zou Waves haar berichten wel willen 'liken'.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:31

HAD VEEL LANGER MOETEN VASTZITTEN!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:46

Jammer dat ik overal lees;
MANEGE HOUDER...
Deze man had geen manege bedrijf, maar een pensionstal en bood zijn eigen diensten aan.
Blijkbaar letterlijk en figuurlijk.

Ergelijk vind ik het dat wederom de manege bedrijven in een slecht dag licht komen te staan.
Misschien kwam het vroeger vaker voor bij manege's maar bij mijn weten komt het in de paardewereld overal voor.
En niet alleen in de paardenwereld maar gewoon overal.
Overal lopen mannen rond, en soms vrouwen die vinden dat ze het recht hebben, om hun lusten en drift los te laten op meisjes en vrouwen die net iets kwetsbaarder zijn dan doorsnee meisje/vrouw.
De slachtoffers zijn hun hele leven slachtoffer en eigenlijk is de dader ook al zijn hele leven slachtoffer, anders deed deze het niet.
Macht en lust, is de bodem van al het verderf...

Wat betreft deze man;
Al jaren lang heb ik me verbaasd wat blijkbaar allemaal mogelijk was. Verder kan ik er niets over zeggen.
Ieder mens verdient een nieuwe kans, zo ook toekomstige slachtoffers. Goed dat hij een tijd rust heeft om zijn leven te overdenken...
Wel hoop ik dat hij nooit meer mag lesgeven.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 15:36

Helaas doet meneer nog steeds alsof er niks aan de hand is, terwijl dat dus wel degelijk zo is. En blijven zijn vrouw / kinderen / familie en pensionklanten hem nog steeds steunen. Ik hoop van harte dat iedereen hem is een keer als een baksteen laat vallen!!! Hij heeft ook gewoon een betonplaat voor zijn kop zitten, want hij zit nog rustig op concoursen bij ons in de buurt, walgelijk gewoon!

Op de zitting werden bepaalde details besproken die je gewoonweg niet wil weten, zo erg voor die meiden! Die hebben echt levenslang. Maar meneer schitterde zelf van afwezigheid op de zitting en zijn advocaat ook, dus die zal de hoop wel hebben opgegeven!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:26

Daantjuh88 schreef:
Hij heeft ook gewoon een betonplaat voor zijn kop zitten, want hij zit nog rustig op concoursen bij ons in de buurt, walgelijk gewoon!

Ja dat mag toch gewoon? Beter in een buurt waar het bekend is dan een waar ze van niets weten.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 16:29

Skygirl schreef:
Daantjuh88 schreef:
Hij heeft ook gewoon een betonplaat voor zijn kop zitten, want hij zit nog rustig op concoursen bij ons in de buurt, walgelijk gewoon!

Ja dat mag toch gewoon? Beter in een buurt waar het bekend is dan een waar ze van niets weten.

Het gaat er niet om of het hier in de buurt is of niet! Ik zou me de ogen uit de kop schamen voor wat ik gedaan heb en me niet meer durven vertonen! Aangezien echt iedereeeeeeeeeeeeeeeeeen weet wat voor viespeuk het is.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:30

Jeetje wat erg zeg!..zulke mensen moet je nooit meer loslaten lopen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:35

Wat ik niet snap - hij moet 20 maanden zitten, maar hij loopt nu nog de concoursen af? Wanneer gaan die 20 maanden dan in?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 20:34

Blue_Eyes schreef:
Wat ik niet snap - hij moet 20 maanden zitten, maar hij loopt nu nog de concoursen af? Wanneer gaan die 20 maanden dan in?

Hij krijgt waarschijnlijk binnen nu en 2 weken een oproep dat die zich moet melden. maar eigenlijk niemand weet hoe het zit als hij eventueel in hoger beroep gaat. Of hij dan moet zitten of vrij mag blijven rondlopen (hoop natuurlijk het eerste)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:22

Gatverdamme! Dat jullie het voor die man durven op te nemen is om te kotsen!
Het maakt niet uit wat die vent heeft gedaan, hij had dit nooit mogen doen! hij hoort gewoon met zijn poten van die meisjes af te blijven! Wat ie ook heeft gedaan! En dat ie straks alles kwijt is heeft ie aan zich zelf te danken, had ie maar beter na moeten denken! Die meisjes zijn de slagtoffers niet hij! Laten we dat vooral niet vergeten! Zij lopen hun hele leven mee rond.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:27

Wie neemt het voor hem op dan? :?

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:41

Ik weet nog wel dat er in die tijd ook wel over gesproken werd. Toen ik nog rond hobbelde op mijn A ponytje, al dik 10 jaar geleden. Toen werd er ook al wel over gepraat maar heb ik dat nog niet bewust meegekregen.
Toch best erg, toen gebeurde dat al en wisten mensen het al maar nu zie je het pas overal in de kranten en komt het echt naar boven.
Ik denk ook dat die manipulatie van die mensen met paarden erg kan zijn. Kinderen kunnen vaak heel gehecht raken aan een pony of paard en doen daar dan ook alles voor..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:36

Tussen een veroordeling en detentie kan wel weken/maanden duren, erg zuur voor de slachtoffers.

Wat hij zou moeten? In huis blijven en zich diep schamen. Maar ja.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:14

Gerner schreef:
Jammer dat ik overal lees;
MANEGE HOUDER...
Deze man had geen manege bedrijf, maar een pensionstal en bood zijn eigen diensten aan.
Blijkbaar letterlijk en figuurlijk.

Ergelijk vind ik het dat wederom de manege bedrijven in een slecht dag licht komen te staan.
.

Hij had inderdaad geen manege maar pensionstal :j. Heb 2 jaar bij m op stal gestaan..
Hij heeft altijd goed voor mijn paard gezorgd, zal ik niks over zeggen. Maar dit kan en mag gewoon niet. Akelig!

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:51

x

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:54

bahbah die vent moet veel langer vast zitten. ;)